Permalänk

Få bort färg från glas?

Tjena.

Jag undrar hur man får bort färg från glas?
glaset är räfflat och gör det ännu svårare, har fått en hel del färg där det inte skulle vara några tipps? färgen har stelnat på de flesta ställen och är lite löst på något enstaka område. att dra med kniv eller så går inte då man repar glaset.

mvh Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

färgborttagningsmedel?
T-sprit? (kanske blir flammigt då?)

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S | Corsair HX 750W | Asus P7P55D Evo | Core i5 750 @ 3.89ghz | Noctua U12P SE | Asus 7970 DCII | 8GB G.skill 2133Mhz

Permalänk
Medlem

Vad är det för färg ? Oljefärg, vattenbaserad färg ?

Om du vet typen av färg så är det lätt att veta vad man skall använda för något.

Permalänk

Skulle säga att aceton bör fungera i ganska många fall.

Permalänk

Är en special färg, Användsnings områden till väghyvlar,vägskyltar osv. en lite udda färg.. råga inte var jag har fått tag på den men den kan kanske lätt liknas med vanlig husfärg. fast 10gånger värre.

Mvh Martin. få ta och försöka med det ni föreslagt Tackar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Ett thinnerbad brukar lösa det mesta efter ett par dagar. Vad jag minns så sliter det inget på glas heller, så det kan kanske vara värt ett försök.

Visa signatur

Erfarenhet är något man får precis efter man hade behövt det.
http://files.upl.silentwhisper.net/upload2/regel7.png

Permalänk
Avstängd

Thinner/förtunning... om inte det löser = vinkelslip

Skämta det där med vinkelslip, men thinner löser det om något skulle göra det överhuvudtaget.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Ska ta och testa tinner imorgon (Får inte vara innomhus då det luktar ) och se om jag kan få bort det.
Hur länge tror ni man måste ha det liggandes? elelr kan man gno bort det?

har 2 glas ca 15*30som fått sig färg där det inte ska vara ca 1/8del ran det under maskeringen och blev färg på fel ställe..

Jävla räfflor:P som tur hade jag 2 extra uppsättningar så det är lungt iofs vilket medför att jag kan testa på det ena paret om det ser bra ut och gör det inte det får man göra om och med det andra som är orginal så kan man återställa till org som sagt. billigt o bra

Tack för förslagen

Mvh Martin

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Ska ta och testa tinner imorgon (Får inte vara innomhus då det luktar ) och se om jag kan få bort det.
Hur länge tror ni man måste ha det liggandes? elelr kan man gno bort det?

har 2 glas ca 15*30som fått sig färg där det inte ska vara ca 1/8del ran det under maskeringen och blev färg på fel ställe..

Jävla räfflor:P som tur hade jag 2 extra uppsättningar så det är lungt iofs vilket medför att jag kan testa på det ena paret om det ser bra ut och gör det inte det får man göra om och med det andra som är orginal så kan man återställa till org som sagt. billigt o bra

Tack för förslagen

Mvh Martin

Hmm, räfflade glas ca 15x30, låter väldigt mycket som strålkastarglas till en 740

Varför har du smetat färg på dom om man får fråga?

Visa signatur

"Get your facts first, and then you can distort them as much as you please." - Mark Twain
På internet kommunicerar vi huvudsakligen i textform, så skriver du som en idiot kommer du således att uppfattas som en idiot.

Permalänk
Medlem

Prova med en scotch brite sen när du löst upp färgen, för att komma ner i räfflorna.

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qwarkman
Hmm, räfflade glas ca 15x30, låter väldigt mycket som strålkastarglas till en 740

Varför har du smetat färg på dom om man får fråga?

fan du kom på mig.

Visst är det 2 strålkastarglas till en 740 89B.
Orgianl till vänster och målat till höger. vilket är snyggast ?
jag har även målat kanten på reflektorn och lamphållaren svarta.

ni ser at than även har fått lite färg utanför men jag kan säga att min är en bra bit mycket större

Ni kan ju själva bedömma vilket som ni tycker ser bäst ut;)

Jag har sedan tidigare redan målat insatserna i lyserna för att få en mökare ton över det hela. ser konstigt ut med grått gentemot röd bil.
Målar man kanterna på glaset så får man en ännu mökare ton, glasestssidor sprider ju ändå inget ljus så va fan.

Jag har bara fixat till fronten på bilen så som att ta bort torkarna och målat insatserna i lyserna mycket mer ska inte göras.. Ska stylas försiktigt

Inte mina bilder och bil men nästan identisk!
Lånade bilderna av perra? på 740klubben.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Hehe innan jag kommit ner till ditt sista inlägg när jag läste tråden tänkte jag "fan, räfflat glas, vad kan det vara.. lyktglas kanske?", precis när jag började fundera på om det kunde stämma med måtten du skrivit så kom jag ner till inlägget Qwarkman skrivit hehe. Ser helt klart bättre ut så):) Hur gick det med bytet av belysningen i instrumenteringen? Klart?:)

Visa signatur

Elektriker och musiker =)