Permalänk
Medlem

iMac + extern skärm

Tjo, köpte nyligen kablar för att kunna koppla in min nya fullhd 37" lcd till min mac. Den är inkopplad med mini-dvi--->hdmi. Problemet är att vissa program hoppar iväg till den andra skärmen och när den är avstängd så går det mig veterligen inte att få tillbaka dem. Finns det något sätt att avhjälpa detta problemet? Vet inte om det fixar sig om jag bara drar ut sladden till tvn (detta är ändå inte aktuellt då jag använder sladden såpass ofta som jag gör). En annan fråga med, finns det något sätt att klona bilden men ändå outputa 2 olika upplösningar? TVn klarar ju 1920x1080 och imacens skärm 1920x1200 vilket gör att jag får svarta fält om jag försöker klona.

Ber om ursäkt för ett aningens rörigt inlägg, är fett trött.

Permalänk
Medlem

Tja, om du kör Mac OS X.5 (Leopard) så kan du köra med Spaces visning av alla skrivbord, då kan du där dra fönstret till den vanliga skärmen.

/mludd

Visa signatur

“This is the Unix philosophy: Write programs that do one thing and do it well. Write programs to work together. Write programs to handle text streams, because that is a universal interface.” -- Douglas McIlroy

Permalänk
Medlem

Nej, du kan inte klona i olika upplösningar, det är just det med kloning, samma upplösning på båda skärmarna.

Visa signatur

Behind every great fortune there is a crime. - Honoré de Balzac
simonb @ irc

Permalänk

Finns väl en "samla fönster" knapp i bildskärms-panelen under System Inställningar?

Visa signatur

Macbook Vit | Macbook Unibody | D80 | iPod Touch | iPhone 3GS

Permalänk

Jag har aldrig på clona läget jag kör projjen med sin högsta upplösning sen imacs skärm med sin på de sättet har jag löst problemet sen de där med programen hoppar över när man stänger av är nog för spaces är igång testa stänga av de

Visa signatur

|***<SÖDER BRÖDER GLÖDER>*| http://www.bajenfans.se|*<SÖDER BRÖDER GLÖDER> *** |
|* Cornelis Vreeswijk den största svenska trubaduren genom tiderna http://www.cornelis.nu |

Permalänk
Medlem

Spaces var avstängt så det är inte där problemet ligger, har dock lärt mig leva med det nu

Finns det förresten någon möjlighet att stänga av imacen inbyggda skärm och låta tvn vara igång?