Futuremark bildar spelföretag

Permalänk
Melding Plague

Futuremark bildar spelföretag

Futuremark som tidigare hette Madonion har tillkännagivit att de har startat ett spelbolag med namnet Futuremark Games Studio. Futuremark har i ungefär tio år skapat prestandatester för datorer och i nästan alla år har entusiaster frågat dem när de ska starta spelbolag vilket har bidragit till uppstarten.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Är Futuremark och 3Dmark samma företag??

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Är Futuremark och 3Dmark samma företag??

Futuremark är företaget, 3Dmark är ett program.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jean-Luc Picard
Är Futuremark och 3Dmark samma företag??

Futuremark är företaget, 3Dmark är ett av deras program

Permalänk

Känns som det kommer komma spel med extrema grafiker. Ska bli kul och se vad dom kan konka ihop! dom kommer troligen basera sina framtida benchmarks på sina spel. vilket kan vara en fördel. men om det blir så som bygger benchmarket så det blir lite som "till sammans med spelet" så kommer det kanske gå i kras? =o

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk

blire crysis kan gå o sova när dé släpper sitt första spel eller? vill nog knappt veta vad man kommer behöva
nice anyway att dé ska göra spel
pz

Visa signatur

Go for it.

Permalänk
Medlem

Det kommer nog innehålla massa grafik, och inget mer.

Visa signatur

AMD x399M | TR 1950x | 64GB 3200Mhz | 2 x Zotac 3090

Permalänk

Coolt, de senaste 3D-Mark-versionerna är alltid sjukt snygga och krävande när de släpps

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
3d mark 06 fullversionen är gratis... om man fixxar pirat

Är det lagligt? Nej.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omnia
Det kommer nog innehålla massa grafik, och inget mer.

"nog" var ordet, man vet ju aldrig

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Det här låter bra eftersom dessa personer borde kunna optimera spelen också tillskillnad mot många andra speltillverkare idag som struntar i att optimera sina spel...

Visa signatur

[Gigabyte B350 GA-AB350M-HD3]-[AMD Ryzen 5 1600]-[Corsair VENGEANCE 16GB 3200MHz]-[Samsung 850-Series EVO 1TB]-[ASUS GeForce GTX 1070 8GB Turbo]

Permalänk
Medlem

Går det inte att spela? I 2001SE finns det ju en knapp som heter "game/play", men då måste man betala för sig. Kanske inte är något bilspel trots allt?

Permalänk
Medlem

Inte något jag förväntar mig något av egentligen. Lär bli snyggt och lacka totalt på gameplay, men man ska aldrig säga aldrig.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
3d mark 06 fullversionen är gratis... om man fixxar pirat

skulle inte förvåna mig om du blir bannad för den kommentaren

för övrigt tror jag de kommer bli fett snyggt men tyvärr är det nog inte så många datorer i världen som kommer kunna köra dom på max, kanske nasas Bästa datorer =/

Demot man kan spela i 3D Mark är däremot ingen höjdare
åka runt med en droid och skjuta radiostyrda bilar

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av albertalbertsson
skulle inte förvåna mig om du blir bannad för den kommentaren

Det är nog lite överdrift, en varning eller två kanske.

men futuremark spel låter intressant hursomhelst. Men man måste nog vara beredd med en extrem overkillburk för att klara av att starta spelen tror jag .

Permalänk
Medlem

Jag hoppas att Futuremark gör spel först och främst till datorer. Om dom gör det så kommer dom troligt vis att dominera vad gäller spelupplevelse.

dagens snabbaste datorer är betydligt snabbare än PS3

(det är de "fattiga" som spelar på spelmaskin vi andra använder datorn)

Visa signatur

Ryzen 5800X ROG STRIX X570-f GAMING FlareX DDR43600 cl 14-14-14-34 EVGA FTW3 Ultra RTX 3090

Permalänk
Avstängd

Detta kan bli riktigt intressant för dom vet åtminstone hur man utvecklar syntetiska tester fullt ut så dom borde vara bekanta med både DX10 och senaste OPENGL versionen:-)

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

rofl.. me tanke på hur lång tid det tar för dom att göra 3dmark va ska dom göra ett fps som varar 10minuter eller ?

