Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Hehehe

För att gå rakt på sak; är det nån som INTE tycker idén att sätta in ett XFX Geforce 8600 GT XXX Fatal1ty i en PC som har ett agg med endast 19A på +12-linjen är dum? Har nämligen just köpt en sådant och nu efter kollat mitt aggregat som ligger på 300w. Kommer datorn börja ryka som det gjorde för en av mina vänner när han satte in fel sorts RAM i sin dator, eller ska jag försöka ändå? Ersätter en x1550.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006

Skadar nog inte att testa.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Har läst att vissa aggregat har ett kortslutnings-skydd (eller vad det nu kallas) som inte alltid fungerar. Det är inget som kan påverka det här försöket eller? Startar datorn helt enkelt inte om det inte finns tillräckligt med ström, eller är det bara den komponenten som inte kommer att fungera? Tack för hjälpen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Okt 2007

Vilket agg handlar det om, vissa skitmärken har dåliga kortslutningsskydd

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006

Bestec 300-ATX-12z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.0.1
Registrerad
Nov 2005

Bra trådrubrik!

Corsair Obsidian 650D / Silverstone Strider 1200w / Intel 2600K / Corsair H100 / ASUS Sabertooth Z77 / Corsair Vengeance 1866mhz 16GB / 2x Intel 520 240GB Raid0 / 5x WD 3TB / 2x Seagate 4TB / 2x GTX 680 4GB SLI / Philips BDM4065UC
Fyndtråden - Inet Fraktfritt

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Electrix
Bra trådrubrik!

Arg gubbe! Läs aldrig mer i hela ditt liv en tråd vars rubrik inte förklarar precis vad den handlar om, så kanske du blir bättre.

Bryr sig inte tråd-skaparen speciellt borde inte läsarna göra det heller.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Avesta
Registrerad
Jul 2001

*tråd låst*
Lär dig sätta vettiga topics innan du postar

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor