Folding@SweClockers.com [Gamla tråden]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Det ser alltså ut att vara nått som inte hinner starta upp i tid innan fah hoppar igång

hm, misstänkte det, det finns ju en eventuell lösning och det är att fördröja batch-filen någon minut, jag tror det ska gå, men kommer inte ihåg just nu hur man gjorde, kan kolla upp det när jag hinner

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazume
sådär, nu installerade jag foldingclienten på jobbdatorn, som ändå står på hela nätterna och väntar på att få saker kopierade till sig,
blir att dra in den till hemdatorn som även den står på hela nätterna

låter fint de ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bazooka91
Har stött på ett nytt problem.

provat att stänga av uac? ev. omstart kan krävas innan du provar .bat igen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
hm, misstänkte det, det finns ju en eventuell lösning och det är att fördröja batch-filen någon minut, jag tror det ska gå, men kommer inte ihåg just nu hur man gjorde, kan kolla upp det när jag hinner

låter fint de ^^

provat att stänga av uac? ev. omstart kan krävas innan du provar .bat igen

Sådär Nu fungerar allt som det ska och jag är på god väg med min första WU

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P
"Mirage" Macbook Pro 13" - 16GB RAM - dualboot OSX/Win7
Hä lön's int' förklar' för dem söm int' begrip'

Permalänk
Medlem
Citat:

OK vi får se om du hittar nått... eller (sökte) kan det här vara nått "TYPE NUL | CHOICE.COM /N /CY /TY,40 >NUL" jag provar i helgen.
Annars så verkar det fungera så här med. ifs 15ppd sämre, men det duger. Men skulle villja veta mer vad som styr hur programmen startar vid boot.

Permalänk
Medlem

Så nu har jag fåt igång det igen på mit x1900xt... Men kortet ligger och fiser i 500 MHz när det i tex spel kör 688 MHz kan man stänga av denna atomatisk 2d klocks funktion på något sätt?

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk
Hedersmedlem

FAQ:n är uppdaterad med anvisningar om hur man fixar automatisk inloggning på ett konto med lösenord på (lösenordsskyddat konto krävs vid användningen av SMP-klienten i Windows).

För att logga in automatiskt, men ändå ha ett lösenord på kontot gör du så här:

1. Klicka på Start och sedan på Kör.

2. Skriv control userpasswords2 i rutan Öppna och klicka sedan på OK.

3. Avmarkera kryssrutan "Användarnamn och lösenord måste anges för användning av datorn" och klicka sedan på Verkställ.

4. I fönstret Automatisk inloggning skriver du lösenordet i rutan Lösenord och skriver det en gång till i rutan Bekräfta lösenord.

5. Stäng fönstret Automatisk inloggning genom att klicka på OK och stäng sedan fönstret Användarkonton genom att klicka på OK.

EDIT:
Och i Vista gör du så här:

1. Klicka på Start och sedan på Kör.

2. Skriv regedit i rutan Öppna och klicka sedan på OK.

3. Leta upp registernyckeln HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon

4. Lägg till strängvärdena: AutoAdminLogon "1", DefaultUsername "username", DefaultPassword "password", DefaultDomainName "domain"

Observera att ditt lösenord kommer stå i klartext i registret och att detta kan vara en säkerhetsrisk. Men har man automatisk inloggning så bryr man sig antagligen inte ändå

Permalänk
Medlem

har PS3 jobbservrarna slut på jobb eller strular dom ? Knappt några poäng alls senaste dagarna.

Permalänk

testade att dra upp en folding... får se om den blir uppe så länge.. mest för att testa just nu .. fortsätter jag med det så säger jag till.. har inte så bra processor just nu men det kommer att bli bättre om ett tag

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
har PS3 jobbservrarna slut på jobb eller strular dom ? Knappt några poäng alls senaste dagarna.

Dom har haft problem med servrarna i några dagar. Rapporter om situationen kan följas på deras nyhets-blog på http://folding.typepad.com/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toxic Crow
Dom har haft problem med servrarna i några dagar. Rapporter om situationen kan följas på deras nyhets-blog på http://folding.typepad.com/

Ok, tack. Då vet jag iaf att det inte är min PS3 som krånglar.
Hoppas dom löser det snart.

Permalänk
Medlem

Joinade nu med en PS3 och en Q6600, hoppas man kan göra lite nytta

Visa signatur

en dator

Permalänk
Medlem

Var tvungen att joina tack vare så bra skriven nyhet: http://www.sweclockers.com/nyhet/7272-brev_fran_sweclockers_f...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niro
Joinade nu med en PS3 och en Q6600, hoppas man kan göra lite nytta

Klart du kommer göra nytta

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mabec
Var tvungen att joina tack vare så bra skriven nyhet: http://www.sweclockers.com/nyhet/7272-brev_fran_sweclockers_f...

Låter riktigt bra

Citat:

Sådär Nu fungerar allt som det ska och jag är på god väg med min första WU

Vad foldar du med?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av The Sailor
testade att dra upp en folding... får se om den blir uppe så länge.. mest för att testa just nu .. fortsätter jag med det så säger jag till.. har inte så bra processor just nu men det kommer att bli bättre om ett tag

Men det är bättre att folda lite än ingenting alls

Permalänk

ni som är experter på detta, kan ni förklara hur jag byter lag? jag körde det här för några år sedan men är med i "cancer killerz" vill ju byta till sweclockers ju! hittar ingenstans på stanford hemsidan där jag kan göra det...

Permalänk

Byta lag gör man genom att ändra det i klientens konfiguration.
Kör du versionen med grafiskt interface eller konsol?
I gui-versionen går det att ändra bland inställningarna, med konsol-versionen får man starta med "-config" eller "-configonly"-flaggan så kommer man få välja namn, lag o alla inställningar på nytt.
(slarvigare sätt att göra samma sak: ta bort client.cfg eller helt enkelt redigera lagnumret i den filen kan nog också funka)

Visa signatur

Folding - bad in poker, good in real life

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dregelmyller
Ok, tack. Då vet jag iaf att det inte är min PS3 som krånglar.
Hoppas dom löser det snart.

samma här! ps3:an drog in ungefär 29000 i januari o denna måndaen knappt något!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Vad foldar du med?

SMP-klienten på en Q6600@3.4GHz

Visa signatur

"Aurora" Intel Core i5-4670K@4,2GHz - 8GB Corsair Vengeance 1600MHz - MSi Z87-G55 - Sapphire AMD R9 290 Tri-X - 2*Samsung 1TB (RAID 0) - Antec P182 - Corsair HX620 - Noctua NH-U12P

Permalänk
Citat:

SMP-klienten på en Q6600@3.4GHz

Okej det låter som en bra poäng samlare

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Insanewithmybody
Okej det låter som en bra poäng samlare

Vänta bara tills det kommer en ny GPU-klient. Har två HD3870 som jag bara väntar på att få släppa lös

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Det va dags att låta PS3an jobba lite när ja inte spelar så nu tickar den för Sweclockers och Viker för fullt

Permalänk
Medlem
Citat:

EDIT: Har stött på ett nytt problem. Efter att jag skrivit in lösen så säger den:

"Unable to connect to 'Aurora:8676', sock error: generic socket failure"

Vad kan detta bero på? Jag har följt Insanewithmybodys guide till hur man installerar SMP-klienten i Vista.

Får samma fel , installerade i c:\users\lincon\SMP men den vägrar att fungera, har vista som är lösenordsskyddat och har administrator med :S (Har engelskt vista så users ist för användare )

Visa signatur

I'm a big advocate of financial intelligence.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vänta bara tills det kommer en ny GPU-klient. Har två HD3870 som jag bara väntar på att få släppa lös

ur foldingsynpunkt kan jag iaf tänka mig att de kommer att ha en hög wu/dag ratio, men det ska bli riktigt intressant att se vad de kan prestera rent poängmässigt också ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilla Tiger
Det va dags att låta PS3an jobba lite när ja inte spelar så nu tickar den för Sweclockers och Viker för fullt

härligt! welcome to da team!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av LincoN
Får samma fel , installerade i c:\users\lincon\SMP men den vägrar att fungera, har vista som är lösenordsskyddat och har administrator med :S (Har engelskt vista så users ist för användare )

menar du att du inte fått det att funka? jag rådde Bazooka91 att stänga av uac, har'u provat de?

