Warner Bros väljer Blu-Ray

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av femkantig
Har inte alla hd-dvd filmer varit regionsfria hittills? Hur som helst så blir inget av formaten intressanta förrän de kommit ner i samma prisklass som dvd'erna och spelarna kostar runt 2k... och när byter de ut de fula fodralen??

Räcker 1k?
http://www.datorbutiken.com/se/default.aspx?Product=TOSSD-H80...

Visa signatur

nämen tjenare

Permalänk
Medlem

Förstår fortfarande inte hur många kan tycka att mindre konkurrens är något positivt, är det något som någonsin gynnat konsumenterna? Men visst sitter man med en blu-ray produkt och är en smula protektionistiskt lagd så förstår jag iofs några av kommentarerna.

Visa signatur

/havoc

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av havoc
Förstår fortfarande inte hur många kan tycka att mindre konkurrens är något positivt, är det något som någonsin gynnat konsumenterna? Men visst sitter man med en blu-ray produkt och är en smula protektionistiskt lagd så förstår jag iofs några av kommentarerna.

Nej, det är ju jätte bra för marknaden om vi måste köpa två, tre eller 100 olika spelare för att kunna tillgodogöra sig den eller de filmer man vill se.

Förmodligen har inte alla lika stora marginaler rent ekonomiskt som du, eller?

Kom ihåg att vi snackar om en sketen apparat som ska spela upp det vi egentligen är intresserade av. De flesta människor ger blanka fan i vad eller vem som tillverkar respektive mojäng, bara saken spelar upp deras filmer/musik och då på ett gärna enkelt sätt, med så få apparatur som möjligt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Skönt att det verkar avklarat, började tröttna på det här. Synd att det blev BD, känns som det blir lite väl mycket inlåsning då.

Måste ju också säga att jag älskar när nollorna på Swec automatiskt drar in Bill Gates i det hela, bara för att 360 har en HD-DVD. För Sony är ju såna härliga killar med sina rootkits...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henkka
Undrar vem det är som är en nolla? Patetiska 14-åring.

§ 1.1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epple
Ja det är väl klart, jag jämförde dagens filmer som finns på båda formaten.

Sa inte heller att HD DVD kommer att vinna, jag sa bara att de har $400M att spendera och det är inte lätt i deras läge att försöka göra rätt. De överlever väl tills kontrakten med Universal och Paramount löper ut, om de inte köper sig ur innan dess.

Det förstå jag, det var mer ett förtydligande för andra läsare.

Det sa du inte men jag tycker att du uttryckte dig väldigt försiktigt. Ursäkta om jag lät onödigt sur

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

BLU-RAY - Ownz..

vet inte mkt. men de låter ballare å e mkt ballare..

innovation och coolhet lockar! då det är största mängden
killar som köper dessa apparater, och vi killar är som sagt
lite smått hysteriska i STOORA saaker och cooola saker;D

så som bluray och HUMMER bilarna

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Citat:

Ursprungligen skrivet av nae0
BLU-RAY - Ownz..

vet inte mkt. men de låter ballare å e mkt ballare..

Ja, och där var tecknet på att jag ska gå och lägga mig nu...

Visa signatur

Core i7 8700K | 32GB RAM | MSI GTX 1080 Twin Frozr | Asus Xonar Essence STX | Fractal Design Define R6 |