Msn kontakter på skrivbordet med mac?

Permalänk

Msn kontakter på skrivbordet med mac?

tjo!

jag har sett på vissa screenshots att några har sina msn kontakter på skrivbordet.. Fattar ni?:)

Vad ska man ha för program för att göra så? gratis? Nått ed pedium tyckte jag läste någonstans..

Tack på förhand:D

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Visa signatur

Ryzen 7 3700x | ROG X470-F Gaming | Corsair 16GB 2666MHz/CL18 | GTX 1070 Ti 8GB | 250 GB M.2, 2TB MLC SSD, 2TB 7200rpm | RM750x | DeepCool Matrexx 55 | AOC 24G2U

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xerent
http://www.adiumx.com

Tack!:)

Fast det gillade jag icke!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svensson181
Tack!:)

Fast det gillade jag icke!

Du kommer högst osannolikt hitta något bättre IM-program.
Kan det vara så att du inte utforskat möjligheterna till att anpassa Adium efter dina behov. Det är nämligen adium du sett på folks skärmdumpar.

Visa signatur

Brass knuckles and a 2x4

Permalänk
Medlem

kolla in adiumxtras.com, där finns oändligt många teman och liknande. Som sagt, Adium är lätt den bästa klienten för att köra msn på macen.

Permalänk

Är det någon som INTE använder adium är ju frågan?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasc
Du kommer högst osannolikt hitta något bättre IM-program.
Kan det vara så att du inte utforskat möjligheterna till att anpassa Adium efter dina behov. Det är nämligen adium du sett på folks skärmdumpar.

Som ovanstående säger så är det med 99 % sannolikhet Adium du har sett med någon form av addon eller helt enkelt bara egna inställningar (väldigt lätt att göra det transparent och sätta som sticky på skribordet)

Visa signatur

"Den sötaste användaren på sweclockers.com är defenitivt "o3w1". Han blev medlem i December 2001 och har sedan dess skrivit mycket trevliga inlägg och gjort söta kommentarer." - 118100 Svarar på allt!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svensson181
Tack!:)

Fast det gillade jag icke!

Du kan ändra utseende på Adium till precis som du vill. Kräver lite pill först men man kommer snabbt in i hur det funkar.

Visa signatur

People... What a bunch of bastards... | Mac Pro 2x2.26GHz QuadCore - Nehalem, 24GB DDR3, ATI HD4870, 3TB HDD | MacBook Pro 13.3 ", Core 2 Duo - 2.26GHz, 8GB DDR3, 9400M 256MB, 120GB SSD | PowerMac G4 MDD, Dual 1,25GHz, 2GB DDR, 1,45TB HDD | FCNSA | VCP4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NatoGandalf
Är det någon som INTE använder adium är ju frågan?

Microsofts egna klient är mycket bättre!

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
Microsofts egna klient är mycket bättre!

Nej, till mac suger den. Fult gui, inga tabbar etc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zawamura
Nej, till mac suger den. Fult gui, inga tabbar etc

VA? Microsoft gör aldrig något dåligt! Ta nu bort adium på direkten och lägg in messenger 5.5.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-NILZ
VA? Microsoft gör aldrig något dåligt! Ta nu bort adium på direkten och lägg in messenger 5.5.

Uppenbart troll är uppenbart.

Permalänk
Medlem

Visa signatur

MacBook Pro 15.4" Retina | 2.3 GHz i7-3615QM | 16 GB DDR3L 1600 MHz | 256 GB SSD | 10.9.3 Mavericks
PowerBook 12" | 1.5 GHz PowerPC G4 | 1.25 GB DDR PC2700 | 80 GB Toshiba | 10.5.8 Leopard