Permalänk

7800GTX utan ström.

Har uppgraderat datorn lite gran, och när jag skulle köra med mitt Begagnade 7800GTX så kommer det upp en ruta från Nvidia som säger att jag har för lite ström till kortet och att den kör i ett säkerthets läge. Jag tog ut kortet och såg att man ska ha en 6pin i kort vilket var nytt för mig som bara har kört med små kort som HD2600 ._.

Nu undrar jag i fall man kan fortfarande köra med grafikkortet utan den där strömmen och det kommer inte gå sönder. Jag använder just nu ett Geforce 6200 LEE och det är inte så trevligt.:(

Permalänk
Medlem

Du behöver en sådan här då http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=317468

Visa signatur

9800X3D | ASUS Prime RX 9070 XT OC | ASUS TUF GAMING B850-PLUS
Phanteks XT Pro Ultra Mid | Kingston NV3 SSD 2TB | ASUS TUF Gaming 750W

Permalänk

Jo ska köpa det imårgon men jag undrar fal man kan spela på grafikkortet utan att det går sönder utan den där strömmen bara för idag. (Spel som frets on fire och liknande).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Patric_Juarez
Jo ska köpa det imårgon men jag undrar fal man kan spela på grafikkortet utan att det går sönder utan den där strömmen bara för idag. (Spel som frets on fire och liknande).

Simplare spel på låga settings ska nog gå bra, men skaffa dig en sån där kabel snabbt

Visa signatur

9800X3D | ASUS Prime RX 9070 XT OC | ASUS TUF GAMING B850-PLUS
Phanteks XT Pro Ultra Mid | Kingston NV3 SSD 2TB | ASUS TUF Gaming 750W

Permalänk

Tror du det går sönder fall jag prövar spela lite mer krävande spel? Den har ju trots allt typ klockat ner Grafikkortet :S

Permalänk

Den kommer inte att gå sönder.