Yahoo inte nöjda med Microsofts bud

Permalänk
Medlem

Ja, visst är det bra att det inte finns någon stark konkurrent till Googles dominans på internet?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Ja, visst är det bra att det inte finns någon stark konkurrent till Googles dominans på internet?

Och visst skulle det vara bättre om Microsoft fick dominera både Internet och PC marknaden?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Och visst skulle det vara bättre om Microsoft fick dominera både Internet och PC marknaden?

Sluta lägg ord i folks mun!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KimTjik
Och visst skulle det vara bättre om Microsoft fick dominera både Internet och PC marknaden?

Det har jag inte sagt, men har Google någon riktig konkurrent idag? Nej, de har inte det. Yahoo kan inte utmana Google på egen hand och Microsoft kan inte utmana Google på egen hand, så hur hade du tänkt dig att Googles dominans skulle minska? Yahoo var ju tvingade att avskeda 1,000 anställda för mindre än en månad sedan, för att de inte är tillräckligt konkurrenskraftiga.

Det verkar ju tyvärr som att Jerry Yang och hans polare har samma syn på saker och ting som du har och det här kommer bara leda till att Google cementerar sin plats på marknaden. Och ifall du inte tänkt på det så hatar du ju Microsoft för att de är monopolister som har alldeles för stark kontroll över mjukvarubranschen - borde du inte oroa dig för att ett annat företag gör likadant på internetsidan?

"Do no evil", my ass.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Nice, fattar dock inte varöfr inte Microsoft inte bara programmerar in så de inte går att skriva google på datorn.

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Nice, fattar dock inte varöfr inte Microsoft inte bara programmerar in så de inte går att skriva google på datorn.

Självklart kan de göra det! Men det vore inte smart. det finns juh lagar..

Visa signatur

Rigg : Asus Rog Strix B450 | 16gb Corsair 3200mhz | Ryzen 5700X | Gainward RTX 2070 | Silencio 550
Cube : Asus H81I | 8gb Corsair Vengeance 1866mhz | i5 4570S@Cold like ice | HD7970| Node 304 White

Permalänk

Sjuka summor alltså, över 300 miljarder

Visa signatur

Antec P280, Intel core i5-2500k, Corsair H80, Corsair Vengeance 8GB 1600MHz CL9, Asus P8Z68-V Pro/Gen 3, MSI GTX 680, Corsair Force Series GT SDD 120GB, Western Digital Caviar Green 2TB, Asus Xonar DX, Corsair AX 750W.

Permalänk
Medlem

Yahoo... Ljuva 90 tal och 56k modem...Trodde inte dom fanns kvar! "eller var modemen på 16,8-32?... har förträngt det"
Tog typ halva dagen att kolla Swec forum

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det har jag inte sagt, men har Google någon riktig konkurrent idag? Nej, de har inte det. Yahoo kan inte utmana Google på egen hand och Microsoft kan inte utmana Google på egen hand, så hur hade du tänkt dig att Googles dominans skulle minska? Yahoo var ju tvingade att avskeda 1,000 anställda för mindre än en månad sedan, för att de inte är tillräckligt konkurrenskraftiga.

Det verkar ju tyvärr som att Jerry Yang och hans polare har samma syn på saker och ting som du har och det här kommer bara leda till att Google cementerar sin plats på marknaden. Och ifall du inte tänkt på det så hatar du ju Microsoft för att de är monopolister som har alldeles för stark kontroll över mjukvarubranschen - borde du inte oroa dig för att ett annat företag gör likadant på internetsidan?

"Do no evil", my ass.

Du får ursäkta, men det var liksom upplagt för att slänga in den linern. Inget ont menat ifrån min sida.

Jag förstår att du kollat på några av mina inlägg och kanske därför dragit slutsatsen att jag "hatar Microsoft". Faktum är att det gör jag inte. Senast igår kontaktade jag Microsoft med ett förslag på en förändring som skulle kunna förbättra kundkontakten. Dessutom jobbar jag med Microsoft produkter i arbetet. Det enda jag i den meningen hatar, och det gäller även Linux, OpenBSD och OpenSolaris, är tveksamma lömska metoder i syfta att missleda eller angrepp på valfriheten. Så länge leve Microsoft, i meningen att dess konkurrens är positiv så länge de följer god sed.

Ifall du nu kollat några av mina tidigare inlägg så borde du ha lagt märke till att jag visst det önskar att Google får konkurrens. Att stärka Yahoo genom uppköp skulle kunna vara positivt, men som jag tidigare skrivit: Microsoft är inte rätt köpare. Microsoft skulle potentiellt kunna skada konkurrensen än mer. Vilken syn sedan Jerry Yang har är hans ensak, speciellt med tanke på att hans roll är uppenbar, och den har lite med vår oro om konkurrens att göra. Att Google har haft så pass nära kontakt med Yahoo i den här affären oroar mig, precis som kanske dig.

Att besinningslöst hata den ena och älska den andra är okonstruktivt. Tyvärr tror jag att mina inlägg ibland ger sken av att så är fallet, men för att lägga ytterliga ett "tyvärr" till högen så är vi så illa tvungna att hålla uppe garden mot Microsoft i många frågor. För er som inte påverkas kanske detta är irrelevant eller fantasier, men för oss som påverkas är det en tråkig verklighet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Granis_1980
Sluta lägg ord i folks mun!

Jag tar ditt inlägg som skämtsamt, eftersom min kommentar var sådan. Dessutom fick jag ju ett svar som utvecklade tanken bakom Genomes kommentar.

Permalänk
Avstängd

Yahoo är säkert jävligt nöjd över budet, men dom vet ju att MS har cashen så de vore enbart idiotiskt av dom att acceptera de första budet.

Visa signatur

You stink. Bender's great. Deal with it

Permalänk
Medlem

MS måste ju låna 3 miljarder dollar om de ska ha råd, eller vad det var. Så de har inte riktigt de stålar som behövs. Och det finns inte en chans att någon annan skulle värdera Yahoo så högt.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
MS måste ju låna 3 miljarder dollar om de ska ha råd, eller vad det var. Så de har inte riktigt de stålar som behövs. Och det finns inte en chans att någon annan skulle värdera Yahoo så högt.

bill gaytes är billjadär, vad är problemet??

Visa signatur

SPHX1900XT256mb|250GB@233GBsata2|C2D 1.86@2.1 ghz E6300| MSI Neo-F|DDR2 2x512|Hiper530W|SennhieserPC-150|Creative 7500 mus|Chassie APLUS CaseQubic svart :D
Windows XP + SP2 :D

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Det har jag inte sagt, men har Google någon riktig konkurrent idag? Nej, de har inte det. Yahoo kan inte utmana Google på egen hand och Microsoft kan inte utmana Google på egen hand, så hur hade du tänkt dig att Googles dominans skulle minska? Yahoo var ju tvingade att avskeda 1,000 anställda för mindre än en månad sedan, för att de inte är tillräckligt konkurrenskraftiga.

Det verkar ju tyvärr som att Jerry Yang och hans polare har samma syn på saker och ting som du har och det här kommer bara leda till att Google cementerar sin plats på marknaden. Och ifall du inte tänkt på det så hatar du ju Microsoft för att de är monopolister som har alldeles för stark kontroll över mjukvarubranschen - borde du inte oroa dig för att ett annat företag gör likadant på internetsidan?

"Do no evil", my ass.

Google slog sig in på sökmotormarknaden då nästan alla (iaf i min bekanskapkrets) körde altavista. Facebook startades av studenter och är nu värt upp emot en miljard dollar. Skulle det dyka upp en extremt innovativ företag skulle de nog inte ha några problem att slå stort. Internet är unikt på så sätt, ett av de få områden där ideer och kompetens oftast väger tyngre än ekonomiska resurser.

Tror i grunden att det är irrationell att vara orolig för att en stor dominant sökmotor är något dåligt. Är den bra, kanske till och med bäst, är det i min mening bara naturligt och positivt att den används av många. Är ju inte som med windows, där det är mycket enklare att koppla greppet om användare med hjälp av obskyra egenutvecklade standarder och allmänna skamgrepp på valfriheten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av loler

bill gaytes är billjadär, vad är problemet??

Att Bill Gates pengar inte är Microsofts?

Visa signatur

Hör ropen skalla: Mer CO-OP åt oss alla!
Fanboys är kapitalismens svar på religiösa fundamentalister.
Upplysning für alle: www.thesciencenetwork.org www.transhumanism.org

Permalänk
Medlem

Den personen som börjar prata om A och B aktier pratar i nattmössan. Yahoo har bara en sorts aktie noterad och jag hittar heller ingen information om att det ens skulle existera andra aktier med annat röstberättigande.

Ägandet i Yahoo är väldigt utspritt och det är inte några väldigt stora ägare som vi ser i Sverige. Det går alltså att dammsuga NASDAQ till en kontrollerande andel. Detta brukar göras till varje pris och det är därmed bra att köpa aktier. Problemet är om man sitter kvar på aktier och väntar på nästa bud, då kan man gå helt lottlös.

OM det nu skulle finnas aktier med olika röstberättigande. Dessa aktier är inte noterade och skulle då säkerligen ägas av Yahoos grundare, om dessa nu var emot köpet så kommer MS inte kunna köpa dessa oavsett pengar.

Visa signatur

//Bacon

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Tänkte precis som du där!
Problelet är väl bara att om MS damsuger på aktier så sjunker värdet, men om de köper Yahoo i ett stycke så stiger värdet. Sen köper MS såklart A-aktier, inte B-aktier som vi dödliga kan/har råd att köpa, vilket resulterar i att A-aktierna påverkas mest.

Fast yahoo har inte a och b aktier...

Visa signatur

nämen tjenare