I framtiden drivs skärmen med blod

Permalänk
Avstängd

Nej, tack, jag vill inte ha en skärm i min arm.

Visa signatur

Space, the final frontier

It's not what you've got, it's how you use it, som gamle Ray Stevens sa.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thallid
Nej, tack, jag vill inte ha en skärm i min arm.

Permalänk
Medlem

Inte en jävla chans jag opererar in något liknande in i armen. Dessutom så vandrar ju tekniken så snabbt framåt nu så om man gör det så har man en antik modell om två år och måste operera igen. Kul.

Om jag skulle ha något på armen så skulle jag föredra den här.

Permalänk
Medlem

Skulle utan tvekan operera in en sån där om jag fick chansen, om det sen också gick att övervaka blodsockret kontinuerligt så vore det ju guld eftersom jag själv har diabetes.

Permalänk

Jag skulle inte tveka en sekund heller faktiskt om det varngåot jag hade användning av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tri_State
Jag håller med dig, jag ska börja betala mina räkningar via brevduvor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
FTP = File Transfer Pigeon

HAHAHA! DAGENS!!

Oh jisses, inte ofta man får igång mig online men detta var f*n årets kommentarer!

Visa signatur

Min musik
@albinloan
Allt vi kan tänka, kan vi skapa.

Permalänk
Avstängd

Lustigt att folk är så teknikfientliga!? Visseligen har jag redogjort för att tekniken är mycket speciell i sin "applikationsprofil", och därmed dålig som generell lösning. Men detta är inte samma sak som att det är något fel, etiskt, att operera in komponenter i kroppen. Det finns, har funnits i många tiotals år, och är garanterar något som kommer bli vanligare. Och det är bra, så länge som man håller tungan rätt i mun och tänker på privatliv, anonymitet och säkerhet.

Frågan om en skärm i armen är väl helt och hållet avgjord på vad skärmen visar? "Komplement till mobiltelefoner" är givetvis bara rena rama dumheterna, men medicinsk status för diabetiker? För alla? Blodstatus, puls, som varningsklocka för riskpatienter? "Bege dig omdelebart till en sjukhusakut, ditt blodsocker sjunker onormalt snabbt för din medicinska profil." "Dina leverenzymer har åkt i taket, du kommer kollapsa inom ett par timmar". "Du har onormal aktivitet i AV-knutan".

Vi pratar alltså om vetenskap och teknik som kan rädda liv!

Edit: Så ja, jag vill ha en skärm i min arm! Och nej, den kommer inte spela fåniga filmer på mitt matkonto.

Visa signatur

http://www.theatlantic.com/national/archive/2012/05/how-the-p...
"If there's a simple lesson in all of this, it's that hoaxes tend to thrive in communities which exhibit high levels of trust. But on the Internet, where identities are malleable and uncertain, we all might be well advised to err on the side of skepticism."

Permalänk
Medlem

Fatta vad ont det kommer göra i blodkärlen efter ett tag.. Dropp kan man typ ha max 3 dagar med den "lilla" infarten. Sen måste man hitta relativt stora kärl, speciellt för de större nålarna.. Känns som det kan bli max 3x3 cm skärmar .. om ens några alls.

[Edit: Ändrar mig, 3x3 cm är fan för mycket.. säg 1x1 cm.]

Visa signatur

`.´ My brain is perfect `.´

Core i7 2600K | Maximus IV Extreme | 2x Sapphire 6970 @ CF | 16GB Vengeance 1600MHz CL8 | Corsair AX 850W | Samsung 840 Pro 256GB (system) + Intel X25-M G2 80GB + Raptor X 150GB (spel) + 8.5TB (lagring) | Lian Li PC-P80 Armorsuit | Dell 27" U2711 2560x1440px + Benq G2400WD 1920x1200px + Samsung UE40B7050 LED-TV

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MBY
Reaktionen skulle gå ungefär såhär BAJS + energi -> Mat ).

Lustigt nog inte helt olikt ekvationen Gödsel + solsken = jordgubbe

Läskigt med en skärm i armen, aldrig att jag skulle operera in en sån. Man borde utvekla en mobil som man måste mata med till exempel en jordnötsring om dagen eller nåt istället. Så blir det som en livs levande Tamagotchi, eller vad dom nu heter

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk
Avstängd

Jag skulle vilja ha en sådan. Så länge det inte är skadligt.
Sen så skulle jag gärna haft skärmar i linserna, läsa medelanden som någon skickat från sin arm

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk

Bör ju vara rätt lätt att fuska på prov o sånt med en skärm under huden läraren vet inget och man stänger av om han blir misstänksam

idioti säger jag. dock så hade jag nog inte backat för en "tillfällig" tatuering eller som drivkraft till tex pacemakers osv. men som en skärm för att visa info från en telefon är bara nonsens. bättre o ha en skärm på ett par glasögon istället. mer praktiskt!

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Burkeen
Häftigt men kul sen när man får ett slag mot underarmen o skärmen går sönder.

jepp eller vänta bara tills nån får för sej att göra tusen nålar

undrar förresten om det är hälsosamt att ha en sån där inopererad... själv skulle ja i vilket fall inte kunna tänka mej en sån om den inte var livsnödvändig av nått skäl... ja får mentala bilder av att när man opererar ut den efter nåra år så har den omgivande kroppsvävnaden blivit alldeles gråsvart-rutten o nästan geleaktig + att det ligger klumpar av levrat blod runt om oxå ...men om man jämför med att folk går runt med pacemakers i sina kroppar så är ju ändå iden med syntetiska organ beprövad så det borde väl kanske inte bli så äckligt...

men hellre går ja då runt med en sån där lysdiods-projektor/sensor på ett armband i sånt fall så ja slipper operera in nått... då nån kombination av det här:
http://www.mobilewhack.com/3m-will-launch-a-mini-mobile-proje...
http://www.tecfre.com/pocket-sized-mobile-projector-turn-into...
http://www.uberphones.com/2008/02/samsung/samsung_unveils_por...
http://www.physorg.com/news3505.html

p.s. tänker direkt på "augmentations" från spelet deus ex när ja ser den här inopererade skärmen... just att den drivs av kroppens egna biokemi

Permalänk

Militären skulle säkert få användning av den om man förfinar tekniken lite mer

Permalänk

Gött med infektioner man kommer få.
strömmen räcker nog inte till näe, men jag skulle kunna operera in ett diesel-elverk vid mjälten för att få in en dator och en skärm i kroppen

Visa signatur

3570K | Asus P8Z77-V Pro | Corsair 16GB | Asus 7970T DCII | Fractal Design R3 | Phanteks PH-TC14P | Svintyst

Permalänk
Medlem

jag vill ha en med Full hd

Visa signatur
Permalänk
Medlem

jag vill ha med projektor

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro, Intel i5 2500k @ 4200Mhz, 8GB Corsair 1600MHz, Sapphire 6970 @ 920x1400, Windows 8 x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av storkeen
jag vill ha en med Full hd

Glöm inte att ta den modellen med inbyggd tvmottagare

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

kommer inte kroppen stöta bort skärmen eftersom den inte tillhör kroppen alls, pirciengs och dylikt kan ibland stötas bort om man tar dom för långt ut?
är nog en del annat som man kommer behöva lösa innan skärmen kan sitta inne en längre tid utan att skadas eftersom kroppen kommer psyka ur mot den, sen kan kroppen kappsla in skiten i brosk eller något annat kul...

Visa signatur

Ryzen 9800X3D @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.
YT kanal där jag meckar bilar: https://www.youtube.com/@saab900turboT16

Permalänk

Vad blir nästa steg? Ett "blodomlopp" till stationära datorer som ersätter dagens vattenkylning, men som drivs av den egna energin, för att man i nätaggregat har den här typen av teknologi.

Då blir det ju som att man har ett "levande system" Tänk vad häftigt det skulle vara. Men då skulle nog nätaggregatet bli systemet "hjärta".

Nu kommer vi tilld et komiska: F*n min dator "dog"

Visa signatur

ASUS Maximus III Extreme | i7 930 @ 4.2ghz | A-Data 6GB XPG PlusSeries V2 | EVGA GTX 480 SC SLI | Intel X25-M G2 160Gb SSD | 2st WD Caviar Black 640Gb | Corsair AX1200W | Silverstone Fortress II

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
kommer inte kroppen stöta bort skärmen eftersom den inte tillhör kroppen alls, pirciengs och dylikt kan ibland stötas bort om man tar dom för långt ut?
är nog en del annat som man kommer behöva lösa innan skärmen kan sitta inne en längre tid utan att skadas eftersom kroppen kommer psyka ur mot den, sen kan kroppen kappsla in skiten i brosk eller något annat kul...

Det finns tekniker för att skydda medicinsk utrustning.
Annars är kroppen rätt bra att trassla in sig i främmande saker. Min tjej hade P-stav i ett halvår och när de skulle plocka ut den så hade den i princip växt fast i muskeln.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lincoln
FTP = File Transfer Pigeon

Segt med ACK-packet, och TCP's lilla säkerhetsgrej. Ska man köra 0 och 1 över brevduva ska man nog köra UDP och hoppas på det bästa!

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk

Jag kommer att ta till hammaren för att platta ut näsan och tången för att dra ut den en bit. Blir fina lilla skärmen där.

Risken att kroppen ska stöta bort den är minimal med dagens teknik. Det finns elektroniska hjärtan, hjärnimplantat mm redan, elektroniska ögon är även det på g.

För att hacka dig måste dom ju först ta sig igenom den turbokrypterade firewallen och missar dom det minsta förkolnas dom av elstöten.

Visa signatur

dualsata2| A64 3500+ 2,7 ghz | Cruical ballistix 2 gig DDR 4000 | jag hatar Nvidia 8800GTS 100% buggar (nu 5% och gudomligt 660/1044)|Windows XP Pro | Proff deluxe - kungen av vattenkylning| 480 W Hiper typeR nätagg

Permalänk
Medlem

kul att få porrspam i armen

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX3060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk

Undrar hur många som kommer åka in till Sjukhuset med brutna armar (Jag vet själv hur jag blir när datorjäveln laggar mitt i en fight i t.ex. wow) ^^

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Medlem

Svårt att få frivilliga till såna här projekt, därför har dom säkert gjort experiment på parkkemister. Egentligen drivs skärmen med alkohol.

Visa signatur

1# P8Z68-V PRO GEN3 | 2500K | 8GB Corsair 1600 | Asus GTX460 | Corsair Force 60Gb | HD:5,8TB |
3dMarks [05]21726 [06]14219
2#HTPC: AMD X2 4850e | GA-MA78GM-S2H | 2gb 800Mhz

Permalänk
Medlem

/me anmäler sig som försökskanin.

Permalänk
Medlem

Det låter riktigt coolt men felet är att alla vi som har håriga armar skulle ju få raka våra armar och hur skulle det se ut. plus om du nu skulle ha en sådan skärm på låret så skulle du ju vara tvungen att raka benen, fan kvinnorna måste stoppas och det snart annars sitter även vi killar snart med rakade ben och armar.

Permalänk
Medlem

Tänk om immunförsaret inte gillar det nya "organet" . Kanske blodflödet stoppas av "generatorn". och tänk om man bryter armen :S. det finns många medicinska fel med denna skärm ja... Blir kroppen defekt blir den det med plus att den kan skada ytterliggare.

Permalänk
Medlem

Vart signar man upp för operationen? ^^

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anexus
Det låter riktigt coolt men felet är att alla vi som har håriga armar skulle ju få raka våra armar och hur skulle det se ut. plus om du nu skulle ha en sådan skärm på låret så skulle du ju vara tvungen att raka benen, fan kvinnorna måste stoppas och det snart annars sitter även vi killar snart med rakade ben och armar.

Lösning: operera in skärmen i pannan spegelvänt

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB