Msn messenger 80048820 Problem

Permalänk

Msn messenger 80048820 Problem

Mitt msn har funkat skit bra sen jag fick min nya dator,
men inatt så formatarade jag om den, och jag tog ut Moderkorts batteriet.
och sen så började msn hålla på att strula me mej.

Nu när jag ska logga in så kommer det upp " Tyvärr så kan vi inte logga in dej till MSN Messenger just nu försök igen senare ( 80048820 )
så jag fick in på Vertyg på msn / alternativ / ansluting och där står de du är INTE ansluten till .NET Messenger Service!

Då börjar jag tänka allt det här har hänt efter ja tog ut battriet.
så finns de någon Brandvägg i bios eller något. eller vet ni vad de kan vara för fel!?

PLZ PM ME

Visa signatur

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hjälpa dig med ditt problem, men måste fråga, varför har du tagit ut batteriet?

Och har du tagit ut det o stoppat in det för att "nollställa" eller har du helt sonika tagit ut det permanent?

Visa signatur

iPhone 5, iPad 3, Macbook Air

Permalänk

Haha jo de är fixat nu,
Ville kolla vad de var för battri
men nu vet alla det
Msn messenger 80048820 Problemet är att klockan går fel ( låter sjuk men sant )

Visa signatur

EVGA P55 SLi | EVGA GeFORCE GTX 470 | i7 Quad 870 + CROSAIR H70 | Dominator DHX+ 4GB |

Permalänk

Hade samma problem. Det har med dina värdfiler att göra om du undrar Blev vansinnig när jag inte fick en gnutta hjälp av MSNs FAQ hemsida, men har haft liknande problem med t.ex LiveUpdate och listade snart ut problemet.

Visa signatur

XP 2400+ @ 2.37GHz | 1024 MB RAM | nVIDIA Geforce 5200 FX Magic | Epox 8K9A7I | Maxtor 80 GB

Permalänk
Medlem

haha sant att det är pga att klockan går fel, helt sjukt!!!
jag nollade oxå mina bios och den funkade int eefter det
Tack för att det finns sån hjälpsamt folk här på swe

Permalänk
Medlem

Fel datum/klockslag vet jag kan ge problem med att logga in på MSN

Permalänk
Medlem

Helt sjukt. har fått detta meddelande nu på vistaburken och klockan går rätt! Hjälp mottages tacksamt!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem

Jag får samma fel, idag. uppdaterade windows defender inatt, har förmodligen med det att göra.

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk

Samma fel här idag, även på skolans datorer via msn online "webclienten".

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

samma för mig

Permalänk
Medlem

problem här också

Visa signatur

Don't be a dick.

Permalänk

här också.. vad är det som händer?

Permalänk
Medlem

Jag med, klockan går rätt :S

Permalänk
Medlem

Strulat hela dagen både för mig och andra polare.
http://www.hotmail.com är nere här också.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk
Medlem

Hehe, jag fick det här problemet nyss.

Det jag gjorde var att reparera msn, sen så funkade det felfritt! =D

Permalänk
Medlem

Microsoft har problem med MSN idag och det strular för en del användare. Det är alltså på deras sida problemet finns idag. Så, nu vet alla det.

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Löste sig nyss för mig.
Stäng av MSN helt och hållet.
Start -> Kör -> skriv in "regsvr32 softpub.dll" utan "" så klart -> OK

Sen startade jag msn och då funkade det

Permalänk
Medlem

Jag prövade att göra så som du sa _2FST_ (Av någon konstig anledning...) utan resultat. Nu vill jag veta vad jag gjorde.

Visa signatur

Jforce - The Carrot In Your Eye

Firefox - Rediscover the web

Permalänk
Medlem

Min klocka går 100% korrekt, fungerar fortfarande inte.

Gjort ALLT som står på faq sidan, ingen skillnad.

Permalänk
Medlem

Citerar Genome; "Microsoft har problem med MSN idag och det strular för en del användare. Det är alltså på deras sida problemet finns idag. Så, nu vet alla det."

Visa signatur

Jforce - The Carrot In Your Eye

Firefox - Rediscover the web

Permalänk
Medlem

http://www.fanatic.net.nz/2005/08/30/solving-error-80048820/

Där hittade jag min lösning. Om det var slumpen som gjorde att det funkade efter jag gjort det eller ej kan jag inte svara på. Kan bara säga att jag kan logga in och att allt fungerar som det ska

Permalänk
Medlem

jag löste det genom att trycka på verktyg, internetalternativ, anslutningar, laninställningar och sen klicka i automatisk identifiering medans allt annat är urklickat!

Visa signatur

i5-2500K, Noctua NH-D14 ,ASUS P8Z68-V/GEN38GB PC6400, 16GB Corsair 1600MHz Vengeance, 2*XFX HD6950 1GB, Fractal Design Newton R2 1000W, Antec P280,BenQ G2420HDBL + BenQ G2420HDB, Razer BlackWidow Ultimate, Logitech G700, Steelseries Qck+ Fnatic edition

Permalänk
Avstängd

Härligt, sweclockers räddar min dag. Har suttit och försökt få ordning på msn ett jävla tag nu

Det fungerar att logga in ibland efter man har skrivit i regsvr32 softpub.dll i kör, men inte alltid. Men men, man får stå ut

EDIT: Lite ändringar

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk

Hotmail ligger nere också ser de ut som. jag loggade ut en snabbis från msn och nu kommer man inte in. typiskt.

Msn hade vart inne sedan imorse, så jag klararde mig den stunden iaf.

Permalänk
Medlem

Jag måste få tag på ett viktigt Mejl NU och Hotmail ligger nere och MSN men, när jag försöker logga in MSN AKA Eindows Live Messenger får jag felmeddelandet alla andra får plus denna:
00000000

Anslutningen till internet bryts i någon sekund då.

Annars är preblemet identiskt med ert, microsoft strular.

Överbelastning tro?

Permalänk
Medlem

man får helt enkelt leva utan msn finns väll andra sätt att komunicera typ... hmmm .... hmmm ..... aaa sweclockers

Visa signatur
Permalänk

Nu fungerar det för mig igen, har haft problem under hela dagen

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Hej jag har me detta problem! allt jag har gort har inget funkat!

kollade på msn hjälp bla bla och jag skulle typ skriva massa TEX regsvr32 softpub.dll så när jag kom till regsvr32 sccbase.dll och regsvr32 slbcsp.dll så hitta den inte detta och det konstiga är att jag kom in på msn sedan efter ett tag så slutade och jag fick det felmedelandet!

Så Snälla Någon där ute jag behöver HJÄLP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av naforce
jag löste det genom att trycka på verktyg, internetalternativ, anslutningar, laninställningar och sen klicka i automatisk identifiering medans allt annat är urklickat!

För mig löste det sig när jag gjorde tvärt om, alltså kryssa ur auto identifiering...

Har kört regsvr innan, men det funkade direkt efter jag kryssade ur!

PS kör Win7

Visa signatur

CPU: E8400 3.0ghz @ 4.5ghz | V-Core: 1,408 | Kylare: Thermalright U120E | Moderkort: Asus P5Q-Deluxe | GPU: 2 PowerColor PCS HD-4850 CF | HDD: 2,25Tb Samsung Spinpoint F1 | PSU: Corsair VX 550W | RAM: 4GB PC2-8500 OCZ Reaper HPC @ | Samsung SyncMaster T240

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cus
För mig löste det sig när jag gjorde tvärt om, alltså kryssa ur auto identifiering...

Har kört regsvr innan, men det funkade direkt efter jag kryssade ur!

PS kör Win7

Tack för detta, det löste mitt problem

Kör Win7 jag med.

Visa signatur

Corsair Carbide 500R - Asus Sabertooth - Intel i5 2500k - Asus DirectCU II 580 GTX - Corsair 16GB - Corsair TX 650W