Playstation 3 säljer bättre än Xbox 360

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Att det finns massor av folk med ipods betyder ju bara att det finns massor av folk som köper saker baserat på annat än påtagliga och klart mätbara egenskaper. Vilket också är varför det finns folk som köper supersportbilar, förgyllda mobiler, diamantklädda klockor m.m.

fast nu är ju supersportbilar just alltid mätbart super, annars är de inte supersportbilar. de måste vara just super även jämfört med sportbilar.

"kolla in Johansson, jag har skaffat en supersportbil! jag lär få fett på sylen nu ju."

"men det där är ju bara en Mazda RX8, visst är den fin men knappast en supersportbil liksom"

"ja men handlarn sa ju den var supersportig.."

liksom PS3 är en superkonsoll jämfört med XB360 både pga sin kraftigare prestanda och högre kvalitet, det har inget med priset att göra. (möjligen att den är bättre i vindtunnel också är en faktor)

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
fast nu är ju supersportbilar just alltid mätbart super, annars är de inte supersportbilar. de måste vara just super även jämfört med sportbilar.

"kolla in Johansson, jag har skaffat en supersportbil! jag lär få fett på sylen nu ju."

"men det där är ju bara en Mazda RX8, visst är den fin men knappast en supersportbil liksom"

"ja men handlarn sa ju den var supersportig.."

liksom PS3 är en superkonsoll jämfört med XB360 både pga sin kraftigare prestanda och högre kvalitet, det har inget med priset att göra. (möjligen att den är bättre i vindtunnel också är en faktor)

Hehe
Först ska jag peka ut att jag skiljer på det vi nu talar om och vad som är/inte är prisvärt. Det jag försökte peka ut för dig i förra inlägget var varför folk faktiskt köper prylar som inte upfyller de kraven du satte upp. Och det gör ju folk för att de själva lägger till ett icke påtagligt värde i form av status-värde, egna preferenser gällande design m.m.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
prylar som inte upfyller de kraven

givetvis. men,

Citat:

Sen finns det ju visserligen vissa luddiga nivåer man rimligen kan säga att vissa saker tillhör baserat på normer, men det är ingenting som man kan utgå från med någon säkerhet.

det finns ju även en gräns man kan dra när nått är luddigt angående kvalitet och funktion ändå. jag anser nog att det inte är en fråga vad man anser som kan avgöra skillnaden i kvalitet mellan PS3 och XB360. (en känns mer ihålig och går sönder 36ggr oftare än den andra, detta är ju rätt ojektiva observationer) sen vilken man fördrar däremot baseras på det luddigare "bäst spel", "bäst kontroll", "bäst tjänst" etc, vilket iof igen kan vara en efterkonstruktion oavsett vilken sida man anser inte uppfyller det åas.

för visst har jag både mer eller mindre rationella val för att aldrig skaffa en Xbox. exempel.

rationella: den väsnas. den går sönder.

luddiga: spelen är ofta inte i min smak genremässigt eller estetiskt. den är ful, och ev hemsökt.

irrationella: Microsoft/Nintendo/SONY är onda.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
...

Nu var det ju inte såna nivåer jag menade XD, utan mer nivåer i pris som kan sägas tillhöra den eller den kategorin baserat på vad som stämmer för majoriteten av konsumenter. Som t.ex. att saker för 10k+ för det mesta kan anses som någonting dyrt eftersom det är rätt mycket pengar för väldigt många. Sen beror det ju helt på vad man talar om också, ett tuggummi för 100kr är inte billigt, även om en MP3-spelare skulle vara det. Men det var därför jag sade "luddiga" nivåer, eftersom det inte finns några garantier för att de stämmer och för att de varierar beroende på vad man menar.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
tuggummi för 100kr

nu kommer jag inte ihåg vad, hur, eller ens varför jag började diskutera detta riktigt men ..jag har rätt!

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nu kommer jag inte ihåg vad, hur, eller ens varför jag började diskutera detta riktigt men ..jag har rätt!

Är du riktigt nykter ikväll?

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Är du riktigt nykter ikväll?

naturligtvis inte, varför göra undantag för just Torsdagar liksom?

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint