Trasigt Wii + Onoff

Permalänk

Trasigt Wii + Onoff

Köpte ett Nintendo Wii på Onoff i julas och det paja i januari, felet bestod av grafikfel/överhettning.

Idag den 18:e feb har vi fortfarande inte fått någon ny wii eller en reparerad tillbaka och är nu trött på det här.

När man ringer till onoff så hänvisar dom till 3-4 veckor för utbyte/reparation.

Jag anser dock att 2 veckor är mer rimligt.

Men jag har lärt mig en läxa och det är att aldrig mer köpa en pinal på onoff.

fyfan säger jag..

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Inaktiv

Om de hänvisar till 3-4 veckor så har du inte så mycket att välja på.

Dessutom de flesta andra liknande butiker vad jag har sett har samma tid på reparation.

Permalänk
Medlem

3-4 veckor är rimlig tid ja, mer, då ska du klaga.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem

3-4 veckor är rimlig tid.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk

Knappast rimlig tid eftersom detta orsakades av ett medföljande fel, och inte bristande omdömme från användaren. Trots detta får TS vänta i 50% till av den tiden det faktiskt funkade. Det lockar inte köpare.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Knappast rimlig tid eftersom detta orsakades av ett medföljande fel, och inte bristande omdömme från användaren. Trots detta får TS vänta i 50% till av den tiden det faktiskt funkade. Det lockar inte köpare.

Erik

Säljarna låter ju inte direkt sakerna ligga på lager i ett par veckor innan de skickas på reparation bara för att de gillar att jävlas... Om man inte ska beställa taxi och därmed shockhöja priserna kommer det faktiskt ta ett tag innan varan kommit till verkstaden, och sedan ska den ju fraktas tillbaka också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Säljarna låter ju inte direkt sakerna ligga på lager i ett par veckor innan de skickas på reparation bara för att de gillar att jävlas... Om man inte ska beställa taxi och därmed shockhöja priserna kommer det faktiskt ta ett tag innan varan kommit till verkstaden, och sedan ska den ju fraktas tillbaka också.

Då får dom väl fixa ett låne-wii eller vad som helst. Det är inte direkt 1 exemplar i respektiv butik. Återigen svaren var "det är rimlig tid", oavsett om varenda butik gör så eller ej så är det inte rimlig tid, däremot en standard.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Inaktiv

troligen inte onoff som själv reparerar
du lämnar in, dag 1, skickas dag 2, dag 3 eller 4 registrerad ankomst hos service..kö kö kö tillsammans med alla andra elektronikprylar som pajjat under december månad (då folk handlar mer blir det även mer till service), troligen ligger service fortfarande back sedan december/januari

bara min tanke om varför det dröjer, ring annars Bergsala o se vad dom har för krav på hur lång tid det ska ta

Permalänk

Idag fick jag tillbaka vårt wii, enheten var utbytt.

Så 3 veckor tog det.

Skandal.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Idag fick jag tillbaka vårt wii, enheten var utbytt.

Så 3 veckor tog det.

Skandal.

verkligen inte skandal.. 15 arbetsdagar varav ca 5 försvinner till logistiken. Och eftersom du inte lär vara deras enda kund så hamnar du i en helt normal kö. En kö på 2 veckor är inte skandal.

Permalänk
Medlem

håller med, det är inte ens dåligt av dom... och skyll inte på OnOff eller deras personal, det om något är skandal..

btw om du vill läsa om riktiga fel och skandaler hos återförsäljare så sök på ordet så får du se mycke mycke värre grejjer

köpt mycke på onoff och det är den klart bästa stormarknaden för hemelektronik, Elgiganten suger, Expert är dyra och lite personal och Siba finns inte här så jag har handlat en LG 42"Plasma, en LG 32" LCD, en hemmabio (allt i ett hemmabio) en samsung 22" 226BW, ett Nintendo wii samt en Digitalkamera där och har varit nöjd än så länge

Jobbar själv i Butik och det finns idioter som kan skälla på mig/oss som personal om allt möjligt som kanske inte ens är vårat fel eller en butiken har å göra med, men då kanske dom har problem hemma eller är jävligt kaffesugna eller nåt fel i skallen.. vem vet

ha det gött och hev inte sönder ditt Wii nå mer så behöver du inte lämna in det fler gånger

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> G-Skill TridentZ NEO 16GB 3600mhz cl16 <> Asus RTX 2070 Super Dual OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Tycker 3 veckor låter alldeles rimligt faktiskt.

Visa signatur

In the real world, size matters. And the big guy always win.

Jag har en svart dator med skärm och tangentbord.

Permalänk
Medlem

Vissa saker tycker jag faktiskt man inte ska gnälla över, ta konsoler som exempel, ingenting man inte klarar sig utan under 3-4 veckor.

En monitor, en kamera etc etc är ju dock produkter man kanske använder dagligen (till vettiga ändamål). Så att kräva snabb leveranstid på dessa saker är ju säkert prioriterat av de flesta.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Avstängd

Jo men 3 veckor på att dom ska bestämma att den ska bytas ut, jag skulle inte acceptera det om det var inte jag som orsakat felet.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

fast de kan ju inte plocka in din produkt före alla andra i kön? det antar jag att du håller med om...

Permalänk
Medlem

Snacka om bortskämd... Att sen skapa en tråd för att klaga på något som funkat som det ska är bara absurd.

tycker du 3-4v låter för mycket kan du handla på annat ställe nästa gång.

Permalänk
Medlem

Din familjs leksak tog alltså tre veckor att reparera och det är en skandal? Jag bävar för vad som händer den dagen ni får en läcka i badrummet...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

3v är godkänt.. (mer övertid åt folket så går det snabbare hihihihihi) ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Din familjs leksak tog alltså tre veckor att reparera och det är en skandal? Jag bävar för vad som händer den dagen ni får en läcka i badrummet...

Halvtimme så ska det vara renoverat och klart, allt annat är skandal...ett badrum måste man ju ha!

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SkunkFunk
Säljarna låter ju inte direkt sakerna ligga på lager i ett par veckor innan de skickas på reparation bara för att de gillar att jävlas... Om man inte ska beställa taxi och därmed shockhöja priserna kommer det faktiskt ta ett tag innan varan kommit till verkstaden, och sedan ska den ju fraktas tillbaka också.

Säger vem?

Och tre veckor låter bra har väntat på min dator i hmm få se 4-5 nu

Permalänk
Medlem

Men fan vad löjlig tråd ? 3 veckor är som de andra sagt.. RIMLIGT.

Sluta gnäll eller lär dig reparera saker själv.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
Din familjs leksak tog alltså tre veckor att reparera och det är en skandal? Jag bävar för vad som händer den dagen ni får en läcka i badrummet...

Haha sant där, tog 6 månader mellan att hantverkarna rev upp mitt badrumsgolv och dom la in nytt, tur att man har 2.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk

Säljaren har rätt att välja om varan ska bytas ut direkt på plats eller skickas på reparation, det ska ske inom "skälig tid" som det står i konsumentköplagen och rättspraxis slår fast att skälig tid är 2 veckor under normala omständligheter.
Kan inte reparation göras inom skälig tid så har man rätt till en nya eller likvärdig produkt.

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Gillar inte heller onoff eftersom min kompis tv har fått lämnas tillbaka flera gånger. 1. De kom hem med den flera repor i tv:n. 2. Tv:n går sönder de får byta hdmi. 3. Hdmi går sönder igen de får fixa det. 4. Tv:n stänger av sig själv de fixar.
Vid varje fel så försökte onoff "slingra" sig undan problemet och ville inte betala tillbaka pengarna som han hade betalat för reprationenrna. Efter ett tag ger de tillbaka honom pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Säljaren har rätt att välja om varan ska bytas ut direkt på plats eller skickas på reparation, det ska ske inom "skälig tid" som det står i konsumentköplagen och rättspraxis slår fast att skälig tid är 2 veckor under normala omständligheter.
Kan inte reparation göras inom skälig tid så har man rätt till en nya eller likvärdig produkt.

Hur i hela friden menar du att säljaren ska veta om produkten går att reparera eller ej innan det har skett någon felsökning på den?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fullebulle
Gillar inte heller onoff eftersom min kompis tv har fått lämnas tillbaka flera gånger. 1. De kom hem med den flera repor i tv:n. 2. Tv:n går sönder de får byta hdmi. 3. Hdmi går sönder igen de får fixa det. 4. Tv:n stänger av sig själv de fixar.
Vid varje fel så försökte onoff "slingra" sig undan problemet och ville inte betala tillbaka pengarna som han hade betalat för reprationenrna. Efter ett tag ger de tillbaka honom pengarna.

"som han betalat för reperationerna"?

Om han lämnar in den någon annanstans än till OnOff för reperationen får han ju skylla sig själv.

Visa signatur

Kör väl en klassisk signatur:
9900K @ 5GHz/128GB 3200MHz DDR4/3x1TB NVME/6800XT på Aorus Z390 Elite
Samsung C34F791, Svive 34C801, Xiaomi 34", Logitech MX Master 3 + G512...
Behöver för jobb, ej gamer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Säljaren har rätt att välja om varan ska bytas ut direkt på plats eller skickas på reparation, det ska ske inom "skälig tid" som det står i konsumentköplagen och rättspraxis slår fast att skälig tid är 2 veckor under normala omständligheter.
Kan inte reparation göras inom skälig tid så har man rätt till en nya eller likvärdig produkt.

Fel, säljaren har ingenting med det där att göra. Du kan häva köpet under första 14 dagarna, pajjar det efter det så är det garanti, och då har inte OnOff någonting med saken att göra längre, mer än att se till att reparationen / utbytet sker inom rimlig tid.

Sedan vad som är rimlig tid är diffust, men det är verkligen inte två veckor utan mer runt en månad. Referera gärna till var du hittade 2 veckors reparation på elektronikprodukter som rättspraxis. I övrigt har du helt rätt, kan inte reparationen utföras inom rimlig tid så är det utbyte eller likvärdig produkt som gäller.

Beslutet om produkten ska bytas ut eller repareras kan ingen annan än tillverkarens verkstad göra, så länge inget annat överenskommelse finns mellan OnOff och deras distributör/tillverkaren (ingen aning om hur de har det).

Men som sagt, tre veckor är fullständigt rimligt, tyvärr.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chij
Fel, säljaren har ingenting med det där att göra. Du kan häva köpet under första 14 dagarna, pajjar det efter det så är det garanti

14 dagar gäller bara ångerrätten som finns vid distansköp. Ej i fysisk butik.

Och kan inte någon bara skriva en guide till hur KKL fungerar, med ångerrätt och allt, och klistra det med stora blinkande länkar längst upp på forumets förstasida? Det verkar ju inte vara någon som ens bryr sig om att klicka fram FAQ:n.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av voodoodockan
Idag fick jag tillbaka vårt wii, enheten var utbytt.

Så 3 veckor tog det.

Skandal.

Jag fick vänta i ca 6 månader från första besök till operation av bukbråck. Stackars dig, jag förstår dig verkligen, du måste haft ett rent helvete...

Permalänk

Vart hade du köpt buken? Ska verkligen inte handla i den butiken. Helt otroligt, fick du någon ersättning?

Visa signatur

---Under uppbyggnad----