Danmark censurerar The Pirate Bay

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
sånna aktörer borde inte få finnas på markanaden dom utför en brottslig handling genom att låta sina kunder ladda Upphovsskyddad material dom borde få en polisanmälan efter sig

Detta innebar bara att Piratebay svarade med samma mynt. Varför skulle inte piratebay få blockera vem dem vill? Då får väl inte en internetoperatör blockera piratebay heller, men det gör dem. Vill jag göra en sida som bara är tillgänglig för svenskar, varför inte?

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jagge_
Hmm.. Så för att Tele2 censurerar Piratebay så censurerar Piratebay tillbaka? Verkar lite konstigt, vad skulle meningen med det vara? Piratebay vill väl vara så åtkomliga så möjligt?

Heh, ja inte dom "personligen" utan deras kontakter, andra större sidor som är starkt emot censur, vad för sidor det är vet jag inte, men om det är sidor som är tungt besökta i danmark och alla kan besöka utom de ISPerna som censurerar (Tele2 f.tillfället) så kan dom tappa kunder i längden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Heh, ja inte dom "personligen" utan deras kontakter, andra större sidor som är starkt emot censur, vad för sidor det är vet jag inte, men om det är sidor som är tungt besökta i danmark och alla kan besöka utom de ISPerna som censurerar (Tele2 f.tillfället) så kan dom tappa kunder i längden.

Flertalet hobbysiter med en betydande mängd besökare blockerade perspektivbredbands kunder under den pågående blockaden. Jag stod själv till förfogande med warpdrive.se, en site som tyvär inte kan hjälpa till mycket i det här ändamålet, få danskar besöker den.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
men det ger inte någon rätt att ladda ner filmen lr musiken det kallas COPYRIGHT och den/dom som bryter emot den är brottslingar t ex 1,7miljoner svenskar tyvärr thats life

Och TV4 som brutit mot lagen flera gånger för att få det prövat om dom kan sända mer reklam än vad dom har fått och även sänt reklam insprängt i programen näör dom inte fick det fick ju lagstiftningen ändrad så varför ska inte Svensson få ladda ner för att få lagen ändrad isf eller anser du att lagen ska bara följas av Svensson men inte företagen?

Sony har ju också haft fuffens för sig med det sk rotkittet som följde med musikskivor och installerades mot användarens vilja vilket är olagligt men då hände inte så mycket men vid fildelning då ska det minsann hotas med fängelse för vi bönder ska hållas på mattan och lydigt betala vad film o musikmogulerna begär trots att det idag finns nya mycket billiga distributionssätt?

Och nej mp3 är inte prisvärt då en låt kostar 10:- i ett förstörande format och mig veterligt fins det inte att ladda ner i wav-formatet så det räknas inte anser jag.

Nä kom med att man kan ladda ner film och musik för säg 49:- för ett album som man sedan bränner ut själv men det finns inte utan man får vackert ta sig ner till affären eller ladda ner det olagligt utan kopieringsskydd som det också finns på det köpta materialet så nja varför köpa när det nerladdade är bättre och smidigare?

Permalänk
Medlem

Om nu piratebay tjänar så mycket på reklam kan väl bara något filmföretag göra en likadan sida och ha reklam på den, då tjänar de pengar och saker och ting blir gratis = alla glada.

Permalänk

Hmm, om man går in på mywebtunnel.com eller någon annan såndär hokuspokus sida, då kommer man väl in på TPB i Danmark ändå vällä?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
så du menar att det är okej att produktionsbolaget lägger ut kanske säg 400 milj. utan att dom får något tillbaka i annonsintäckter, biljettförsäljning o royalties mm

ok då kanske inte det blir några bra actionfilmer framtiden

Haha tillåt mig skratta högt! De lägger ut 400 miljoner och får tillbaks dessa pengar första helgen filmen har premiär på biografen i USA. Allt som kommer efter det är kallt räknat vinst (med undantag för skatter och andelar som går till höger och vänster). Och inte fan är en skådig värd 100 miljoner för att spela in en film det är ju helt befängt. Nä, det är tack vare filmbolagens stora inkomster som dessa skådisar kan ta ut dessa sjuka summor! Eller tror någon att bolagen skulle ha svårt att välja Brad Pitt vs Nicholas Cage om den ene begärde 100 miljoner och den andre 1 miljon? De vet att båda levererar och väljer givetvis billigaste alternativet.

Och att påstå att vi måste betala för att få bra action i framtiden? Det är väl som med radio. Hollywood väljer vad vi ska tycka om för typ av film. Vill man se en bra film så får man verkligen leta om man skall hitta guldkornen de sista åren. Det pumpas ju ut samma skit som har visats i decennier. Snygg hjälte får snygg tjej och räddar världen ifrån ondskan. Dock förpackas detta mantra i olika kulliser och skådespelare om och om igen.

Det är som med film, som med musik, som med spel och det vanliga livet. Man betalar inte för skit!

Permalänk
Inaktiv

Patetiskt var ordet.