Permalänk
Inaktiv

Känns som det är svårare att göra 3dmark än spel...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
3d mark 06 fullversionen är gratis... om man fixxar pirat

Om du någon gång vill öppna ett konto på ORB för att spara dina resultat så kommer inte en piratversion att hålla, bättre då att köra på freeware och använda ORB! Det är ju inte mycket man förlorar.

För övrigt: Futuremark måste ha en suverän platform för kompabilitet och optimerings-tester då de har data från ett nästan oändligt antal olika konfigurationer. Detta borde ge dem ett stort försprång mot andra inom dessa områden!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nae0
3d mark 06 fullversionen är gratis... om man fixxar pirat

Öh, det där kan man ju säga om alla program, så förstår inte riktigt poängen med inlägget.

Visa signatur

CPU: i9-9900K GPU: Gigabyte RTX 2070 Super Case: Louqe Ghost S1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sesese
(det är de "fattiga" som spelar på spelmaskin vi andra använder datorn)

Ja du. Du får så gärna lägga ut massor av pengar på din dator varje år så du hänger med i utvecklingen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Det är nog lite överdrift, en varning eller två kanske.

men futuremark spel låter intressant hursomhelst. Men man måste nog vara beredd med en extrem overkillburk för att klara av att starta spelen tror jag .

aa tror jag nog, just nu sitter jag på en ungefär lika bra burk som dig( + & - ), de lär inte klara spelen

Visa signatur

Stackars Albin
Citera eller skicka PM, övervakar inte.
Använd ordet "dem" med måtta eller smaka på mitt vrede.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Centura
Är det lagligt? Nej.

2 PAC - PHUK THA POLICE

Nån som hört ?

Visa signatur

AM2+ Gigabyte DS3 780 - AM2 5200+ X2 2.7 GHZ - 4096 MB DDR2 PC6400

Permalänk

Cool

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Painby
Om du någon gång vill öppna ett konto på ORB för att spara dina resultat så kommer inte en piratversion att hålla, bättre då att köra på freeware och använda ORB! Det är ju inte mycket man förlorar.

För övrigt: Futuremark måste ha en suverän platform för kompabilitet och optimerings-tester då de har data från ett nästan oändligt antal olika konfigurationer. Detta borde ge dem ett stort försprång mot andra inom dessa områden!

Ja, om det är någon som vet hur grafikkort/-processorer fungerar så är det futuremark. Deras grafikmotorer kommer nog bli grymt väloptimerade. Nu kommer nog 3dmark-poäng få en viktigare innebörd.

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Medlem

Trodde de redan hade Remedy som spelföretag?

Permalänk

Remedy är nog huvudbolaget tror jag, vet ej riktigt. Nedan är taget från En.Wiki:

Citat:

In 1997 Remedy created a program called Final Reality, a 3D benchmark program. In November 1997, Remedy created a new company that would handle its 3D benchmark program called Futuremark. That program would turn into 3DMark, a widely popular 3D benchmark program that determines the performance of your video card with the latest graphics.

http://en.wikipedia.org/wiki/Remedy_Entertainment

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk

Konstigt.. jag har aldrig hört någon fråga när Futuremark ska börja göra spel.

Nyheten luktar duktigt "press release".

//LD

Visa signatur

http://www.earth-dog.com - Metal for Muthas - Gore for Ghouls!

Permalänk
Medlem

Jag ska inte påstå att har full koll på spelvärlden men så vitt jag vet så finns det inga större påtryckningar att få Futuremark att börja göra spel. Att dom har feta scener i sina tester säger ingenting om att kunna göra spel. Visst kan det komma bra skapare från alla möjliga håll men att Futuremark ska vara en av dom.. vette fan