Min data vill inte starta"oprativsystemet kan inte startas"

Permalänk
Medlem

Min data vill inte starta"oprativsystemet kan inte startas"

Min bärbara vill inte starta??skulle dra om xp på den, men den ville inte läsa skiven och sen dess har det bara stått "oprativsystemet kan inte startas"???försökte ställa om cmos men hittade det inte! det är en Toshiba satellite S5200-801 från ca -03, värt o tilläggas är att den har varit en jobb dator där den varit admin skyddad i xp(kanske ngt där???)

Tacksam för svar!!

Permalänk

Har du ändrat så den Bootar från CD/DVD skiva i BIOS?

boot order

1 CD/DVD Spelaren
2. Hård Disken
3.
4.
osv

det ser lite olika ut i olika BIOS, cd/dvd enheten ska vara först.

Då ska skivan boota. så du kan göra en fresh install.

Permalänk
Medlem

Glömde säga det kommer inte ens in i bios! det är en toshiba bild i 2 sek sen så kommer "Oprativsytemet kan inte startas". jah har testat med delete och F1 men det funkar inte?? Kommer det ens att funka med att sätta i den i en annan med en addapter???

Tacksam för svar!!

Permalänk

Prövat med ESC och sedan F1 ?

Kan även trycka på F12 för att välja bot-ordning eller trycka ned C för att tvinga den att starta på cd/dvd

Sedan fattar jag inte vad du menar med: "Kommer det ens att funka med att sätta i den i en annan med en addapter???"

Kolla in Toshibas support forum om det inte funkar länk
http://forums.computers.toshiba-europe.com/forums/forum.jspa?...

Sedan har du specarna på datorn här om du behöver de...
http://eu.computers.toshiba-europe.com/cgi-bin/ToshibaCSG/jsp...

/Mvh

Visa signatur

Har du den där billiga och bra skrivaren för 299kr?

Permalänk
Medlem

YES:) jag fick liv i den:):)
Jag menade en addapter mellan 2.5" till 3.5".
JAG TACKAR SÅ HEMSKT MYCKET:):):)
Monstersinc du e ju bäst

TACKARFÖR ALLA SVAR!!

TRÅD LÅST!!!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja, tråd låst, men det är vi moderatorer som sköter den biten, att bara skriva Tråd låst, ger ingen effekt

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Hedersmedlem

Jo, det retar upp oss moderatorer och ger en fribiljett från forumet om det upprepas.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OSkar000
Jo, det retar upp oss moderatorer och ger en fribiljett från forumet om det upprepas.

Bad hair day...?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.