Permalänk
Medlem

Jag tycker att allt sånt här är löjligt. Man kommer aldrig sluta kopiera grejer.. Om alla bolag använde sin energi som de slösar på TPB eller andra liknande sidor på att utväckla billigare utväcklingmetoder för tex spel/film istället så skulle färre och färre ladda ner grejer när priserna sjunker.

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk
Medlem

Othic , du borde få jobb på antipiratbyrån. Dina åsikter är precis dom som hela pirate bays fans stormar mot. Dina naiva värderingar om hur hollywood funkar är så helt politiskt korrekta. Pontén , är det du? Kolla MTV crib och se hur dom stackars artisterna tvingas leva. Se hur madonna drar in 485 miljoner om året. Dom som inte gnäller är små artister som förstår att internet är världens största scen. Och när stenen rullar så kommer pengarna. Finns det färre artister nu än på 80 talet innan internet? Lever dom sämre? Har budgetarna krympt? Nej , nej och nej. Var är problemet? All reklam är bra reklam.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk

Så egentligen är et bara att ge upp med att göra film och musik om man vill hjäna pengar?
Innan 1999 kunde man ju käna mer pengar på sin musik än nu. Men bara för ett litet misstag inom tekniken i början på 2000 talet så är inte längre möjligt att tjäna större summor på att skapa musik och film.

Och man har inte lyckats lösa problemet än? på 8 år eller vad det blir. Och sätta dit lagar och sånt har ju inte hjälp på ett antal år. Ska man inte göra något annat snart för att rätta till probmemet?

(själv tycker jag det lite kul att kunna ladda ner allt möjlig, men det är ju ändå förskräckligt att det kunde bli såhär)

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Så egentligen är et bara att ge upp med att göra film och musik om man vill hjäna pengar?
Innan 1999 kunde man ju käna mer pengar på sin musik än nu. Men bara för ett litet misstag inom tekniken i början på 2000 talet så är inte längre möjligt att tjäna större summor på att skapa musik och film.

Och man har inte lyckats lösa problemet än? på 8 år eller vad det blir. Och sätta dit lagar och sånt har ju inte hjälp på ett antal år. Ska man inte göra något annat snart för att rätta till probmemet?

(själv tycker jag det lite kul att kunna ladda ner allt möjlig, men det är ju ändå förskräckligt att det kunde bli såhär)

Eh, som tidigare sagts en bit upp i tråden... Har du kollat på MTV Cribs? Och tror du verkligen att hollywood skulle fortsätta att pumpa ut filmer om de gick back åtskilliga 100-tals miljoner?

Nä vad detta handlar om är att bolagen vill få både människor och regeringar att tro att spel, film och musik är påväg att utrotas pga att det finns fildelning. Men om man ser hur många storfilmer, skivsläpp, hypade spel och för att inte nämna mySpace sidor som pressas ut varje år så kan man lätt konstatera att vi bara konsumerar mer och mer.

Vad vi borde göra är att vara en enad front som vägrar att acceptera att stora bolag vill styra regeringar! De som skriver att piratkopiering och fildelning är omoraliskt och stöld har i de flesta fall ingen aning om vad de snackar om. Vad de där emot borde inse är att de har blivit påverkade av bolagens häxjakt!

Permalänk
Inaktiv

Men asså jag tycker att vi stänger av internet och gräver bort skåne *ler*

Nejmen vilket värdelöst jobb att stänga av den. Det finns ju många andra sidor att använda och sen så kan man köra proxy om man vill...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av othic
10.000.000 dollar för 2h underhållning ? hmmm... där har du fel för att få ihop en rulle på två timmar krävs hundratals eller t o m tusentals timmar av inspelningar så det är ingen lekstuga de håller på med

PS det finns dåliga skådisar men tack o lov e dom få

Vakna upp ur din drömvärld va?
Varje halvår, minst, slår nya filmer rekord i hur mycket pengar dom spelar in på första veckan, för att inte tala om på dvdfilmer och andra produkter efter premiären.
Varje jävla år är det typ 3-4 nya "blockbuster"filmer som slått nya rekord, miljarder i vinst osv. Detta är FAKTA, inte några påhitt-verka-smart saker du kommer med.

Om piratkopiering är så jävla fruktansvärt och djävulens påhitt, varför tjänar både skivbolagen och filmbolagen MER OCH MER pengar för varje år som går?
Du behöver inte försöka komma på nåt motsvar. Det är bara så. Det är så enkelt, vare sig du vill det eller ej.

Hur fan tror du 50 cent och andra artister får sina ferraris och bostäder på västkusten som är värda 20 miljoner KRONOR ? Genom att dom knappt klarar sig på sin stackars lilla pjuttlön eftersom dom stora stygga nerladdarna STJÄL deras musik?
Fel. Det räcker att slå på MTV i en minut så ser man att VEM SOM HELST kan tjäna hur jävla många miljoner som helst, piratkopiering kan inte ens röra det. Till och med jävla crazy frog tjänade dom pengar på, hur fan kan du då sitta och säga att det inte går bra för skivbolagen och annat?

