Sony Ericsson släpper in Windows i mobilen

Permalänk
Medlem

man hoppas att inte även mobil os blir fullt av småprog som måste köpas till för att allt ska fungera. Ärligt talat så är jag rädd för att MS ska göra mobil os till en affärside med uppladdningar SP och skit. Telefonen ska bara fungera. appropå kamera så tycker jag dom mörkar lite där. Jag tycker att min gamla K800i hade bättre kamera än K850. Fler pixlar men sämre optik? Nått är det iaf .

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Avstängd

Enligt aftonbladet skall den ha 7mpx - vem har egentligen rätt?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

helt enkelt en PDA med mobil... inget nytt alls. De win mobile som finns tillgängliga nu stödjer detta. Och jag trodde inte att win mobile skulle vara så stabilt som det är.

Och att bara prata megapixel, är riktigt idiotiskt. Tycker att det är pinsamt att bara läsa det! Ge mig en mobil med kamera på 2megapixel och kvaliteten på dem som hos en vanliga kamera. Då blir jag imponerad.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

När ska folk förstå att denna och många andra inte tävlar i samma klass som iPhone.

iPhone: Förenklade avancerade funktioner för normalanvändaren
Denna m.fl.: Avancerade funktioner förenklade för företagsanvändaren

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Gött att ms får vara med å leka, kan ju knappast bli sämre än ericssons egna mjukvara.

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av invztr
Enligt aftonbladet skall den ha 7mpx - vem har egentligen rätt?

Nope, på aftonbladet står det 3.2
http://www.aftonbladet.se/pryl/article1808308.ab

Däremot står det "wifi och turbo-3G ända upp till 7,2 megatbit per sekund."

de skriver också att den kommer kosta 7k, fattar dock inte var de fått siffran ifrån..

Permalänk
Avstängd

De är bra Microsoft, visa musklerna!

Permalänk
Medlem

Re: Keep MS out of Phones

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Det som är fel med MS mobiler är att dem inte har tänkt genom dem flesta funktioner..
Det positiva är ju att man kan köra många program men grunden är mycket dåligt gjort..
Mest är det hur menyer funkar ..

Ex 1. efter att ha ringt ett samtal och man har lagt på så kan man inte börja trycka in nytt nummer utan måste gå ur meny och sedan in igen för att ringa..

Ex. 2. Du får ett sms, du väljer vissa och så vissas en liten meny med 2-4 ord där i, varför skulle jag villja se halv mess och inte hela på en gång.
Måste in i sms välja sms som kom in och sedan titta ..

Ex. 3. tagentbordet är helt klart för litet och även om det finns hur mycket utrymme som helst på skrivbordet som bara är backgrund så har dem inte gjort tagentborden större ..

Ex. 4. När man väljer större tagentbord så saknas knappen ? .
i den mindre tagentborden så finns ? men då är knapparna tok för småa även för pinnen..

Ägare av HTC 3300 med inbyggd GPS ..
Windows mobile 6 ..

Telefonen är inget fel på utan det man stör sig på är just mjukvaran som är helt förjävlig ...

då är det ju din telefon som är keff...?

har en Htc touch "Elf" med WindowsMobile 6.0
funkar kanon.

Och jag är grymt glad att jag köpte en pda telefon, kommer alldrig att gå tillbaka till en vanlig Mobiltelefon.

det är som att gå runt med en minidator i fickan.. med windows miljöer, som man desutom kan ringa på. d:

så varför änns ha en vanlig mobiltelefon, som man tröttnar på efter 20minuter.. d:

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Finns det ingen som seriöst satsar på att göra ett BRA mobil-os?
Alltså, ett fullständigt öppet OS, där man kan få ordentlig kontroll över hårdvaran. Som det är idag så är man ju vansinnigt förhindrad då man inte kan använda alla funktioner fullt ut.

Vad är det som hindrar tillverkarna?
Är det de som gör komponenterna som vägrar ge ut källkoden gratis? Är det telefonbolagen som inte vill ge ett öppet OS möjligheten att fungera med telefonkort? Är det mobiltelefontillverkaren som är så pass rädd att kunderna ska bricka sina mobiler?

Kolla in OpenMoko på http://openmoko.org/

De har en nalle på gång som kommer att hamna runt 3500:- och som du kan läsa om på http://wiki.openmoko.org/wiki/Neo1973
Den har dock ingen kamera, vilket jag personligen ser som en fördel, andra kanske tycker annorlunda.

Jag kommer i alla fall att köpa en så fort den blir klar. Inte för att jag har någonting särskilt emot andra tillverkare utan för att det stör mig att man fortfarande inte kan lägga till de program man vill i sin mobiltelefon. För att inte tala om hur irriterande det är att inte kunna välja bort program man inte vill ha.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Jag har en HTC med Windows Mobile, den är ju kul går att hacka, köra massor av program osv men jag skaffade en K850i iaf för den är mycket bättre som _telefon_. Och de enda "handdator"-funktioner jag har tid att använda på en mobil är typ webbläsare, kalender och mailklient vilket alla finns och fungerar bra på K850i(Opera 4 är grym). Att den är en bra Walkman med 8GB minneskort och en hyfsad nödkamera är bonusar. Det bästa är kanske batteritiden om man kör i GSM-läge, man behöver inte ens fundera på när den ska laddas det räcker med nån gång ibland aldrig i närheten av tomt batteri.

Glömde, killerfunktionen är ju ficklampan

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Har en Qtek 8310 (börjar bli lite gammal) sedan något år, den har WM5, och jag förhåller mig till operativsystemet med hatkärlek. Det är ett helt magiskt OS med möjligheter till "allt", och jag använder det också fullt ut. På negativa sidan finns windows problemen, den är lite småbuggig och det tog någon månad innan man förstod hur man inte fick klicka
Men på det stora hela ser jag gärna förbi de små problemen då OSet är så kraftfullt och mobilen blir mer än en mobil.

Sedan skaffade jag en Ipod Touch och kan knappt bärga mig tills iphone kommer, kan gärna använda mig av mindre funktioner för att få ha det fantastiska OSet. Går förövrigt hur bra som helst att skriva med tangentbordet på en en ipod.

Visa signatur

Bärbar: MacBook Pro 13", iPad 2
Stationär: Intel Core i7 2600k, 8GB ram, Geforce 9800 GTX+, flera hårddiskar
HTPC: Intel Core™ 2 Duo E6600, 6 GB ram, Geforce 8800 GTS 320 mb

Permalänk
Medlem

Ska man använda fingrarna på den här mobilen precis som på iphone eller? Hatar att använda nån form av pekpinne som försvinner på fyllan.

Permalänk
Medlem

Jag är ett SE fanboy och denna ser inte dålig ut

Visa signatur

Japp jag har dyslexi, så häng inte mig pga min grammatik.
CPU: Ryzen 7 5800X || GPU: ASUS ROG Strix RTX3070Ti OC || Moderkort: ASUS ROG Strix X570-F Gaming || RAM: 64GB 3200MHz || CPU kylare: Fractal Design Celsius S24 || Primär HDD: Samsung 980 PRO M.2 1TB

Permalänk
Medlem

Windows Mobile rockar fetast Kolla in detta:

http://www.nvidia.com/object/apx_2500.html

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GERO
Windows Mobile rockar fetast Kolla in detta:

http://www.nvidia.com/object/apx_2500.html

Hänger det ihop med Windows Mobile?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Hänger det ihop med Windows Mobile?

Ja.

http://news.teamxbox.com/xbox/15672/NVIDIA-Announces-HighDefi...

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hogberg90
ser fram emot det här MS operativsystem är inte så buggiga som alla säger.

Kommmer bli en riktig pang mobil!

hoppas den inte kommer i vanliga handeln så alla köper den sätt en högprislapp så inte alla köper den säg vad ni vill betalar lätt 1-2 tusen för att alla inte sak köpa den. tack Sony Ericsson trevlig mobil

Är du dum eller?

Permalänk
Medlem
Citat:

Nice Men lär dröja tills slutet av 2008 innan de dyker upp i mobiler?

Skulle vara kul med sådana nyheter på SweC med

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdissidA
Och att bara prata megapixel, är riktigt idiotiskt. Tycker att det är pinsamt att bara läsa det! Ge mig en mobil med kamera på 2megapixel och kvaliteten på dem som hos en vanliga kamera. Då blir jag imponerad.

Ibland håller jag med, ibland inte. Klart det kan vara kul med mobilkamera, men bilderna blir ALDRIG bra. Samma sak med videor. Speciellt på en jobbtelefon som denna tkr jag inte kamera e nödvändigt, skulle vara bätre om de isof skulle pressa in någon kvadratmillimeter mer batteri.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FL3JM
Ska man använda fingrarna på den här mobilen precis som på iphone eller? Hatar att använda nån form av pekpinne som försvinner på fyllan.

har en htc touch .. och med den så gör man allt på skärmen, och man behöver inte använda pennan till det vettu. d:

Visa signatur

Zalman GT900 - Corsair 850W - ASUS H97-PLUS - Intel Core i5 4590 - Ballistix sport 1600MHz 16GB - Nvidia 970GTX OC -Crucial ssd256GB - x2 WD 1000GB