Permalänk
Medlem

Streama tv-kanaler från UK

Jag vill se en sportevent som går på den engelska tv-kanalen iTV (www.itv.com). Det går tydligen att kolla på deras sändningar live via deras hemsida om man är från UK vill säga =(. Då tänkte jag höra med er datakunniga går det på något sätt lura hemsidan så den tror jag sitter i UK och på så sätt kolla på deras tv.

Snälla rädda min kväll!!

Permalänk

Kör internet via en engelsk proxyserver - vet ej hur man gör men det bör funka

Permalänk
Medlem

Ok någon som vet hur man kan göra detta? Låter ju intressant.

Permalänk
Medlem

Internet Options -> Connections -> LAN Settings -> Proxy Server

Skriv in adressen till en server i england som agerar som proxy.

Tryck OK!

Gäller bara att hitta nån bra server. Finns säkert en del halvkassa publika om du googlar.

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Hittade nått på ttp://www.torproject.org/ som funkar. Kanske skulle ha varit smidaigare att göra som ettis sa. Får bli nästa gång Tack så mycket för hjälpen ni har räddat min kväll

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monnexs
Hittade nått på ttp://www.torproject.org/ som funkar. Kanske skulle ha varit smidaigare att göra som ettis sa. Får bli nästa gång Tack så mycket för hjälpen ni har räddat min kväll

Hur gjorde du för att kunna titta på programmen på itv sidan
(hur gjorde du för att få engelsk proxy?)