Musik och film har blivigt en massproduktion. Pengakor. Det handlar om pengar. Och dom lyckas JÄVLIGT BRA!
Kom inte och säg nåt annat. Du kan ju besöka nån skitartists bostad, som justin timberlake eller christina aguilera, exakt var påverkar piratkopiering deras finans, eller deras skivbolags finans? Ingenstans..

Det som säljer musik är KONSTEN, inte att bli av med piratkopiering.
Jag köper musik och filmer jag tycker är KONST, nåt värt att stödja finansiellt.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Baleur
TEXT

Amen.
dagens sanning!

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk

hihi, regeringen borde göra ett virus som gör så att alla fildenings program inte fungerar längre. Man råkar ladda ner det och så tar det stopp ^^! Och så har regeringen förbjudit antivuris-program-skaparna att upptäcka viruset.

Någon som tycker att fildelning är ett problem? Borde det lösas eller inte? Är det ett bra problem som finns?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Medlem

"men jag tycker det är fel att "ägarna" av TPB tjänar reklam pengar, men att fildelning skulle skada företagen tror jag inte på, det ger ett större sug efter mer musik."

Det är mycket ledsamt att du, och många andra, yrar om en sådan vanföreställning. Skivföretagens inkomster minskar massivt varje år i förhållande till vad dom skulle tjäna. Hela musikbranschen håller på att förändras.

Permalänk
Inaktiv

Många skiter ju i att köpa skivor, just för att skivbolagen har häxjakt på fildelare.

Skulle nåt bolag säga; 'ladda ner våra skivor om ni vill, fast ni får ju gärna köpa dom' så tror jag att försäljningen skulle öka.

Kommer ni inte ihåg när Napster stängdes ner?
Skivförsäljningen minskade ju då.

Permalänk

Hmm, jo kanske det.
Jag köper skivor ibland. Det är ju för att dom är något man kan hålla i. Ett vanligt orginal lixom. Men om man ladda ner skivan och bränner ut den på någon skiva man köpt på clas ohlsson så är det ju inte så roligt. Man kan just inte känna att man har själva sivan. Bara låtarna, och inget annat.

Nånn mer som köper skivor och laddar ner musik?

Visa signatur

PC: Windows 10 Pro x64 | ASUS Z270 ROG MAXIMUS IX CODE | Intel i7 7700K 4.2 GHz | Crucial 2x8GB@2400MHz | ASUS GeForce GTX 1070 8GB DUAL OC | Samsung 960 EVO 500GB | WD Red 2TB | Corsair TX650M 650W | Deepcool Tesseract ATX

Permalänk
Inaktiv

Jag köper skivor när jag har råd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -8-DEAMON-8-
Hmm, jo kanske det.
Jag köper skivor ibland. Det är ju för att dom är något man kan hålla i. Ett vanligt orginal lixom. Men om man ladda ner skivan och bränner ut den på någon skiva man köpt på clas ohlsson så är det ju inte så roligt. Man kan just inte känna att man har själva sivan. Bara låtarna, och inget annat.

Nånn mer som köper skivor och laddar ner musik?

tja jag laddar först njuter av det sen köper jag när jag har råd och märker att detta var något jag kommer lyssna på länge.
tycker jag något är bra i ett par dagar bara så skiter jag i det helt och sparar utrymmet i datorn me

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
tja jag laddar först njuter av det sen köper jag när jag har råd och märker att detta var något jag kommer lyssna på länge.
tycker jag något är bra i ett par dagar bara så skiter jag i det helt och sparar utrymmet i datorn me

Du hade inte köpt skivan om du inte visste var det var, jag menar, om du inte hade möjligheten att ladda ner den först?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Du hade inte köpt skivan om du inte visste var det var, jag menar, om du inte hade möjligheten att ladda ner den först?

troligen inte. jag är väldigt noga med vad jag köper.

laddar alltid eller låter någon ladda först så jag kan bestämma mig om det är så bra som jag trodde eller inte.
plus att när man laddar hittar man saker man inte visste fanns och köper då det som man normalt aldrig hade hört i vanliga fall.

korts sagt för mig är ladda bra skit. utan att ladda hade jag nog varken gått på bio eller köpt någon film/musik då jag alltid vill veta om det är bra nog för att köpas eller inte.

Visa signatur

/RainesXenox\ [eac]MasterZerg(P_1)
Amd x2 6000+ | scyte katana 2 | Gigabyte GA-M57SLI-S4 | TwinX DDR2 PC6400 CL4 4x1GB | xfx geforce 8800 gts 640mb | Logitech G11 | Razer Copperhead | spinpoint 320gb 16mb | antec nine hundred | syncmaster 226bw 22" | Apevia ATX-AS520W

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ToWy
troligen inte. jag är väldigt noga med vad jag köper.

laddar alltid eller låter någon ladda först så jag kan bestämma mig om det är så bra som jag trodde eller inte.
plus att när man laddar hittar man saker man inte visste fanns och köper då det som man normalt aldrig hade hört i vanliga fall.

korts sagt för mig är ladda bra skit. utan att ladda hade jag nog varken gått på bio eller köpt någon film/musik då jag alltid vill veta om det är bra nog för att köpas eller inte.

Ett bra exempel på hur filmbolag/skivbolag tjänar pengar på fildelning