Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Jag har under dagen blivit väldigt sugen på att köpa ett PS3 men det är då några frågor jag har:

Om man köper ett PS3 utomlands, ex i USA. Vad är nackdelarna?
Kommer jag måsta köpa en transformator för att använda konsolen?
Jag har läst på olika ställen att PS3an är regionsfri, stämmer det?
Kommer mina ps1&2 spel att fungera på en USA maskin?

Tidigare såg jag att 60 och 80gigs playstation fanns, varför försvann dom i affärerna?

Fungerar de svenska tillgängliga 40gigarna med gamla spel?
Hur är det med chippning etc, är det på gång? (om diskussion tillåts)

Till sist, vet någon av några affärer som säljer till ett bra pris?
Just nu står det mellan webhallen och komplett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Jaha. Det har Gran Turismo faktiskt en del, men man märker inte det så mycket i In-car view, tyvärr. Det är något jag vill som ska synas. Det syns dock väldigt bra när man är bakom bilen. Men, vem fan kör med bilen framför än. Det är ju bumper-cam eller In-car view som gäller.

Usch, inget Motion Blur! Det är bara orealistiskt då vi inte har den effekten i riktiga livet. Jag tror det hade stört körningen lite också. Det räcker om de lägger in det i Replay, IMO!

Yep, samma här, men tyvärr är alla bilar med V8 och såna motorer väldigt tråkiga i ljudet, förutom om man höjer ljudet ordentligt högt. Ferrari F430/GTB 599 är dock riktigt härliga på ljudet. Jag menar verkligen det. Det finns ingen härligare bil att sitta i än de två.

Jo, det vore coolt. Jag har för mig att Rally bilar har väldigt mycket av detta?
Ta och köp Gran Turismo 5 Prologue nu så jag kan köra mot dig på internet Det tråkiga är att man får trycka på samma event samtidigt så att man kommer in i samma race.

Om ni vill se en gömd sak som är rätt så cool i XMB: Gå då till Time Format. Ni vet nog var det finns.

Jag har suttit och tvekat hela tiden på om jag ska beställa eller inte. Jag känner att nu när jag har väntat så länge på att det skall släppas i EU eller USA så känns det så onödigt att köpa det nu. Då har man liksom väntat i onödan och kunnat haft det för längesen. För jag har en rätt så stark kännsla att EU och USA versionen av Prologue kommer ha en up-to-date version av spelet med. När var det spelet släpptes i Japan? Det var väl ett par månader sen va? Och vid slutet av mars så lär dom ha kommit en bra bit i utvecklingen. Sen så kommer jag nog få storspö ändå Du har ju suttit och spelat Prologue hur länge som helst nu Jag har varken spelat GTHD eller GT5 demot på flera månader.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Fråga:

går det att få tag på Gran Turismo 5 Prologue Demo via Japan PSN?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Jag har under dagen blivit väldigt sugen på att köpa ett PS3 men det är då några frågor jag har:

Om man köper ett PS3 utomlands, ex i USA. Vad är nackdelarna?

Att du inte kan spela (PAL) PlayStation 1/2-spel och DVD-skivor.

Kommer jag måsta köpa en transformator för att använda konsolen?

Nej, du behöver enbart en kabel som passar in i väggen. En kabel du använder till datorn funkar.

Jag har läst på olika ställen att PS3an är regionsfri, stämmer det?

Ja, PlayStation 3-spel är 100% regionsfri. När det gäller Blu-ray filmer så skulle jag gissa på att 2/3 är regionsfria. Här kan du se om regionsfria: http://www.blu-raystats.com/stats.php

Kommer mina ps1&2 spel att fungera på en USA maskin?

Om de är PAL, nej.

Tidigare såg jag att 60 och 80gigs playstation fanns, varför försvann dom i affärerna?

Är inte helt säker, någon annan får svara på det.

Fungerar de svenska tillgängliga 40gigarna med gamla spel?

Enbart med PlayStation 1-spel.

Hur är det med chippning etc, är det på gång? (om diskussion tillåts)

Ja, de försöker iallafall. Men, det är fortfarande ett bra tag innan vi kan chippa PlayStation 3.

Till sist, vet någon av några affärer som säljer till ett bra pris?

Ingen aning, det får du kolla upp själv

Just nu står det mellan webhallen och komplett.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlimJim
Jag har suttit och tvekat hela tiden på om jag ska beställa eller inte. Jag känner att nu när jag har väntat så länge på att det skall släppas i EU eller USA så känns det så onödigt att köpa det nu. Då har man liksom väntat i onödan och kunnat haft det för längesen. För jag har en rätt så stark kännsla att EU och USA versionen av Prologue kommer ha en up-to-date version av spelet med. När var det spelet släpptes i Japan? Det var väl ett par månader sen va? Och vid slutet av mars så lär dom ha kommit en bra bit i utvecklingen. Sen så kommer jag nog få storspö ändå Du har ju suttit och spelat Prologue hur länge som helst nu Jag har varken spelat GTHD eller GT5 demot på flera månader.

Hehe, gjorde det också, men sen kunde jag inte hålla mig längre efter jag läst lite på internet
Jo, det är ju sant. Det är nästan lika bra att vänta, men om du vill vänta 45+ dagar så får du göra så =/
Jag tvivlar att EU/US versionen kommer vara bättre då de uppdaterar JPN versionen hela tiden.

Hehe, det kommer du inte alls få. Man kommer in i det snabbt
Gran Turismo HD hade inte varit mycket till hjälp ändå då det är Need For Speed om man jämför det mot Prologue.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
Fråga:

går det att få tag på Gran Turismo 5 Prologue Demo via Japan PSN?

Nej, de tog bort den någon gång i November.

Permalänk
Medlem

Centura:

Om ni vill se en gömd sak som är rätt så cool i XMB: Gå då till Time Format. Ni vet nog var det finns.

Vad menar du? Vart ligger Time Format och va är de vi letar efter?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Centura:

Om ni vill se en gömd sak som är rätt så cool i XMB: Gå då till Time Format. Ni vet nog var det finns.

Vad menar du? Vart ligger Time Format och va är de vi letar efter?

Antagligen under Time/Date > Time Format.

Permalänk
Medlem

undrar också vad vi letar efter...

narras du med oss centura?

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem

jag är lika perplex..

kanske bara Centura fått en unik och underhållande bugg på sin maskin?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Jag tror centura uppfunnit klockan

Ne nu blev jag nyfiken på vad han menar. Hittar inget där.

Permalänk
Medlem

Hittar bara 12 / 24 timmarsklocka om ja är rätt.

Permalänk
Medlem

Varför togs ps2-spels funktionen bort?

Dvs att ps3 är bakåtkomp.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Varför togs ps2-spels funktionen bort?

Dvs att ps3 är bakåtkomp.

för att det fortfarande krävde viss hårdvara som:

1. gjorde maskinen dyrare.

2. gjorde den varmare.

3. vilket i sin tur beror på att dessa drog mer ström, vilket också är dåligt.

(i den ordningen trolligen)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Varför togs ps2-spels funktionen bort?

Dvs att ps3 är bakåtkomp.

För dyrt för Sony att tillverka. Hört rykten om att även 80gb versionen i usa kommer att ryka nu.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Backbash
Varför togs ps2-spels funktionen bort?

Dvs att ps3 är bakåtkomp.

För att de skulle bli billigare att tillverka tror ja den största anledningen är... Men om ja säegr såhär... Jag har ett bakåtkompatibelt PS3, o har ägt det sen början av förra sommaren och har aldrig rört ett PS2 spel:P

Edit: Haha, tre svar på samma minut:) Fan va effektiva vi är här på swec:)

Permalänk
Medlem

Centura: Nu får du fan ta och säga vad det är för hemligt som finns i XMB vid datummenyn. Fan googlat sönder internet nu efter nåt utan resultat

Permalänk
Medlem

Riktigt synd, eftersom jag tog mig aldrig för att köpa ett ps2 så jag har missat alla stora titlar dit. Skulle vara skönt att ha ett ps3 som kunde spela dom spelen.
Nåja.

Permalänk
Medlem

Du kan fortfarande hitta 60GB PS3'or om du letar på blocket osv. Än är det inte kört!

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk
Medlem

Ni som har Tekken5: DR, är det kul? Värt pengarna? Och sist men inte minst, är det rent online eller kan man köra det oldschool vis med en motståndare hemma på soffan?

Visa signatur

Burk #1: P8Z68-V PRO | i7 2600k@2.4 | Corsair Twin2x 6400C4 DDR2 2048 | XFX 8800 GTS 320 MB | Stockfläkt | Seagate 320 GB | Hiper 580 W Type M | Burk #2: X38-DQ6 | Q6600@2.4 | Corsair Twin2x 6400C4 DDR2 4096 | XFX 8800GTX XXX | Corsair HX 620W | Samsung Syncmaster 245B

PSN: Drahgo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av poppen
Centura: Nu får du fan ta och säga vad det är för hemligt som finns i XMB vid datummenyn. Fan googlat sönder internet nu efter nåt utan resultat

Förlåt =/ Jag sa fel, kom på det efter Killbom hade skriv till mig. Den ligger under "Time Zone" i Time and Date settings.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Drahgo
Ni som har Tekken5: DR, är det kul? Värt pengarna? Och sist men inte minst, är det rent online eller kan man köra det oldschool vis med en motståndare hemma på soffan?

underbart spel, precis som ga,mla tekken fast i fullhd + online

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem

det går inte att använda Mus/Tagent bord till " The Orange Box " va?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
det går inte att använda Mus/Tagent bord till " The Orange Box " va?

Precis, det går inte.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Förlåt =/ Jag sa fel, kom på det efter Killbom hade skriv till mig. Den ligger under "Time Zone" i Time and Date settings.


jag hittar inget hemligt där?

Visa signatur

PSN: SoL-WiK (PS3 250gb + 1000gb My Book + 500gb My Book @ Sony BRAVIA + Logitech Z-5500 + PS Vita)
Eigenbrötler - I dont give a FööK, cant fail if i dont try.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Solstice^

jag hittar inget hemligt där?

Kolla bakgrunden ^^
Ett tips är att byta till det nya visningsläget när man lyssnar på musik...

Permalänk
Medlem

Jaha var det som var hemligheten. Bara sett det i musikläget tidigare.

Permalänk
Medlem

Är LocoRoco Cocoreccho! värt att köpa? Får man spela mycket i det eller är det bara att sitta och titta på?

Permalänk
Medlem

Lite sugen på en PS3:a men har lite frågor.

Är maskinen tyst? Har en 360 för närvarande och den låter som ett flygplan redo att spränga ljudvallen.
Vilka utländska sidor är rekommenderade att beställa spel ifrån? Billigast / snabbast frakt / slippa tull osv.

Visa signatur

För kass dator för rig in sig, m8.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av grensman
Är LocoRoco Cocoreccho! värt att köpa? Får man spela mycket i det eller är det bara att sitta och titta på?

Lätt värt pengarna

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emp

Lite sugen på en PS3:a men har lite frågor.

Är maskinen tyst? Har en 360 för närvarande och den låter som ett flygplan redo att spränga ljudvallen.
Vilka utländska sidor är rekommenderade att beställa spel ifrån? Billigast / snabbast frakt / slippa tull osv.

Maskinen är MYCKET tystare än xbox360n. Man hör den inte alls, enligt mitt tycke och jag har 60gb versionen. 40gb versionen ska vara tystare än 60gb så då lär du garanterat inte höra något.

De bättre butikerna är enligt mig. www.play.com och www.videgamesplus.ca

Permalänk
Medlem

Tror iofs att emp menade spel och inte konsollen

www.dvdboxoffice.com finns.
priserna varierar mellan 350-450:- för nya spel.
Och dem har Free Shipping World Wide.

Visa signatur

Ryzen5 3600XT - Asus PRIME B450-plus - MSI 1080 Armor 8GB OC - Corsair Vengeance 16 GB 3000Mhz - WD Black NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emp
Vilka utländska sidor är rekommenderade att beställa spel ifrån? Billigast / snabbast frakt / slippa tull osv.

http://www.play-asia.com/
http://global.yesasia.com/en/index.aspx
http://www.videogamesplus.ca/

VG+ tar max en vecka och värdet skrivs ner för att undvika tull.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5900x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM, monitor: OLED42C24LA
2st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller