Nvidia kammar hem rekordvinst

Permalänk
Medlem

Mja de låter ju som de går bra, men kika in deras aktie så får ni se en annan sida.

http://finance.google.com/finance?q=nvidia&hl=en

Nvidia aktien droppa 16% idag!! Insane

Permalänk
Medlem

"Tack Crysis!!!!!!" - Nvidia, 2007

Visa signatur

|| Cpu: i7 2700k @ 4747 Mhz || Ram: 2x4 = 8gb corsair DDR3 Vengeance/LP @1600Mhz 1.55V || Graffe: Asus Strix 970 1450/7500 || Nätagg: Corsair HX 750W || Moderkort: Asus p8z68-v pro || Hårddisk: Corsair force GT 120GB || Skärm: Acer Predator XB271HUA G-sync 27" 165hz ||

Permalänk
Medlem

För er som är intresserade så har Nvidias aktie sjunkit rejält nu på senare tid och står nästan på 12månaders lägsta!

Förstår inte kombinationen av rekordvinst och fallande aktiekurs.

Visa signatur

Thinkpad
Elitebook

Permalänk
Medlem

Trevligt att det går så bra för dem. ^^ Hoppas att AMD gör värdigt motstånd i år, det behövs mer konkurrens... dessutom vill jag se något riktigt nice från AMD nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D CO + 2133 MHz FCLK GPU: Sapphire RX 7900 XT Pulse OC
RAM: Corsair 2x16GB 6000 MT/s CL30 (Hynix) BZ subtimings
MB: ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI SSD: Kingston KC3000 2TB PSU: Corsair RM850x

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
För er som är intresserade så har Nvidias aktie sjunkit rejält nu på senare tid och står nästan på 12månaders lägsta!

Förstår inte kombinationen av rekordvinst och fallande aktiekurs.

Det är pågrund av USA's bolåne kris.
http://www.e24.se/branscher/bankfinans/artikel_47117.e24

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3rnel
För er som är intresserade så har Nvidias aktie sjunkit rejält nu på senare tid och står nästan på 12månaders lägsta!

Förstår inte kombinationen av rekordvinst och fallande aktiekurs.

Det beror på att en aktiekurs alltid också speglar vad marknaden tror om framtiden. När de höga vinsterna kom i slutet av 2006 så höjdes kursen till ett värde där man räknade med att 2007 skulle fortsätta innebära höjda vinster. Men marknaden kanske hade förväntat sig att Nvidia skulle prestera ännu bättre, säg 25% av omsättningen i vinst istället för 20% av omsättningen som det var under sista kvartalet 2007. Därför sjönk kursen.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pellias
Det beror på att en aktiekurs alltid också speglar vad marknaden tror om framtiden. När de höga vinsterna kom i slutet av 2006 så höjdes kursen till ett värde där man räknade med att 2007 skulle fortsätta innebära höjda vinster. Men marknaden kanske hade förväntat sig att Nvidia skulle prestera ännu bättre, säg 25% av omsättningen i vinst istället för 20% av omsättningen som det var under sista kvartalet 2007. Därför sjönk kursen.

Nja, snarare som Datanusse ovan skriver tror jag.

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Medlem

Nej Dojan, för då skulle kursen sjunkit just när fakta om bolånekrisen kom till marknadens kännedom (iofs har ju de flesta kurser sjunkit just vid såna tillfällen), inte samtidigt som företaget släpper sin rapport.

EDIT:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fidde66
Voodoo 2 12 Mb -> TNT2 16Mb (Ultra?) -> Geforce 2 GTS 32Mb -> Geforce 6600GT 128Mb -> Geforce 7900GT -> Geforce 9xxx eller ATI

Haha, ett hopp från Geforce 2 till Geforce 6. Var du arbetslös mellan 2001 och 2004 eller prioriterade krogen framför data?

Jag har nog inte hoppat över mer än en generation.

Voodoo 1 -> Voodoo 3 -> Geforce 3 -> Geforce 4 -> Radeon 9700 -> Radeon X1900XT

3Dfx var tider det, men uppgraderingarna till ATI-kort var mäktigast. Jag älskar ATI.

Visa signatur

Memento mori...

Permalänk
Medlem

ATI är så fail att det gör ont i min internet

Visa signatur

hahahahahahahahahsdhah

Permalänk

Ähh ATi funkar bra, dock så hade jag hellre haft ett 8800GT.
Men de hade inga i lager, så vad ska man göra?

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||