Permalänk
Medlem

DVD Skärm till Datorn?

Hej!
Jag har en dvdskärm liggande här som jag inte har till nytta just nu, så de jag täntke fråga är, jag vill koppla skärmen till datorn så den e inbyggd i chasit sedan om det finns något program som man kan starta de på just denna skärmen typ genom Bios där de visar teperatur rpm mätare osv osv.. funkade o fixa de på datorn?? så som vissa fläktkontroller där man kan se kylning osv..

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem

Om du har vista så har det en inbyggd funtion för mindre extra skärmar där man kan vissa massa info. Men jag kan dock inte hjälpa dig angående hur man kopplar in den.

PS: För att klargöra med DVD-skärm menar du då en skärm från en bärbar DVD spelare? Typ en sådan här: http://www.elgiganten.se/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-...

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Avstängd

Den har garanterat S-video in någonstans, även om kontakten saknas så går det löda dit den.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Japp, fast skärmen är separat från dvd spelaren det finns en s-video ingång ja, och det behövs inte någon strömsladd för den får strömmen från s-video ingången eller dvdn då . det ända som kopplas till dvd från skärmen e S-video sladden och inget mer. får ta och leta lite info om hur man fixar det.. det hde varit nice och använda sådan skärm inbyggd i datorn sedan kolla information osv

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
Om du har vista så har det en inbyggd funtion för mindre extra skärmar ...

Var ? vad heter den funktionen? Har googlat utan resultat...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

niiiiiiiice så jag kan använda den lille skärmen för slideshow då?? de änd ajag ebhöver koppla e då S-Video Anslutningen till den sen ta slideshow eller??

mhh slideshow e till bilder typ men ej info om datorn osv.. fock tråkigt:( men skall ändå ha den:D haha

finns de ej typ plugins till slideshow där de finns info omd atorn hårddisk osv fläkt, grader ???

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lenti
niiiiiiiice så jag kan använda den lille skärmen för slideshow då?? de änd ajag ebhöver koppla e då S-Video Anslutningen till den sen ta slideshow eller??

Det står så här längre ner:

Windows SideShow–compatible devices can take many forms. Hardware manufacturers are already including secondary displays in their designs for mobile PCs and devices such as keyboards, mobile phones, and remote controls. The following are a few examples:

Integrated devices on computers. If your mobile PC has an integrated Windows SideShow–compatible device, you can view your Windows Mail inbox without so much as opening the lid or turning on the computer so you can quickly access your recent e-mail messages virtually whenever and wherever you want.

Mobile phones. With Windows SideShow, you can configure a compatible mobile phone to show you your contacts and calendar, the latest updates from your favorite websites, your favorite pictures, and other information.

Media remote control. While you watch TV with your family on Windows Media Center, you can find out what programs are showing next or schedule a recording for the next day. You can also browse through your Windows Media Center music collection from the display on the remote control without turning on the TV.

Men det e väl bara att koppla in och testa.

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem

nice nice men kolla på denna bilden detta är inte exakt som en S-Video kabel ... va e detta för sladd då??testade en s-video kommer ej in där.. på sladden så står den "ln1"
skärmen:
http://img246.imageshack.us/img246/2673/dsc02618sk2.jpg
Sladden:
http://img129.imageshack.us/img129/6376/dsc02619ik8.jpg
Hittade lite info om den:
http://www.areapcplus.com/dvd_portatil_medion__md7355-1040424...

kan man få igång den på något sätt?

Visa signatur

Lian Li O11D XL - ROG Certified Edition, Vit | I9-10900K | ASUS ROG STRIX LC 360 RGB | ASUS ROG Strix Z490-A Gaming | MSI NVIDIA GeForce RTX 2080 | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB DDR4 3600MHz | ASUS ROG Strix 850 | 1TB Samsung 980 PRO MZ-V8P1T0BW |

Permalänk
Visa signatur

Calle säger:
Skulle inte spela GTA förän efter desserten
Haha :D