Permalänk
Medlem

Hp tx2020oe

Jag kommer att bestäla denna dator http://www.webhallen.com/prod.php?id=83682&traff=1 såfort den finns i lager, såvida det är möjligt att kasta ut skit VISTAt och köra in Debian eller Ubuntu, tror ni det är möjligt att få igång tablet funktionerna med pekskärm och allt? finns det kanske något annat linuxystem som är bättre anpassat, vad tror ni?

Allt som ni kan komma på kan hjälpa mig att lösa allt....

Tack på förhand.

Visa signatur

/me

Permalänk
Medlem

finns la inget direkt på den som talar mot bra funktion för UUU utöver att det inte står vilket trådlöst kort det är. så försök iaf fiska ut drivarna till det ur Windows innan du avlivar det. plattan kan la funka direkt antar jag, vissa använder visst nån Wacomstandard för det.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Ang textigenkänning så finns det redan en post i forumet för bärbara datorer.

http://www.youtube.com/watch?v=MDvfBooWRcc

Verkar vara en kombination av passiv och aktiv skärm. Jag har ingen aning hur detta fungerar och det kan säkert bli problem. Det kanske är en tryckkänslig skärm ovanpå en wacom bräda.

Jag tycker du ska söka runt lite på olika distributionsforum efter just tx2020 och se vad det är för hårdvara.

Men seriöst 3-3,5h batteritid med standardbatteriet? Va? tx1020 kan inte ha gett mer än 2h på standard. Det är en värre processor och mer ramminne. Var har de sparat in nånstans? Själva LCD skärmen ska inte vara så mycket annorlunda.

Jag tycker HP är lite bakom flötet när de skriver att det är 10/100Mb/s nätverkkort när det egentligen bör vara 10/100/1000. Så var det med TX1020. De skrev att kortet klarade max 100Mb/s när det egentligen klarade 1000Mb/s. Så jag vet inte riktigt om man kan lita på deras info.

Annars ser jag inga större skillnader mot tx1000. Sök på just tx1000 på Ubuntuforums.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Nu är den beställd! Så nu fins det ingen återvändo.

Den ska ha ett 10/100/1000Mbit nätverkskort, iaf enligt webhallen och hp.se.
Jag hoppas desutom att du har fel om skärmen, men det lär visa sig... Får väl börja med att testa den i Vista oh skriva in en liten recension till "bärbara datorer" och sen sparka igång buntu eller debian på den och går det bra blir det kanske en howto av det...

Visa signatur

/me

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joltcola
Nu är den beställd! Så nu fins det ingen återvändo.

Den ska ha ett 10/100/1000Mbit nätverkskort, iaf enligt webhallen och hp.se.
Jag hoppas desutom att du har fel om skärmen, men det lär visa sig... Får väl börja med att testa den i Vista oh skriva in en liten recension till "bärbara datorer" och sen sparka igång buntu eller debian på den och går det bra blir det kanske en howto av det...

Länka gärna hit sen hur det gick.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem

Sälvklart ska jag göra det... kommer nog bli några andra posts i forumet innan det e klart oxå...

EDIT 12/2
Nu har jag fått levererat min dator, efter ett par timmars användning står jag inte längre ut med vista, försöker starta upp den mha ubuntu live cd men både 32 och 64 bitars versionerna slutar i en svart skärm... någon som har tips?

Lite almännt om datorn, vid leverans medföljer 2 batteri samt en fjärrkontroll. Skärmen och pennan fungerar bra, MEN teckenigenkänning fungerar bara för engelsk text.

Visa signatur

/me