Permalänk
Medlem

linux på usb minne?

Finns det någon linux dist som kan köras från ett usb minne?

Permalänk
Medlem

den som söker skola finna
www.google.com

för framtida så om skriver "Linux usb dist" eller "linux usb"
lovar att du kommer hitta en massa

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Petrucci
den som söker skola finna
www.google.com

för framtida så om skriver "Linux usb dist" eller "linux usb"
lovar att du kommer hitta en massa

Ska jag vara tvungen att göra arbetet själv? när andra kan göra det åt mig?

Nej men för att vara lite seriös så hade jag hoppats få en kommentar varför man rekommenderade just den disten.

Permalänk
Inaktiv

Puppy Linux funkar fint på usb-minne. Var det finns får du ta reda på själv --> Google

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

DSL funkar också bra från USB-minne eller CF-kort...eller HDD

nackdelen med att boota från USB är att alla moderkort inte har stöd för detta - samt att alla USB-minnen inte heller har det så det finns ett par fallgropar på vägen...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk
Vila i frid

Jag har en USB-sticka med Ubuntu 7.10 som funkar fint. Den spar även personliga inställningar till stickan.

http://www.pendrivelinux.com/2007/09/28/usb-ubuntu-710-gutsy-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av UndCon
DSL funkar också bra från USB-minne eller CF-kort...eller HDD

nackdelen med att boota från USB är att alla moderkort inte har stöd för detta - samt att alla USB-minnen inte heller har det så det finns ett par fallgropar på vägen...

Kan man ta reda på om ens usb minnen klarar detta iförväg? eller måste man köra trial and error

Permalänk
Medlem

Det är trial/error som gäller då tillverkarna inte skriver om det är bootbart eller inte...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

mm mina ögon e lit kors med tanke på kl men jag hittade lite på wikipedia värt o kolla http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_LiveDistros
står ungefärligt samma sak på svenska sidan om live OS brukar vara dom som fungerar på usb minne,

annars var slax grymt dock fick jag ej det trådlösa att fungera på dom datorer jag testade att bota ifrån inte heller vanligt nätverksanslutning alltså kabelanslutning. eller ås var det för att jag testade samtliga på olika dell datorer. men dock sen har jag inte hittat slax igen när man går in på deras hemsida kommer det bara upp en blogg om slax. ska kolla länken nån postat lite högre upp

hoppas detta hjälper något. ska inte vara svårt vissa dister är lättare än andra. lycka till