Permalänk
Medlem

Fråga angående Sli-Ready Minnen??

Fungerar Kingston Hyper x 8500 2GB Sli-Ready minnet bra ihop med mitt moderkort??

Moderkortet heter MSI K9A2 Platinum, AMD 790FX, DDR2, ATX, Socket-AM2+

Permalänk

Självklart så fungerar dessa komponenter ihop, bara tuta å köööör

Visa signatur

Asus Z690| Intel Core i9 12900k @ 5000mhz| 32gb Corsair Vengance @ 3600mhz| MSI RTX 3090 Gaming X Trio @ 1830mhz| Corsair H170i| Asus PG279Q| Eizo fg2421| Fractal Design Meshify 2 XL| Corsair HX 1200
Ljud: B&W MM1| SA Mantra 70| Hegel H80

Permalänk
Medlem

Låter bra det!
Jag har köpt minnena nyss 2*2GB 8500 Kingston Hyper x.
Vart lite nevös att jag hade gjort bort mig!

Permalänk

Jag kör OCZs SLI-ready på mitt i sign och det går utan problem så.

Visa signatur

WS1: | Gigabyte X670 G AX | Ryzen 9 7950x3D | 32GB G.Skill Trident Z5 NeoRGB | Sapphire RX 7800XT Pure | Corsair RM650i | Lian-Li O11 | EK Nucleus CR360 | WS2: | Asus RoG Strix X470-F | Ryzen 7 5600x | 16gb G.skill Trident Z Neo 3600mhz | Asus RoG Strix 3070 | Lian-Li Lancool 205 | ESX Srvr1 | MSI B450-A Pro Max | Ryzen 7 3700x | 64GB Corsair Vengence | Jonsbo UMX4 | Srvr2 MacMini | ClearOS

Permalänk
Medlem

Då har jag en fråga

Jag har detta moderkort : http://www.gigabyte.co.nz:80/Products/Motherboard/Products_Ov...

Och fick dessa minnen : http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=343039

Moderkortet har i BIOSen en inställning där det står SLi ready memory och det stod NOT DETECTED med mina gamla minnen..så jag köpte dom där SLi minnena av er

Men fortfarande så kan ja inte använda den funktionen..Det står NOT DETECTED

Vet ni vad detta är för funktion?

provat me dubbla grafikkort med och hände inget då heller(med gamla minnena dock bara)

Hur får jag SLi memory funktionen att börja fungera? och vad gör den?

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk

Jag köpte 2x2gb ocz sli ready stickor från komplett mest pga priset och har sökt en del på Sli ready minnen. Enligt vad jag har kommit fram till än så länge så är det ingen skillnad på sli ready minnen och vanliga förutom något som kallas EPP(Enchanced Performance Profiles).
Det betyder att det finns förprogrammerade profiler med minnestimings och volt, något som dom flesta här på Sweclockers inte behöver och inte kommer att ge någon prestandaökning,fast det finns antagligen också dom som tycker det är coolt! Du kan läsa mer i länken här under.
http://sweclockers.com/nyhet/4347-nvidia_och_corsair_samarbet...

Permalänk
Medlem

oki... ...Men hur får man fram denna "bios" i minnena då?

står ju aldrig att den "found sli memory el nåt" liksom

Eller hur ska ja ha minnena inställade för datorn ska starta snabbast?

min prolle är en AMD Athlon X2 6000+ ,köpte den för den va billig fast den e gjord på 90nm plattan

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera

Permalänk

Om du använder Cpu-z kan du se din EPP konfiguration och ställa in detta i bios manuellt, eller så kan det ev räcka med en bios update för att bios skall se dessa timings.

Permalänk
Medlem

har nyaste biosen

CPU-z har ja..men vad ska ja kolla på exakt o ställa in?

står ju olika där ju

Jag hade en AMD athlon 3200+ barton förut..32bit.. och 2x 512mb dual channel med raptor disk..

då startade windows xp på ett "halvt streck" nu tar det 5-10 streck..ni vet.rullningar när windows laddar

varför e denna dator långsammare än min gamla?

Visa signatur

Ett Trafikskadat miffo som älskar provocera