Återköp på en produkt över 20kg, skicka hur?

Permalänk
Avstängd

Återköp på en produkt över 20kg, skicka hur?

Hej.

Jag har en CRT skärm inköpt ifrån DB som jag hämtade ut imorse.
Men efter att ha prövat precis allt så är texten fortfarande hemskt suddig.

Och nu satt jag och tänkte på att ångra köpet, dvs skicka tillbaka den.

DB har inte öppet nu och under helgen så tänkte se om fler har varit med om liknande.

Paketet väger enligt posten Vikt: 21,40 kg.
Och kollar man deras sida så är det max 20kg om man skickar själv.

Hur i tusans namn ska jag kunna skicka tillbaka detta när det är max 20kg?

Jag har gjort återköp på dustinhome förr med ett paket som vägde 27kg ungefär, dom skickade en förbetald retursedel (fast det var återköp stog dom för frakten, bästa butiken )

Men sådant har ju inte datorbutiken, och antar ju att jag själv får stå för frakten som är normalt vid återköp, vet inte om det är något fel på skärmen. Men blir inte detta bättre vill jag inte chansa med en ny, får väll bli av med 500 spänn på frakten i värsta fall.

Så någon som har erfarenhet att skicka tillbaka något som är över 20kg utan förbetalad fraktsedel?
Och isåfall hur gick ni tillväga.

Mvh

Permalänk
Medlem

Jag brukar åka till närmaste postcenter för att skicka stora grejer. 20Kg-gränsen gäller bara utlämningsställena.

Sen gäller viktgränsen även om man har en förbetald lapp, icas tanter får inte starkare ryggar bara för det

Visa signatur

detta är min nya sign!

Permalänk
Avstängd

Ah ok så gränsen gäller på utlämningsställena.
Tack så mycket.

Permalänk

Borde inte suddig text räknas som ett fel på skärmen? Isf är det väl DB som ska stå för returfrakten?

Visa signatur

Core i7 @ 3.8GHz | Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 3x2GB PC12800 | Radeon 5870 | Corsair 550W | 2x74 GB Raptor Raid 0 | Intel 160 GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CLn
Jag brukar åka till närmaste postcenter för att skicka stora grejer. 20Kg-gränsen gäller bara utlämningsställena.

Sen gäller viktgränsen även om man har en förbetald lapp, icas tanter får inte starkare ryggar bara för det

På postcentret i min stad är det 20 KG som gäller oavsett. Om man inte skickar som företag och då kostar det Myyycket mer.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LasseKongo
Borde inte suddig text räknas som ett fel på skärmen? Isf är det väl DB som ska stå för returfrakten?

Ja om han ska ta en ny av samma märke, men inte när han vill göra ett återköp/ångra köpet.

Permalänk
Medlem

Varför skulle han själv få stå för frakten om han ångrar köp pga trasig skärm?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

jag har en liten undran är det bara texten som är suddig och inte film och spel?

Visa signatur

Asus Z97 Pro Gamer | 4690k@4,5 ghz | 8GB Corsair XMS3 1600 CL8@2000 CL9 | EVGA 980ti FE | 2x280mm radiatorer | Samsung 850 Evo 500gb | EVGA G2 1000W | Func MS3 R2 | Tt eSports Meka G1 | Samsung S24D390 60hz@75hz |