Gears of War redan i november!!

Permalänk
Medlem

Gears of War redan i november!!

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Riktigt trevligt. Hoppas att dom har fixat lagget i multiplayer bara .

Visa signatur

HP 6715s
500gb Extern HDD
Gamertag Jo11e

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk
Medlem

Jag gissar på framskjutet till Mars 09.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk
Inaktiv

Gears of war är släppt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Gears of war är släppt.

Dom pratar om 2'an men skrev aldrig ut det bara....

Permalänk

riktigt trevliga nyheter!

edit: unreal engine III tech demo:
http://media.video.ign.com/ev/av.html?dlURL=http://xbox360mov...

de använder gears of war som exempel. om det används i gow 2 har jag ingen aning om men det ser coolt ut med hundra locust

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

När de visar hundra locust så gissar jag på att det är fejk. Alltså, de använder ingen AI alls så att de kan använda den kraften att rendera ännu mer locust.

Men, ändå, riktigt fina tekniker de lagt in i spelet. Jag gillar att man kan förstöra miljöerna.

Permalänk

ja jag menade inte just locust-svärmen, mer miljöerna överlag. får hålla med om att vatteneffekterna är ganska snygga. gillar också att man kan spränga sönder lite
som berättaren säger: "vi spenderar lång tid på att få miljöerna så fina som möjligt och gamers vill bara förstöra det.."

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

"The elastic cube of meat"

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Inaktiv

1an var aldrig min femma men från ett teknniskt perspektiv ser detta riktigt bra ut!

Permalänk

Ja jisses, ettan var så förbannat dåligt så jag vet inte vart man ska ta vägen.
Trodde verkligen det var ett super spel när man hört alla kexbox360 spelare lovorda det.
Testa det först till PC och det var som en sorglig kopia av Rainbow six Vegas. Testade det sedan till 360 och där var det om ännu sämre..

Nä det spelet bevisade verkligen att vissa gamers kan göra en höna av en fjäder.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Ja jisses, ettan var så förbannat dåligt så jag vet inte vart man ska ta vägen.
Trodde verkligen det var ett super spel när man hört alla kexbox360 spelare lovorda det.
Testa det först till PC och det var som en sorglig kopia av Rainbow six Vegas. Testade det sedan till 360 och där var det om ännu sämre..

Nä det spelet bevisade verkligen att vissa gamers kan göra en höna av en fjäder.

Inte konstigt att du blir besviken ifall du förväntade dig ett taktiskt spel som Rainbow av GoW.

Och eftersom du gillar höns så kan man dra att det är som att jämföra en höna med ett ägg.

Funderat att försöka sätta dig in i spelet och testa i mer än bara 10min?
Vet inte hur många PC spelare man får säga det till.

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Ja jisses, ettan var så förbannat dåligt så jag vet inte vart man ska ta vägen.
Trodde verkligen det var ett super spel när man hört alla kexbox360 spelare lovorda det.
Testa det först till PC och det var som en sorglig kopia av Rainbow six Vegas. Testade det sedan till 360 och där var det om ännu sämre..

Nä det spelet bevisade verkligen att vissa gamers kan göra en höna av en fjäder.

ÖÖhhmmm..
Ja att jämföra GOW med ett jävla rainbow six spel är som om jag skulle peta igång rainbow six och förvänta mig serious sam.

Fick min 360 förra veckan och har nött GOW hela dagen med min flickvän och det är förpörskat bra

Enda jag saknar är en radar, kompass eller liknande, men man hittar ju ändå iofs.

Ser fram emot 2:an i nov

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Ser riktigt snyggt ut. Hoppas bara att det blir bättre än ettan som verkligen sög rent underhållningsmässigt. Men en sak MÅSTE dom fixa som ettan verkligen led utav. Framedropsen! Cutscenerna i ettan hadde väl i snitt en framerate på ca 10fps. Själva spelanden flöt tack och lov men det är cutscenerna som binder ihop spelet och skapar en story och det är svårt att komma in i storyn om allt hackar och rycker fram så att man irreteras över det istället.

Visa signatur

PSN: ZlimJim (adda gärna)
Live Olimp (adda gärna)
Wii Vetifan :P

Permalänk

Så det var inte bara jag som hade 10 fps i cutscenerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SheepPowa
Så det var inte bara jag som hade 10 fps i cutscenerna.

nah går lite hackit ibland kan man säga.
Men i själva spelet flyter de ju på

klart dom fixar till det i 2:an

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

vilka filmer ser ni på?

Iofs är jag på jobbet, så alla funkar inte som jag vill..
Bara sett den som är 100% röd skärm.

När marcus sågar en locust

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RedFLip
vilka filmer ser ni på?

Iofs är jag på jobbet, så alla funkar inte som jag vill..
Bara sett den som är 100% röd skärm.

När marcus sågar en locust

kolla den jag länkade till tidigare (unreal engine III tech demo):
http://media.video.ign.com/ev/av.html?dlURL=http://xbox360mov...

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Inaktiv

Jag gillade det bara i coop. fast då är det roligare med swat eller något liknande. 2:an kanske är bättre..

Permalänk
Medlem

Inte särskilt förvånad att det släpps i november men visst är det kul att få det bekräftat. Ska bli roligt att få se vad som händer med Delta Squad.

Permalänk
Medlem

ingen som vet hur länge det har varit under utveckling?

Visa signatur

Rediscover Communication

Permalänk

nej men det verkar som de haft det i åtanke ganska länge

http://www.bluesnews.com/cgi-bin/board.pl?action=viewthread&t...

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

Det verkar iaf bli en fortsättning på 1:an och inte att den utspelar sig innan 1:an som många har trott.

Permalänk
Medlem

GoW ska spelas i coop det är då det blir riktigt kul.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

Trevligt! Lite fler timmar än ettan så blir det nog ett köp!

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gelantious
Inte konstigt att du blir besviken ifall du förväntade dig ett taktiskt spel som Rainbow av GoW.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
ÖÖhhmmm..
Ja att jämföra GOW med ett jävla rainbow six spel är som om jag skulle peta igång rainbow six och förvänta mig serious sam.

Kan meddela båda att jag menade kontrollerna till spelet. Att jag skulle ha förväntat mig en taktiskt lagpangare av ett actionspel är ju bara befängt.
Kändes som hela spelet var så jäkla stelt och tråkigt.

Kontrollerna med att ta skydd bakom diverse saker fungerade alldeles underbart i R6 men kändes så förbannat stelt och löjligt i GoW.
Lika så vapnen, att så otroligt stora i princip luftvärnskanoner kan låta som ett par maracas och spotta ur sig ärtor är otroligt.

Att storyn och röstskådespeleriet är som hämtat från en dålig 80-tals film gjorde inte saken bättre heller..

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Kan meddela båda att jag menade kontrollerna till spelet. Att jag skulle ha förväntat mig en taktiskt lagpangare av ett actionspel är ju bara befängt.
Kändes som hela spelet var så jäkla stelt och tråkigt.

Kontrollerna med att ta skydd bakom diverse saker fungerade alldeles underbart i R6 men kändes så förbannat stelt och löjligt i GoW.
Lika så vapnen, att så otroligt stora i princip luftvärnskanoner kan låta som ett par maracas och spotta ur sig ärtor är otroligt.

Att storyn och röstskådespeleriet är som hämtat från en dålig 80-tals film gjorde inte saken bättre heller..

hopp hopp.. Det får du tycka om du vill
*spelar vidare*

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hadirajan
Kan meddela båda att jag menade kontrollerna till spelet. Att jag skulle ha förväntat mig en taktiskt lagpangare av ett actionspel är ju bara befängt.
Kändes som hela spelet var så jäkla stelt och tråkigt.

Kontrollerna med att ta skydd bakom diverse saker fungerade alldeles underbart i R6 men kändes så förbannat stelt och löjligt i GoW.
Lika så vapnen, att så otroligt stora i princip luftvärnskanoner kan låta som ett par maracas och spotta ur sig ärtor är otroligt.

Att storyn och röstskådespeleriet är som hämtat från en dålig 80-tals film gjorde inte saken bättre heller..

Röstskådespelarna är ju toppen, innehåller även en av mina favoriter nämligen John Di Maggio som är mest känd för sin röst som Bender i Futurama.

Gillar man inte temat med stora biffiga snubbar med stora vapen så har jag inte svårt att förstå att du inte uppskattar spelet.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Röstskådespelarna är ju toppen, innehåller även en av mina favoriter nämligen John Di Maggio som är mest känd för sin röst som Bender i Futurama.

Gillar man inte temat med stora biffiga snubbar med stora vapen så har jag inte svårt att förstå att du inte uppskattar spelet.

Men det är ju det som är det skumma.
Såg fram emot detta spel något grymt eftersom jag diggade hela stämningen som bilder och filmer återgav. Men när man väl började spela så bara dog hela stämningen.. nä får väl spela ytterliggare några timmar för att se om man ändrar uppfattning.

Visa signatur

A bus station is where a bus stops.
A train station is where a train stops.
On my desk, I have a work station....