Permalänk
Medlem

Hur får man FahMon att funka? Jag har tagit hem Windows NT/2000/XP/Vista text-only console (with built-in Windows-service-install option) vilket var en fil som inte installerade nåt men jag kom till cmd iaf där jag ställde in allt som él Mero skrivit. Stängt ner den - lagt in flagorna - öppnat programmet igen (FAH504-console) och den står och tuggar på. Fahmon öppnar jag och det står ingenting. Det är en menyrad högst upp och en vit ruta som då är självaste programmet men inget händer. Vad gör jag fel?

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mejpel
Hur får man FahMon att funka?

högerklicka i den vita rutan till vänster, välj add client, ge den ett namn och leta upp foldingmappen, lycka till ^^

Permalänk
Medlem

Ok, har börjar folda med PS3:an nu, ligger på 424NS/dag, är det normalt?

Låt säga att jag bara kör 4 timmar av dom 8 timmarna till avslut, kommer min arbetsenenhet att nollställas då så att jag måste köra klart 1 arbetsenhet åt gången för att det skall registreras?

En fråga till, hur mycket behöver jag folda för att någon form av stats skall dyka upp på stanfords sida?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Completed 0 out of 500000 steps (0%)

så ska det väll inte vara ??
kör smp klient grejen

Visa signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* MSI X670E Tomahawk* AMD 7800X3D* 32GB G-Skill DDR5 6000Mhz* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Defender
Completed 0 out of 500000 steps (0%)

så ska det väll inte vara ??
kör smp klient grejen

Jodå, står så ett bra tag, sen tar den ett steg till 5000 dvs 1%
Tar ca 10min med min q6600 standard clock

Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
En fråga till, hur mycket behöver jag folda för att någon form av stats skall dyka upp på stanfords sida?

1 WU (Work Unit) sen visas din stats

Visa signatur

en dator

Permalänk
Quizmästare Gävle 2022

Ok boy's
Får väl hjälpa teamet lite så håll utkik efter TriggerHappy22.

Fan, höll ju på med seti i över 4år hoppas man inte blir beroende av detta.....

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ok, har börjar folda med PS3:an nu, ligger på 424NS/dag, är det normalt?

det beror helt på vilket projekt du foldar på, p2569 ger borde ge ungefär 500 ns/dag, medan p3129 ger ca 200 ns/dag, men det finns ju fler projekt än dessa

Citat:

Låt säga att jag bara kör 4 timmar av dom 8 timmarna till avslut, kommer min arbetsenenhet att nollställas då så att jag måste köra klart 1 arbetsenhet åt gången för att det skall registreras?

du kan stänga av din ps3, den kommer fortsätta där den slutade

däremot måste du klara deadlinen (som är ca två dagar för det flesta projekt), kolla in projektlistan för att vara riktigt säker på vad deadlinen är för just ditt projekt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trigger
Fan, höll ju på med seti i över 4år hoppas man inte blir beroende av detta.....

det finns en viss överhängande risk ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Kom på att jag kunde testa att köra min autostart (se de senaste inläggen från mig, med början här http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=806...) av SMP-klienten via "Schemalagda aktiviteter".

Så jag lade först in det så det skulle starta vid systemstart, men det gav samma felmedelande som tidigare.
Sen så ändrade jag det till att starta efter en minuts inaktivitet, och då startde det... och verkar fungera.

Det ser alltså ut att vara nått som inte hinner starta upp i tid innan fah hoppar igång... Går det att styra uppstarten av alla program så att "rätt" program startar först?

Och stjäl "Schemalagda aktiviteter" minne eller ställer till med något annat bekymmer, om jag fortsätter att köra så här tills vidare?

Citat:

Provade att göra en batch med fördröjning. Jag lyckades få till en fördröjning men fah vill göra en config i stället för att bara starta.

Så här ser den ut (30 sek fördröjning)
----------------------------------------
@echo off
PING 1.1.1.1 -n 1 -w 30000 >NUL
"C:\Program\Folding@Home Windows SMP Client V1.01\fah.exe" -local -advmethods -verbosity 9

----------------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

högerklicka i den vita rutan till vänster, välj add client, ge den ett namn och leta upp foldingmappen, lycka till ^^

Se där ja... tackar!

Visa signatur

stationär: Athlon 64 X2 4400+ 2,3Ghz | Corsair 6400C4DHX 800Mhz 2Gb | GeCube HD3870 | Gigabyte GA-MA770-DS3 AM2+ | Corsair 550W | HP W2207H | Windows 7 x64
laptop: ASUS UL30VT