Anonyma medlemmar kartlägger hundratals nätaggregat

Permalänk
Medlem

Håller med alla ovanstående, starkt jobbat!

Visa signatur

FROJDMACHINE [list][*]Sharkoon Rebel9 Economy Edition • Corsair HX520 • 3x Nexus 120mm • TR Ultima-90i • Accelero S1
[*]Gigabyte P-35 DS3 • E6750 • 4GB Corsair XMS2 • Asus HD4850
[/list]

Permalänk
Medlem

Grymt bra jobb men varför vara anonyma jag förstår inte när ni gjort ett sånt bra jobb ?

Permalänk

TACK! Jag visste väl att jag hade rätt!! Bråkat med en kille hur länge som helst om att bland annat Seasonic tillverkar Corsair aggen medans han påstår tvärtom! In yá Face!!

För övrigt tycker jag ni har gjort ett strålande jobb. En elogé för er tycker jag!!

Superb!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Musikälskare

Tack å bock som L&H hade sagt

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Tack så jättemycket för denna detaljerade artikel!

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Medlem

Intressant, kan va bra att ha när man ska ha nytt agg! Mycket bra jobbat!

Permalänk

Vem är de då?

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Hedersmedlem

Dags att kasta ut mitt "ace raw 620W" nu då.
Mycket bra artikel i övrigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av A.N'doja
TACK! Jag visste väl att jag hade rätt!! Bråkat med en kille hur länge som helst om att bland annat Seasonic tillverkar Corsair aggen medans han påstår tvärtom! In yá Face!!

För övrigt tycker jag ni har gjort ett strålande jobb. En elogé för er tycker jag!!

Superb!

Här är en bra guide hur man får reda på vilken tillverkare som gjort vad, i fall det blir mera bråk. Går även att söka på andra produkter om man är intresserad.

http://www.hardwaresecrets.com/article/370

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Hedersmedlem

Skönt att jag valde Corsair sist jag handlade

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Vem är de då?

De är ju de annonyma!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat!!!

Visa signatur

*.*

Permalänk
Medlem

Fan, jag sitter på ett Levicom, då vart det inhandlande av Corsair sen då

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem

all cred till er, jag förstå bara inte hur man orkar ska man ha ett själv så kollar man ju runt som en tok efter det som passar en perfekt (och hittar det aldrig)

Visa signatur

innocence proves nothing

Permalänk
Medlem

200 kg cred till de som har gjort sammanställningen.. Precis vad som behövdes.. Vilket otroligt jobb ni har gjort..

Visa signatur

Elektronik är ljuvligt

Permalänk
Medlem

Jag tror jag vet vem en av författarna är :).

Men riktigt trevliga dokument som garanterat kommer att komma till användning.

Permalänk
Medlem

Starkt jobbat, fin läsning

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Paying my Respects!

Visa signatur

MSI K9A2 Platinum 790FX | Athlon64 X2 5200+ 65nm @ 3GHz | Kingston HyperX 1066MHz CL5 @ 860MHz | Asus ATI Radeon HD 3850 256MB @ 750/1030 | Antec NeoPower 650W | 3DMark06: 9520 p

Permalänk
Medlem

mycket matnyttigt

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

<3

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Snyggt jobbat! Kul att ni tog er tid att göra något såhär! Tack

Permalänk

10 p av 10
Mycket intressant.

Permalänk
Hedersmedlem

Feedback:

Beskriv metod/tillvägagångsett tydligare. Precisera varifrån uppgifter kommer (gärna för varje uppgift eller grupp av uppgifter).

Det vore också lämpligt att lista aggregat som inte är med i listan med motivering till att de "har för dålig kvalitet", eller vad det kan vara. I märkeslistan står det någon kommentar förutom "undvik", men inga närmare motiveringar och inga källor.

Ett omfattande material som kan bli mycket bättre med källor och motiveringar.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Medlem

Apevia = undvik... ajdå synd att man inte var lite mer insatt när man köpte sin dator.

kan bara säga bra jobbat kan verkligen komma väl till hands ifall man ska skaffa nytt nätaggregat

Visa signatur

Samsung 226BW || Mobo: Asus P5B || Processor: Core 2 Duo E6300 || Grafikkort: ATI Radeon HD 4850 || Ram: Corsair TWIN2X PC6400 4 GB || Ljudkort: Terratec Aureon 7.1 ||

Permalänk
Medlem

Äger själv 4st huntkey (deltaco) psu:Er på 450W och har kollat UL coden och det är djorda av deltaco eller SHENZHEN CHI YUAN som dom heter. men å andra sidan får man inte fram nåt konkret på googlandet. Mäst ryckten om att dom haft bristande kvalite osv och är nåt överspeckade men iget kokret så som folk som har problem eller höga felprocent.

vad jag hört ska dom desutom har hyffsade kondingar gämfört med tec dyrare antec agg bland annat.

Antec agg har jag för dn delen rostat ett par stycken. har 2st 450W huntkey som gått i över nåt år nu i alla fall 24/7 och har 2st till lika dana som gått nåt halvår snart 24/7. Sålde en burk med ett redan då beg 550W som fortfarande går efter ett par år utan några som helst problem.

Lite mer motivering och fackta vore trevligt till varför vissa är bättre och andra sämmre.

oavset vad jag läser så kan jag aldrig låta bli å inte lita på någon UL koden går ju som nån här redan sa å kolla upp. Själv läst den articklen för lägesedan.

jag för blir dock skeptisk till fakta eller artiklar som säger att det är så här å så här utan lite källor som går att verefiera.

Sedan vad jag kunde se så var mit silverston agg med på listan på bra agg dock hade jag strul med det men lagade det själv.

Käns skumt att dom ända aggen som pajat för mig inom kort tid är agg av högre "kvalite" så jag kör på gammla goa erfarenheten hehe.

Men men kanske blir FPS nästa gång dom vet jag sedan tidigare att dom ska vara bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Grymt bra jobb men varför vara anonyma jag förstår inte när ni gjort ett sånt bra jobb ?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alienware
Vem är de då?

Det finns orsaker till att vi vill vara anonyma. Den kunskap vi har är till för alla. Vet man vilka vi är, så kommer många att fråga i PM, forumet är tll för alla, det är där frågor skall ställas och det är där som frågor skall besvaras.

Sedan är det alla medlemmars på Sweclockers lista, inte bara något som två har gjort, vem vi är spelar ingen roll.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qaztaz
Feedback:

Beskriv metod/tillvägagångsett tydligare. Precisera varifrån uppgifter kommer (gärna för varje uppgift eller grupp av uppgifter).

Det vore också lämpligt att lista aggregat som inte är med i listan med motivering till att de "har för dålig kvalitet", eller vad det kan vara. I märkeslistan står det någon kommentar förutom "undvik", men inga närmare motiveringar och inga källor.

Ett omfattande material som kan bli mycket bättre med källor och motiveringar.

Tillvägagångssättet kan beskrivas tydligare, det kan jag hålla med om. Tyvärr om alla uppgifter skall anges med källa så skulle det inte finnas någon lista på sweclockers ännu. Jag kan lova; Det är riktigt riktigt många källor, ibland kan man inte heller entydigt ge en källa, det är en helhetsbild som visar sig. För att ge ett exempel, (inga märken nämnda, men det är autentiskt):

-Väldigt få känner till märket vid namn, en del har läst att det finns på prisjakt.
-Antal tester/recensioner på nätet =0
-Specifikationer på hemsidan = Nej (om det nu finns en hemsida)
-Antal tester =0
-OEM = okänd
-Specifikationer på butikens hemsida = N
-Pris; en tredjedel av vad motsvarande billigt kvalitets aggregat med motsvarande effekt kostar

Jag skulle inte köpa agget.

Att ange alla källor skulle tyvärr ta lika lång tid som att producera materialet som nu är publicerat.

Visa signatur

Inga frågor besvaras i PM. Ställ frågorna i forumet, vi skall alla ha nytta av de frågor och svar som ges. Kunskap är till för alla

Permalänk

Fy fan vilken fakta. jag förstår varför de vill vara anornyma

hehe köpte just ett agg åt en kompis får ta och spana in den kompletta listen även om jag inte gillar pdf dirext .

Om nu personerna är i 18-19årsåldern så kan de ju nästan ha arbetet som projektarbete i skolan ju. sjukt mycket fakta och hur har de råd?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag vet vilka ni är

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

:tummenupp:

Visa signatur

Vän av ordning.

Permalänk
Medlem

Ett riktigt jäkla grymt jobb.

Man tackar och bockar!

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|