Autochk programnot found - Skipping autocheck

Permalänk
Medlem

Autochk programnot found - Skipping autocheck

Hej

Råkade igår öppna en fil som jag så här i efterhand inser inte var den mest lysande idén.

Klickade hur som helst på den, CMD fönstret öppnas, läser in någonting och sedan fryser windows. Jag startar om datorn och överraskas av meddelandet: "Autochk program not found - Skipping autocheck". Därefter får jag blåskärm och datorn startas om (det står inget speciellt på den, faktiskt ganska minimalt med text med tanke på vad som brukar stå på dem).
Jag har googlat det här och 99% av alla som har haft detta meddelande har fått det i samband med Norton antivirus versions byte. Jag har provat köra ptedit(Det är det alla rekomenderar) från en floppy men allt verkar vara som det ska där inne.
Jag har nu installerat VISTA på en anna disk och har tillgång till den felande XP installationen men vet inte riktigt vad jag ska göra för att få bort felet. Tål att nämnas att jag har testat kopiera filen AUTOCHK.EXE från min xp skiva in i WINDOWS\SYSTEM32\ och ersatt den gamla men samma fel uppstår när jag försöker boota up i xp.

Är det någon som vet vad som är fel? Eller hur jag kan rensa i registret på min xpinstallation, kanske där det spökar?

Tack på förhand!

*Edit* Finns systemåterställningsfilerna lagrade någonstans? Om jag kan hitta och kopiera över den senaste på en diskett så kan jag kanske återställa från dos...

Visa signatur

//SisU