Behöver er hjälp?

Permalänk
Inaktiv

Behöver er hjälp?

Jag såg en annons på allaannonser.se det gällde burnour paradise till ps3 för 200kr . Jag skickade pengarna i förväg till honom , jag trode inte heller att han verkligen skulle lura mig på 200kr , jag hotade honom med att jag skulle göra något om han inte skickade spelet eller pengarna tillbaka imorgon .

Så nu kommer jag att vänta tills imorgon , det är inte så att jag bryr mig så mycket om 200kr , men jag tycker inte om att någon idiot lurar mig på det viset , Jag har varit inne på en hemsida och tagit fram ALL info om honom inkl hans 4 sista siffrorna ,

så nu vill jag ge igen , bara för att visa honom . jag vill veta om det jag kommer göra nu är rätt eller fell , tänker beställa ett spel på hans namn , men skriva adressen hem till mig , det finns ju företag som tillåter att man skriver hans adress , men utskicknings adressen till en annan person , det är inte så att jag förlorade mycket på detta , men jag vill som sagt inte bli lurad .

vad tycker ni om detta , bör jag ge igen eller inte , ?

Permalänk
Medlem

Vet inte, behöver du vår hjälp? Varför skriver du med ett frågetecken? Avslutar du en mening med ett "?" så är det en fråga.

Sen innehållet i din text så kan jag bara säga att jag själv skulle ge honom ett helvete. Sen får man inte heller säga till någon att göra något brottsligt. Det heter något fint ord. aja.

Men att göra som du vill kommer du nog bara själv förlora på då du kommer att få räkninen istället efter ett tag. Jag hade nog istället fixat en hög med prenemurationer i hans namn istället. Men det är ju inget som jag tycker att du ska göra. För det är ju förbjudet...:P

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Nej du behöver inte vår hjälp

Visa signatur

WOW SYYYGER HAR SPELAT TILL LVL 22

Permalänk
Medlem

Re: Behöver er hjälp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av david_dellblom
Jag såg en annons på allaannonser.se det gällde burnour paradise till ps3 för 200kr . Jag skickade pengarna i förväg till honom , jag trode inte heller att han verkligen skulle lura mig på 200kr , jag hotade honom med att jag skulle göra något om han inte skickade spelet eller pengarna tillbaka imorgon .

Så nu kommer jag att vänta tills imorgon , det är inte så att jag bryr mig så mycket om 200kr , men jag tycker inte om att någon idiot lurar mig på det viset , Jag har varit inne på en hemsida och tagit fram ALL info om honom inkl hans 4 sista siffrorna ,

så nu vill jag ge igen , bara för att visa honom . jag vill veta om det jag kommer göra nu är rätt eller fell , tänker beställa ett spel på hans namn , men skriva adressen hem till mig , det finns ju företag som tillåter att man skriver hans adress , men utskicknings adressen till en annan person , det är inte så att jag förlorade mycket på detta , men jag vill som sagt inte bli lurad .

vad tycker ni om detta , bör jag ge igen eller inte , ?

Har du funderat på att det blir DU som får betala?
Du har ingen möjlighet att få det du beställer utan att betala för man kan inte bara be om faktura hur som helst

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Inaktiv

Jo det finns vissa företag somskickar faktura , då man har 15 dagar på sig att betala . asså jag vill verkligen ge igen .

Permalänk
Medlem

Läs det jag skrev så vet du vad jag hade gjort för att ge igen.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Är det inte bättre med en polisanmälan för bedrägeri istället för att sänka sig till hans nivå?

Permalänk
Medlem

Du inser att det du gör är ett värre brott än att inte skicka varan va.
Större risk att du åker dit än han.

Gör som du vill

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

Man skulle ju kunna polisanmäla snubben och sedan fixa några prenemurationer åt honom. Det skulle han nog uppskatta. Fia några prenemuationer åker du inte fast på ändå..

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Verkar ju smart att försöka sig på urkundsförfalskning för att man varit dum nog att bli blåst på 200 kronor.

Men med tanke på din andra tråd här i Konsumenträtt om den högst osannolika nätbutiken som du tyckte verkade bra så misstänker jag att du kommer göra fler såna här tabbar.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Japp, så fort någon begår ett brott ska man göra detsamma. Det är så världen fungerar.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Suck.. undrar vad din mamma skulle tycka om hon läste dina inlägg David. Först är du dum och blir lurad och sedan är du dummare och sänker dig till hans nivå och dessutom kommer åka fast för det.

Låt det istället bli en läxa och betala inte i förskott när du handlar på nätet.

Se det positivt istället, du har inget PS3-spel men kan istället umgås med vänner och bekanta och kanske vara ute i friska luften!

Edit: du kan alltid polisanmäla honom, om inte annat har han hamnat i systemet på nåt sätt iaf, särskilt eftersom du har identifierat honom. Men räkna inte med att få pengar tillbaka eller så, tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

man kan ju alltid annars knacka på hos honom eller kontakta kronofogden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Suck.. undrar vad din mamma skulle tycka om hon läste dina inlägg David. Först är du dum och blir lurad och sedan är du dummare och sänker dig till hans nivå och dessutom kommer åka fast för det.

Låt det istället bli en läxa och betala inte i förskott när du handlar på nätet.

Se det positivt istället, du har inget PS3-spel men kan istället umgås med vänner och bekanta och kanske vara ute i friska luften!

Edit: du kan alltid polisanmäla honom, om inte annat har han hamnat i systemet på nåt sätt iaf, särskilt eftersom du har identifierat honom. Men räkna inte med att få pengar tillbaka eller så, tyvärr.

instämmer helt !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donfalcon
Suck.. undrar vad din mamma skulle tycka om hon läste dina inlägg David. Först är du dum och blir lurad och sedan är du dummare och sänker dig till hans nivå och dessutom kommer åka fast för det.

Låt det istället bli en läxa och betala inte i förskott när du handlar på nätet.

Se det positivt istället, du har inget PS3-spel men kan istället umgås med vänner och bekanta och kanske vara ute i friska luften!

Edit: du kan alltid polisanmäla honom, om inte annat har han hamnat i systemet på nåt sätt iaf, särskilt eftersom du har identifierat honom. Men räkna inte med att få pengar tillbaka eller så, tyvärr.

Lika löser lika metoden. Aldrig hört om den? Nån gör sån här skit ska ju inte komma undan med det. Gå till polisen gör ju ingen gladare. Polisen säger någonting i stil med detta. "Vi har inte resurser att göra något med det här fallet." Sedan läggs det i en hög och registreras inte heller.

Ge han det helvete som han förtjänar.

Me så klart. Förhasta dig inte. vad har han sagt när du snackat med honom? Kan ju trots allt vara så att det blivit något fel.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Lika löser lika metoden. Aldrig hört om den? Nån gör sån här skit ska ju inte komma undan med det. Gå till polisen gör ju ingen gladare. Polisen säger någonting i stil med detta. "Vi har inte resurser att göra något med det här fallet." Sedan läggs det i en hög och registreras inte heller.

Ge han det helvete som han förtjänar.

Me så klart. Förhasta dig inte. vad har han sagt när du snackat med honom? Kan ju trots allt vara så att det blivit något fel.

Lika löser lika, jo, i kemins värld kanske, men i såna här fall är det oftast så att det slutar med att man själv både har blivit lurad och blir polisanmäld tillbaka. Det finns en tendens till att "oskyldiga" råkar mer illa ut eftersom en anmälan spelar större roll för nån som sköter sig än nån som har 300 anmälningar och brottsregister redan, då blir det en i mängden. Vem är vinnare då? Och framför allt, är det värt risken för 200 kr?

Permalänk
Medlem

Till trådskaparen...

Nej... Det låter inte som en bra ide att beställa saker i hans namn för att ge igen. Som tidigare skrivet, se det som en läxa istället. Du har ju redan börjat göra bort dig med att hota honom. Lägg av med det också. Skyll dig själv istället. Du har klantat till det, kort och gott. Alla VET att det finns idioter som luras på nätet. Om köper på ett sätt där du låter dig själv bli lurad så... tja... Det är fel att säga att du får skylla dig själv, men det finns ju smartare sätt att göra saker på än att använda sig av sätt där risken är stor att man blir blåst.

Så... bit i det sura äpplet och gå vidare i livet.

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd låst*
Dålig rubrik btw, §3.1.

Beror på om du vill vara med i brottsregistret för urkundsförfalskning, sen lär du få en massa problem.
Maila honom igen och försök lösa problemet utan att hota folk. Gör en polisanmälan om det verkligen visar sig vara ett bedrägeri.

@jonazz fortsätter du med dina *hints* om uppmaning till brott så kommer det leda till varning/avstängning.

§8:
Uppmaning till brott
Du får inte uppmana till brott eller sprida någon annan persons uppmaning till olika sorters brott.