Vad krävs för att spela på macbook 2.2? :)

Permalänk

Vad krävs för att spela på macbook 2.2? :)

Hej! Har haft min macbook ett tag nu men aldrig prövat att spela men börjar bli sugen nu. Vad krävs det för att jag ska kunna spela BF2, CS o liknande. Eller går det inte alls? Behövs det typ något kylnings underlägg?

Just nu har jag 1 GB ramminne, ska jag uppgradera? Till hur mycket?

Ge gärna förslag på spel som man kan köra på leopard. Undviker helst att ha windows i datorn.
För då kan man väl få virus och sabba hela datorn?

Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

Datorn kan omöjligt gå sönder pga virus.

Om du ska spela spel som ändast finns till windows så får du köra windows, jag tror inte bf2 är ngt bra val dock, ganska tugnt spel det. Alla spel i Blizzards Warcraft serie finns väl till osx, iaf wow och wc3.

Permalänk

Ok, men måste jag skaffa virus skydd om jag har windows? Segas datorn ner mycket om jag sätter in ett xp?

Blizzard spelen e inget för mig...

Permalänk
Medlem

Windows fungerar mycket bra på dagens macar. Men ja, ett antivirusprogram skulle kunna vara förnuftigt att installera. Exempelvis AVG Free.

http://free.grisoft.com/

I det stora hela är dock inte Macbook någon maskin man vil spela några av de nyare spelen på. Spelen startar nog visserligen, men det kommer antagligen gå så segt att du till slut bara blir frustrerad.

Men det är klart... det går ju alltids att prova, det är inte så att du kommer förstöra något direkt..

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk

Ok, tack!, men cs 1.6 borde väl fungera? Har hört att source ska fungera med 2 gb? stämmer d?

Hur gör man för att ändra intällningar när man ska spela? vad ska man ändra ? Läst att det behövs om man ska spel..

Permalänk

När jag lanar med PC-polare (jag vet, det är tragiskt, jag umgås med folk som kör pc ) så brukar jag köra CS 1.6 och Trackmania, båda funkar perfekt

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk
Medlem

CrossOver ska klara de flesta steam spel
http://www.codeweavers.com/products/cxmac/

Permalänk

Någon som kan förklara bra vad bootcamp är för något?:)

Ok hittade vad det var för nåt och det är det program man växlar mellan windows och leopard på, stämmer?

Men om jag skaffar xp och kommer bara spela spel med windows, t ex cs 1.6 kommer jag då behöva investera i ett virusskydd? eller går det bra utan?

Jag ska ju liksom inte göra något annat än spela på windows:)

/tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjenixenNR1
Men om jag skaffar xp och kommer bara spela spel med windows, t ex cs 1.6 kommer jag då behöva investera i ett virusskydd? eller går det bra utan?

Så klart du kan köra utan anti-virus, har själv inte kört med ett aktivt installerat anti-virus program på väldigt många år, men jag vet ju dock vad jag sysslar med. Kör med någon online scanner lite då och då. Det är VÄLDIGT sällan som jag har nått annat än "tracking-cockies". Se bara till att ha windows brandväggen igång, och surfa inte runt på suspekta sidor, så ska du se att det kommer funka utmärkt.

Webb scannern jag oftast kollar med: http://housecall.trendmicro.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Letrix
Kör med någon online scanner lite då och då

Online scanner låter lite sådär i mina öron. Är det verkligen något man kan lita på och som faktiskt fungerar?

Visa signatur

01001000 01100001 01110010 00100000 01100100 01110101 00100000 01110100 01110010 10000110 01101011 01101001 01100111 01110100 00111111 00100000 00111010 00101001

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av twan
Online scanner låter lite sådär i mina öron. Är det verkligen något man kan lita på och som faktiskt fungerar?

Trendmicro har haft samma filter i deras online scanner som dom haft i sitt program som dom säljer, om det fortfarande är så idag vet jag inte.

Ska han bara ha windows till att spela spel, inte surfa eller pilla med andra program, så tror jag knappast att han kommer få många virus. Jag utgår ifrån att han har någon hårdvarubrandvägg eller router som blokerar maskar.

Permalänk

Jag har en airport router, vettefan o det finns en brandvägg men det borde det väl finnas? Har även norton på PC om det hjälper:)

Men tror jag ivesterar i ett billigt skydd för att vara på den säkra sidan...

Eller ska man satsa på de här :
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS...

Måste man ha ett Windows OS också då? För jag upfattade det som att det inte behövdes?

Finns det någon gratis version?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjenixenNR1
Jag har en airport router, vettefan o det finns en brandvägg men det borde det väl finnas? Har även norton på PC om det hjälper:)

Men tror jag ivesterar i ett billigt skydd för att vara på den säkra sidan...

Eller ska man satsa på de här :
http://store.apple.com/Apple/WebObjects/swedenstore.woa/wa/RS...

Måste man ha ett Windows OS också då? För jag upfattade det som att det inte behövdes?

Finns det någon gratis version?

Det är en virtuell maskin, och då emuleras hårdvara för att köra windows, så spela kan du glömma om du kör vmware det är inget 3d grafik stöd bland annat och väldigt segt.

Och som du frågade tidigare, nä XP är inte segare än OSX det är snabbare, hellst i spel.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Inaktiv

MacBook är ingen bra spelmaskin, jag sitter och spelar Civ IV och det är knappt att den orkar driva en 20.1" widescreen (med den inbyggda avslagen). Jag kan bara tänka mig att det är i stort sätt omöjligt att spela något verkligt krävande spel...

Jag har en MacBook Intel Core Duo med 2GB RAM, det hänger på det sunkiga grafikkortet.

Permalänk

Men som sakt så kommer jag bara spel cs och inte så mycket heller...

Bootcamp betalar man för det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjenixenNR1
Men som sakt så kommer jag bara spel cs och inte så mycket heller...

Bootcamp betalar man för det?

Läs läs läs!
http://www.apple.com/macosx/features/bootcamp.html

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc