Hjälp angående w2207h

Permalänk
Medlem

Hjälp angående w2207h

Det är så att jag köpte en w2207h för ca 3 månader sedan, i november -07. Efter ca 1 månad, i december började jag upptäcka (som jag skrivit i en annan tråd) en ovanligt stor mängd blacklightbleeding. Dessutom började skärmen ge ifrån sig konstiga surrande ljud vid spelande och presentation av bild samt text. Detta ljudet framkallar huvudvärk och det blir i princip omöjligt att sitta och jobba vid datorn.

I december skickade jag epost till återförsäljaren om att få skärmen utbytt eller få tillgodokvitto/pengarna tillbaka. Jag fick då som svar att jag skulle kontakta HP om ett byte av skärm. Eftersom tiden för ångerrätt gått ut så gjorde kontaktade jag HP. Efter lite mail fram och tillbaka med HP fick jag skärmen utbytt, och dem menade att det var en gammal firmware som gjorde att skärmen gav ifrån sig konstiga ljud.

Allt var frid och fröjd, i ca 3-4 dagar, då den nya skärmen började ge ifrån sig samma eller mer ljud vid olika applikationer, spel etc. Jag kontaktade HP igen och fick som svar att jag inte var den enda med detta problem. HP erbjöd sig att byta ut skärmen en gång till, men skrev även att jag borde höra av mig till återförsäljaren igen. Jag har nu gjort detta och väntar på svar.

Då undrar jag, eftersom det förmodligen är lönlöst att byta skärmen igen, bör jag få möjlighet till någon form av tillgodokvitto?
Eftersom skärmen inte håller vad som lovats, och det verkar som sagt inte vara ett litet problem, enligt HP.

De alternativ jag har:

- Ny skärm (lönlöst anser jag)
- Pengarna tillbaka (tveksamt om återförsäljaren går med på detta)
- Tillgodokvitto (kan få möjlighet att lämna tillbaka denna skärmen och köpa en ny för liknande pris, kan eventuellt lägga till någon hundring.)

Mycket tacksam för svar.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp angående w2207h

Citat:

Ursprungligen inskrivet av unisol
Dessutom började skärmen ge ifrån sig konstiga surrande ljud vid spelande och presentation av bild samt text. Detta ljudet framkallar huvudvärk och det blir i princip omöjligt att sitta och jobba vid datorn.

Testa att höja eller sänka ljusstyrkan/kontrasten och var uppmärksam om ljudet kvarstår.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Hjälp angående w2207h

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jumbo
Testa att höja eller sänka ljusstyrkan/kontrasten och var uppmärksam om ljudet kvarstår.

Det var en av de sakerna jag testade först. Fungerar inte.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Låter ju riktigt konstigt har inte hört av något ljud alls från min skärm. Jag är känslig för ljud och hör mycket bra. Så du har nog haft riktigt otur. Ge dem en chans till tycker jag:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Det är riktigt att det är en dålig firmware version som får skärmen att låta, men nya skärmar med en bra firmware finns ute. Kan du inte kolla med återförsäljaren/den som swappar din skärm så att du verkligen får en skärm med den nyare firmwaren? Dessa skärmar ska vara märkta på emballaget med FW-version med, så det ska inte vara några problem att skilja på gammla och nya.

Så jag hade gett dom en chans till eftersom problemet är åtgärdat.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Tack för svaren.

Ska se vad jag får för svar från återförsäljaren och bedömer därefter hur jag ska göra.

Förutom detta har jag märkt att bilder m.m släpar efter varandra åt sidan. Det liksom bildas flera "lager" av samma bild och dessa ligger efter varandra horisontellt. Skulle kunna liknas vid eftersläpningar i spel... Detta ser jag på en helt vanlig bild. Detta gör det rätt omöjligt att arbeta med bilder och grafik.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"

Permalänk
Medlem

Jag har två w2207 på jobbet och ingen av dom har någonsin gjort något läte ifrån sig, eller några "lager" som du beskriver heller, så jag skulle absolut ge HP en till chans, det är ju trots allt en väldigt bra skärm

Visa signatur

mm, just de!

Permalänk
Medlem

Fick precis tillbaka ett svar från återförsäljaren där de sa att felet måste uppdagas efter 3 gånger/byten för att köpet ska hävas. Jag låter därför HP byta ut skärmen ytterligare en gång och hoppas på det bästa.

Visa signatur

Workstation - Intel i7 920, Nvidia GTX295, Asus P6T Deluxe V2, Corsair 6GB 1333Mhz, HX 750
Laptop - MacBook Air 13"