Några ideer på hur jag ska modda detta chassi?

Permalänk
Avstängd

Några ideer på hur jag ska modda detta chassi?

Jo, nu har jag fått nog på mitt chassi. Tycker det ser tråkigt och inget snyggt att se på. Vill ha ngt som visar att man har fixat till det på ett snyggt sätt och kanske även göra något bättre till det.

Denna länk jag skickar är inte samma dator men samma chassi iaf.

http://www.amentio.se/PartDetail.aspx?q=p:1817872;c:36161

Hoppas ni vet ngt billigt och bra sätt att kunna modda detta chassi på:)

MVh Mr-boring

Permalänk
Medlem

lite små svårt att se hur chassit ser ut tycker jag personligen, du har ingen bättre bild?

Permalänk
Avstängd

Så, nu har jag lagt till bilder på mitt galleri. Så hjälp mig med era smaskiga ideer.

Permalänk
Medlem

Borra fläkt hål köpa fläkt galler ljud isolera vibrations isolering för HDDs och plexi plus silicon fötter?? vatten kylning?? Lampor

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Avstängd

Jo kom och tänka på Plexi glas. Fundera på om det finns ngt ställe man kan skicka t.ex plåt biten så kan dom skära ut bitarna så som man vill ha dom. Jag kan inget sånt så vill inte förstöra ngt.

Permalänk
Medlem

Jo plexi fönster kan du göra + Sätta dit lysande fläktar. Vet inte OM du går i skola eller inte, tror att du är lite äldre:P Men i skolan så sågade jag upp min chassi sida och jag blev nöjd. Där går ju allt rätt, och man har den utrustning som behövs.
Bild på hur jag har gjort:

Ledsen över dålig bildkvalitet.
Fönstret är fäst med 8st chassi-fläkt skruvar. Plaxit är 4mm tjockt.

//Andreas

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10