Permalänk

Investera i vad?

Vilket moderkort/prossesor är det värt att satsa i nu och om man väntar så vad skulle det va värt att satsa i då?

Visa signatur

Ingenting är omöjligt, det är bara svårare.

Permalänk
Hedersmedlem

Titta runt lite här på forat så lär du se vad som är bra

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Svår fråga! Vill du kunna köra SLi/CrossFire, Dual/Quad-core, bara spela/nyttoprogram/HTPC... många aspekter att ta hänsyn till.

Visa signatur

Fractal Design Define R4 Vit, ASUS Z170-A, i7-6700K, CM Hyper 212 EVO, MSi 1070 8GB, 32GB DDR4 2666MHz Corsair Vengeance LPX, 2 SSD + 2 HD, Corsair HX620W, AOC 28'' + BenQ 24", SB X-Fi Surround 5.1 pro

Permalänk

För en dator som är bra till det mesta skulle jag satsa på en 6000+ med AM2+ mobo med 790X/790FX, 4gb minne och ett 8800GT eller HD3870. Gå får du rätt hög klock från börjam (3ghz) och dual, och möjligheten att senare uppgradera till en Phenom när dom nyare (förhoppningsvis bättre) kommer.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk

Jag har en k8sli-esata2 asrock kort som har en Future Cpu Port. Hu skulle det vara om jag skulle skaffa:

2x 1GB 800MHZ DDR2 NON-ECC LOW-LATENCY CL4
eller
2x 1GB 800MHZ DDR2 NON-ECC CL5 (5-5-5-15)
eller
2x 1GB 800MHZ DDR2 nånting

och

AMD ATHLON 64 X2 6000+ AM2 (125W) BOX

Kortet jag funderarde på är en:

ASrock AM2 CPU Board

Vad tycker ni?

Har en AMD Athlon 64 2.4ghz 3400+ processor, 2x 1gb ddr minne, nvidia geforce 7600 gt nu just. Vill inte spendera så mycket pengar men kommentera bara.

Visa signatur

Ingenting är omöjligt, det är bara svårare.

Permalänk
Hedersmedlem

För ca:1500 får du nytt moderkort minne och processor, dock inte 6000+ kanske en 4000+ tex

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

om du tänker uppgadera till Phenom eller tänker köra på det rekomenderar jag msi k9a2 platinum

Permalänk

Skulle det vara värt att skaffa en ASrock AM2 CPU Board eller skulle det vara en flaskhals?

Visa signatur

Ingenting är omöjligt, det är bara svårare.

Permalänk
Hedersmedlem

Skulle inte vara värt enligt min meningkostnaden för bordet kan du istället lägga på prollen eller minnet, för du behöver ju det också nytt

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Tänkte om jag skulle testa. Sedan kan jag flytta minnen och prossecorn till en nytt systemkort.

Visa signatur

Ingenting är omöjligt, det är bara svårare.

Permalänk
Hedersmedlem

Vad kostar ett sådant board då?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

200-300kr

Visa signatur

Ingenting är omöjligt, det är bara svårare.

Permalänk
Hedersmedlem

Det är ju nästan en halv prcessor/moderkort, men pengarna är ju dina

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk

Jo ja tänkte jag skulle pröva det och skaffa nån AM2 prossesor och nån DDR2 Ram tll den som jag postat ovan.

Visa signatur

Ingenting är omöjligt, det är bara svårare.