Sista bossen i Crysis

Permalänk
Medlem

Sista bossen i Crysis

Hej !

Hur får man TAC Pickan i crysis att låsa sig på den högra armen av sista bossen ?

säger bara " No target locked" fast skölden på armen är borta.

är det en bugg eller jag som bara är dålig ?

Permalänk
Medlem

Måste nog vara en bugg isf. har kört igenom det 3ggr och fungerat för mig.

Visa signatur

:: Hell was build for heroes ::

Permalänk
Medlem

det funkar för mig med...
om du e säker på att kölden är borta så måste det vara en bugg.

Visa signatur

Intel Core 2 Duo E8400 3,0GHz,Moderkort: Gigabyte Ep35-DS3,Crossair 2048mb DDR2 minnen, Ace Raw Deal 520W Nätagg,LeadTek PXGeForce 8800GT 512MB,Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic Ljudkort, Creative 5.1 Ljud.

Permalänk

du måste sikta väldigt lågt på armen, typ vid "handen" eller vad man ska säga.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

Det finns buggar där, jag gav bort min spel pågrund av buggarna.

Orka jäklas med skiten (buggen)

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Hm.. märkligt.. har du provat kasta in senaste patchen?

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk
Medlem

Hade exakt samma problem, körde om sekvensen några gånger och till slut låste den faktiskt på armen.

Visa signatur

[Antec P180B][Gigabyte GA-P35-DS3][Corsair VX550W][Intel 2500k][8GB OCz Vengeance][620GB Seagate Raid][1*DVD-RW][Gigabyte Geforce GTX 770]

Permalänk
Medlem

iofs har jag inte senaste patchen men det är att köra om, måste jag ladda om från save "checkpointen" eller tror du det går med min egna precis innan bossen ?

annars fixar jag patchen.

Tack alla

Permalänk

fick också ladda om från checkpointen X antal gånger innan den låste

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hade samma problem, haft dessutom långt många fler buggar en denna nämda.

Mest störande buggen jag har fått var när jag blev spanad till ca 5 st personer.

Tog 5 ggr skada, hade 5 ggr störe rekyl, tyvärr så gav jag inte själv 5 ggr skada... och jo FPS'n dök till typ 5 när det hände med...

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

hehe, låter jobbigt.

Klarade spelet nu, räckte med en reload av checkpointen.

Permalänk
Medlem

buggade där för mig också. Va tvungen att lira om hela bossfighten

Permalänk
Medlem

Roligast är väl cl_strengthscale eller va det var, minns inte exakt, som man kan ändra i konsollen. Så man blir överstark, brukar roa mig med det nu när man klarat spelet.

Rätt kul att slå en fiende så han flyger flera hundra meter

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS VIII HERO || i7 7700K @ 4.9 Ghz - Delid || Corsair Vengeance DDR4 3200MHz 32GB || ASUS STRIX GeForce GTX 1080 Ti 11GB || Vattenkyld || 4.25 TB Hdd

Permalänk

hur får man bort skölden? är åkså där

Visa signatur

Men tjeeeeeena!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden då jag har ett annat problem vid "andra" bossen som är precis innan
Crysis stänger ner, eller hela Windows startar om för att skydda datorn. Hända med stock kylaren till CPU och då tänkte jag överhettning, men nu har jag bytt och CPU:n ligger på 52grader vid 100% load i 1 timme.
Har bra med fläktar inne i chassit me och kall lugt blåser ut.

Kan väl inte vara några problem med hårdvaran jag har?

/ Håkan

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaPaGoja
Lånar tråden då jag har ett annat problem vid "andra" bossen som är precis innan
Crysis stänger ner, eller hela Windows startar om för att skydda datorn. Hända med stock kylaren till CPU och då tänkte jag överhettning, men nu har jag bytt och CPU:n ligger på 52grader vid 100% load i 1 timme.
Har bra med fläktar inne i chassit me och kall lugt blåser ut.

Kan väl inte vara några problem med hårdvaran jag har?

/ Håkan

Det första jag gör om ett spel strular är att patcha, om det släppts någon dvs. Efter det uppdatera directx, drivrutiner för grafikkort, ljudkort och eventuella SB/NB chipset drivisar.

Detta är om jag i övrigt är säker på att dator annars är stabil. Det skadar ju dock aldrig att se över eventuell överklockning.

Misstänker du hårdvaran kan du köra lite memtest och prime95 o se vad som händer.

Permalänk
Medlem

Wez: Jag ska kolla med prime95 och memtest när jag kommer hem, får väl patcha me och kolla allt.

Datorn är ju bara 2 veckor gammal, ingen överklockning gjord
Tack!

Visa signatur

| Asus M4A78-E | Phenom2 X4 940 @ 3,4Ghz | Corsair 8GB (4x2GB) XMS-2 8500C5 | HD6950 2GB | 640GB HDD |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av magican
Roligast är väl cl_strengthscale eller va det var, minns inte exakt, som man kan ändra i konsollen. Så man blir överstark, brukar roa mig med det nu när man klarat spelet.

Rätt kul att slå en fiende så han flyger flera hundra meter

Jag har skrivit det i konsollen med, men fienderna flyger inte :/
Objekt som typ tunnor, bilar osv. flyger skiiitlångt, men koreanerna säckar bara ihop.
Slår jag en ett objekt så att det träffar en korean flyger denne långt, men ej när jag slår direkt på honom.

Någon som vet varför det är så?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kokobong
Spelar ingen roll var jag siktar

http://img108.imagevenue.com/img.php?image=35087_Tac_122_1015...][url]

Nu hade du ju löst problemet, men det är väl när skeppet är precis ovanför en, som man skjuter med TAC? De där sakerna på bilden har man väl sönder med annat?

(Det är länge sedan jag spelade igenom det, så jag kan ha väldigt fel).

Den enda riktiga buggen jag upplevt i Crysis är att jag ej kan ta mig upp på däck. En dörr jag skulle öppna gick inte att få upp.

EDIT: Suck, en gammal återupptagen tråd...

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM