Permalänk
Medlem

Ge en nybörjare tips, uppskattas mkt!

Hallihallå i krokarna!

Nu är det såhär att jag har helt plötsligt blivit väldigt intresserad av att börja kapa, skruva - Modda helt enkelt. Hittade också ett gammalt förstärkarchassi här hemma som jag tänkte använda. Har mätt upp allt och gjort en liten snabb skiss över "planlösningen":

Men nu undrar jag vad man behöver för verktyg, tillbehör osv samt tips på hur man enklast går till väga då man t.ex. skär loss delar av chassit eller ska skruva fast saker i chassit osv.

All hjälp uppskattas!
MVH
// Kevin

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk

Dremel eller en kopia .. senda mejslarsticksåg o lite sånt förmodar jag att du har. det är det du vill göra som sätter dina "krav"

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

mitt enda råd är att måtta två gånger och hugga en..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket, nu är det såhär att jag behöver täcka över några hål på baksidan där det innan kom ut kontakter. Hur gör jag det bäst? Jag har glasfiberspackel till hands. Behöver jag någon form av nät för att få det att fästa ordentligt över större håligheter?

Hade även tänkt att måla om och lacka "chassit", nu är det svart färg på. Då måste jag självklart slipa ner den gamla ytan för att få det jämnt och bra men behöver jag spackla hela baksidan?

Totalt lost när det gäller dessa saker men sådana här lätta frågor lär inte ta så mycket energi att svara på

MVH
// Kevin

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem

om det är ett stort hål kan du ju täcka över med nått när eller nått annat du har till hands typ papper eller nått sen är det bara att spackla på, om det är mindre håligheter är det bara och spackla över då överflödet sopm kommer komma ut ut hålet lätt går att slipa bort i efterhand.

Visa signatur

<3

Permalänk
Medlem

Okej tack så mycket! Har lagt upp en bygglogg (patetisk jo vet ^^) som ni kan kolla baksidan av "chassit" på. Hålen vid nätagget måste spacklas igen före jag kan kapa hål för fläkten och strömförsörjningen. De små hålen borde gå att bara fylla igen efter lite sandpapper också... Men det stora får jag ta en tunnpappskiva(?)

Tack så mycket
// Kevin

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.