Permalänk
Medlem

Men för att återgå till temat. Om den är gjord i "lera" och formbar dessutom så kan jag inte tänka mig hur den kan fungera som en "gaming" mus. Jag menar att hur kan lera ha låg friktion? bilden jag har framför mig är att när man drar musen över sin musmatta så ramlar små klumpar av i värsta fall eller i bästa fall att det blir iaf ett märke av leran.

Permalänk
Medlem

Det känns som att tillverkarna har bättre koll på ergonomisk design än vi konsumenter, så jag håller mig till färdigformade musar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Det känns som att tillverkarna har bättre koll på ergonomisk design än vi konsumenter, så jag håller mig till färdigformade musar.

Bah, fight the maaan, dude!

Nej jag tycker det känns som att jag vet bättre än designer Cheng i nån stad i asien vad jag vill ha

Visa signatur

AMD Athlon64x2 6400+ 3.4Ghz, Geforce 8800GT, 4gb DDR2 800Mhz

Permalänk
Medlem

Jag åt playmo-lera som liten, är musen förtärbar?

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeluxXxe
Jag åt playmo-lera som liten, är musen förtärbar?

Visst gåt det att "äta mus".

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
och när man hittat en form som passar en som handsken är det bara att kasta in den en stund i ugnen på bränning kanske..

Handske var ordet Kan vara ett intressant alternativ för de som använder handled/arm när de flyttar musen, kanske? I en mus formad som en handske efter din hand kan man dessutom ha en knapp per finger - för att inte tala om hur extremergonomiskt det lär vara

Sjuka idéer åsido, jag tror ärligt att det skulle fungera bättre om man fick bränna leran i en ugn riktigt hur knappar, optik, bottenplatta och "skates" skall överleva var en svårare fråga...

Permalänk
Medlem

Istälelt för att göra en mus som köparna själva formar så hade dom kunnat försöka göra en oförstödbar mus som håller för att kastas in i väggen lr andra roliga åkturer som t.rx min gammla mus åkte på

Visa signatur

Har sålt min speldator :)

Permalänk
Medlem

Vad alla är enkelspåriga/puckade/ointelligenta/(välj ord själv) med kommentarer som "öh, en mus av lera, ramlar inte leran bort då"-frågor. Tror ni att optiken också är av lera eller? Klart att bottenplattan är ett annat material, och leran är ju inuti musen med ett syntetiskt material runt så det sitter fast.

Sen är det enbart en designidé än så länge, väldigt långt från färdig produkt. Det stora problemet verkar vara att just få en tillräckligt fast form som håller ett tag utan att för den skull få en superhård massa som är svår att forma.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Som sagt bara en designidé.

Vore det inte bättre om man istället gjorde en mus som gick på tankekraft. Jag behöver bara tänka de drag jag ska göra, eller tänka var jag ska klicka. Sjukt mkt bättre idé både ergonomiskt och prestandamässigt.

En annan ide är att göra en mus som formar sig själv efter hur man vill ha den. Utan lera och sånt. Jag ska bara uppfinnna ett intelligent material som "vet" vilken form den ska anta för att göra mig glad.

En till idé är att göra en mus som är pytteliten som man bär som en ring och känner av handens rörelser.

Som sagt idéer alltihop. Drömma kan man alltid göra...

Permalänk
Medlem

Sågning

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wihest
Vore det inte bättre om man istället gjorde en mus som gick på tankekraft. Jag behöver bara tänka de drag jag ska göra, eller tänka var jag ska klicka. Sjukt mkt bättre idé både ergonomiskt och prestandamässigt.

Gör ett test själv och se om du tycker det är en bra idé. Tänk "musen upp till höger" och sen gör du samma rörelse med handen. Visst är det enklare att göra det med handen? Jag tror faktiskt inte det är någon bra idé att köra med tankekraft för det är svårare att tänka två saker samtidigt än att göra två saker samtidigt. Styrning av musen går utan "tankekraft" efter ett tag.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wihest
En annan ide är att göra en mus som formar sig själv efter hur man vill ha den. Utan lera och sånt. Jag ska bara uppfinnna ett intelligent material som "vet" vilken form den ska anta för att göra mig glad.

Lycka till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wihest
En till idé är att göra en mus som är pytteliten som man bär som en ring och känner av handens rörelser.

Vad händer när du vill klia dig bakom örat då? Att behöva ta av ringen varje gång är ingen vidare smart va?

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem

Moldable Mouse is made of non-toxic lightweight modelling clay, covered with nylon and polyurethane blend fabric.

Dvs leran ligger inkappslad i en plast/tygpåse. Inget kladd, inget smul, bara att torka av kladdiga godis- och chipsfingrar.

@luiga
Värst vad du var neg! Mina idéer var snarare en reflektion över hur realistisk en idé kan vara och frågan om den då värd att publicera bara för att det är en produkt som kanske/kanske inte kommer att finnas på marknaden om fem år. Precis som du säger är detta inte en färdig produkt utan ligger fortfarande på konceptstadiet.

Visst är det en lite intressant nyhet men saker som bara är på designstadiet brukar inte dyka upp här på SweC. Hade varit en annan grej ifall det funnits en prototyp. Därför tyckte jag lite ironiskt att mina idéer också kunde fått sig en plats på första sidan!

Permalänk
Medlem

Äh, sorry. Lite seg dag idag på jobbet. Men visst fanns det en prototyp på musen eller? Eller åtminstone en modell i 100% skala. De har ju fotat av den lite överallt. Dock ingen med fungerande optik och liknande.

Hur som helst så känns ju en modelleremus närmare framtiden är något man kan styra med tankarna. Tankestyrning är ju fortfarande extremt mycket på experimentstadiet än så länge. Så lite rätt hade jag att vara neggo på dig. Det tog ju ändå bara några få sekunder att utvärdera dina idéer och se att de inte var speciellt genomtänkta.

Visa signatur

Dator: MSI P67A-C45 B3, Intel Core i5 2500K @ 3,3 Ghz, 16 GB Corsair Vengeance DDR3 1600Mhz, MSI GTX 970 Gaming 4G, Samsung 850 EVO Series 500GB SSD, 4TB Seagate SATA2, Windows 10. Chassi: Define XL R2 Black Pearl. Monitors: Samsung 28" 4K LED U28E570D + Philips Brilliance 23" TFT Wide.
Inet - gratis frakt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luiga
Äh, sorry. Lite seg dag idag på jobbet. Men visst fanns det en prototyp på musen eller? Eller åtminstone en modell i 100% skala. De har ju fotat av den lite överallt. Dock ingen med fungerande optik och liknande.

Hur som helst så känns ju en modelleremus närmare framtiden är något man kan styra med tankarna. Tankestyrning är ju fortfarande extremt mycket på experimentstadiet än så länge. Så lite rätt hade jag att vara neggo på dig. Det tog ju ändå bara några få sekunder att utvärdera dina idéer och se att de inte var speciellt genomtänkta.

Det tog inte mer än några sekunder att komma på de heller!