Permalänk
Medlem

KY-utbildningstråden

Tänkte skapa en tråd som handlar om just KY-utbildningar och vilka jobb som man kan få efter avslutad utbildning. Eftersom jag personligen är intresserad av att börja en KY-utbildning till hösten så undrar jag om det finns några här som har någon erfarenhet av dessa?

Så frågan till er som har gått/går KY-utbildning vad valde ni och varför just den inriktningen?
Hur ser lönen ut?
Vad arbetar ni som?
Vart pluggade ni?
Vilken skola?
Någon utbildning som rekomenderas som är framtidssäker?
etc

Denna tråd är öppen för alla förslag och diskussioner. Eftersom jag bor i Sthlm så undrar jag om ni kan rekomendera några skolor som har gått rykte och god chans till ett jobb efter avslutad utbildning. Eftersom jag är 19 år så undrar jag hur stor chans man har att komma in på en KY-utbildning med så "låg" ålder?

Jag personligen är intresserad av Byggnadsingenjör, Fastighetsingenjör, IT-management och Datasäkerhetstekniker för tillfället och undrar om någon har någon erfarenhet av dessa utbildningar?

Tacksam för svar och varsågod och börja diskutera

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk

startar en VVS i luleå till hösten

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk
Medlem

Gick drygt en termin KY på nackademins linuxprogram och fick jobb efter första praktiken med 18 kakor innan skatt. Nu jobbar jag natt på timanställning med ganska enkelt serverarbete och drar in 25-30000 innan skatt en bra månad där det flyter som det ska.

Valde Linuxsystem eftersom jag saknade några riktiga kunskaper om det, och man läser i princip lika mycket nätverkskurser som på nätverksprogrammet (de läser om Windowsservrar en del). Tyckte att det var ett roligt och lärorikt program med bra upplägg. Nu hade jag läst LAN A/B, It-samordning och en del nätverkskurser redan i gymnasiet, så jag hade hyfsad koll på windowsservrarna. Men får man ett jobberbjudande så tyckte jag att det var lika bra att pröva lyckan och få erfarenhet. Har inte ångrat mig hittills i alla fall.

KY verkar rent generellt som ett bra sätt att komma in i arbetslivet på eftersom det ingår mycket praktik. Känner flera som fått jobb och värdefulla kontakter inom IT via KY.

Permalänk
Medlem

Något jag reagerade på: "Byggnadsingenjör...". Så man kan numera titulera sig som ingenjör efter 2 års KY-utbildning?

Visa signatur

Antec P182 | Intel C2D E6850 | Gigabyte P35 DS4 rev2.0 | Corsair 2GB 800MHz | XFX 8600GT Zalman XT | Xtreme Gamer Low Profile | 3x Samsung Spinpoint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Favius
Något jag reagerade på: "Byggnadsingenjör...". Så man kan numera titulera sig som ingenjör efter 2 års KY-utbildning?

Jag är ingen extert på titlar men man kan nog kalla sig "ingenjör" för mycket. Högskoleingenjör som är 3år tex. Så det har nog inte med hur lång tid han har pluggat, snarare om man har specifika kunskaper inom ett område. Är man civilingenjör har man väll väldigt mycket kunskap inom mycket

Jag funderar på att söka en KY utbildning till hösten, el-teknik men jag jag är inte helt säker på att det är det jag vill hålla på med.

Så galet svårt att hitta på vad man ska göra :/

Det som får mig att dra mig lite för att gå en KY utbildning är det att det inte verkar vara något riktigt studentliv som när man plugga på universitet.
Någon som går KY som kanske kan informera mig lite om hur det är?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazzza
Jag är ingen extert på titlar men man kan nog kalla sig "ingenjör" för mycket. Högskoleingenjör som är 3år tex. Så det har nog inte med hur lång tid han har pluggat, snarare om man har specifika kunskaper inom ett område. Är man civilingenjör har man väll väldigt mycket kunskap inom mycket

Antal poäng och sedan ett visst krav på kurser är det, det finns som sagt olika nivåer, mellan, högskole och civilingenjör, där man syftar på en minst högskoleingenjör när man säger bara ingenjör.
Orsaken är att man tänker en ingenjör som en person som åtminstone har läst gymnasiematematiken, då mellaningenjörerna ofta knappt har någon matematik och så matte A som behörighetskrav.

Nå inom vissa områden så är mellaningenjör mer vanligt och det finns gott om arbeten där arbetsgivaren just söker folk som har mellaningenjör eller mer. T.ex. Fastighetsingenjör och Byggnadsingenjör som nämnts. Bara att se i platsannonserna..

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

En VVS-utbildning som zwelegacy ska gå måste väl räknas som framtidssäker om det är jobb du tänker på.
El och vvs'are skriks det efter redan idag ju, och jag kan inte tala för el-gubbarna med vvs'arna här i stan tjänar bra med flis iaf.

Visa signatur

[D'feldt Audioengine 5+][NuForce ICON HDP][Shure SRH1840][Sennheiser HD650][Alessandro MS1]

Let's go Rangers!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Är inte linux en billig kopia av ms-dos?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dala56
En VVS-utbildning som zwelegacy ska gå måste väl räknas som framtidssäker om det är jobb du tänker på.
El och vvs'are skriks det efter redan idag ju, och jag kan inte tala för el-gubbarna med vvs'arna här i stan tjänar bra med flis iaf.

hehe jo fast jag går elektronik & automation utbildningen där. fick nys om att det skulle starta en vvs också

Visa signatur

assrock!! hehe

Permalänk

KY utbildningars kvalitet beror helt på vilka som man anställer som lärare.
Tyvärr så har jag sett en bra och en dålig lösning. Den bra var när jag gick i Östersund och hade lärare från MittHögskolan. Då fick man verkligen en utmaning och dom stod inte bara och rabblade 8 timmar om dagen rätt ur boken.

Vilket var fallet med den senaste, Databasdesign via Pluskompetens i Gbg.
Först så är namnet helt missvisande. När man tänker "databasdesign" så tänker iaf jag på folk som bygger stora komplexa databaser för t.ex ekonomisystem eller liknande. Inte i detta fallet. Vi koncentrerade oss nästan uteslutande på C#.net och webprogrammering.
Sen så hade skolan fräckheten att försöka skala bort Oracle kursen. Mitt under terminen!
Var *bara* jag som tyckte att Oracle kunde vara en bra sak att kunna. Jag hade inget speciellt intresse av webprogrammering så varför skulle jag ge upp Oracle mot mer C#.Net?
Sen så sänktes hela utbildningen av det faktum att vi hade "lärare" som iofs kunde sin sak men hade *ingen* pedagogisk ådra. Var många som tappades så hårt under utbildningens gång bara för att lärarna stod och rabblade ur boken, utan att återkoppla via labbar eller dylikt. Värst var nog Oracle kursen där läraren fick använda fel bok, hade inte planerat kursen och hade nada pondus.
Det jag har användning av idag från 2 års utbildning är att jag vet hur man använder Visual Studio, C# och Oracle, på en lägre nivå.
Resten lärde jag mig själv.

Så om ni funderar på att gå en kurs via Pluskompetens i Gbg, tänk om. Det är inte värt eran tid eller alla år med återbetalningar till CSN.

Visa signatur

In a rose tattoo
Signed and sealed in blood I would die for you

Permalänk
Medlem

Re: KY-utbildningstråden

Hej!

Jag började Hyper Islands digital media KY utbildning i Karlskrona när jag "bara" var 20.
Jag fick jobb på ett stort bolag i sthlm innan jag gick ut ens, jobbar med webbutveckling och jobbar kvar fortfarande efter 1 år där.
Ingångslönen var 25.000. Jag är nöjd. kan verkligen rekomendera KY och hyper island.

Så jag skulle säga att det är rätt stor chans i låg ålder, och utsikterna ser bra ut. Webb är en lite tuffare bransch eftersom det är så stor konkurens, men är man lite drivande så.
Numera finns Hyper Island förövrigt både i Sthlm och Karlskrona med flera inriktningar.
Hyper Island har mycket gott ryckte världen över. Minst 95% av dom på digital media fick jobb direkt inom branschen efter att dom slutade på skolan 2007.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mazzza
Jag är ingen extert på titlar men man kan nog kalla sig "ingenjör" för mycket. Högskoleingenjör som är 3år tex. Så det har nog inte med hur lång tid han har pluggat, snarare om man har specifika kunskaper inom ett område. Är man civilingenjör har man väll väldigt mycket kunskap inom mycket

Jag funderar på att söka en KY utbildning till hösten, el-teknik men jag jag är inte helt säker på att det är det jag vill hålla på med.

Så galet svårt att hitta på vad man ska göra :/

Det som får mig att dra mig lite för att gå en KY utbildning är det att det inte verkar vara något riktigt studentliv som när man plugga på universitet.
Någon som går KY som kanske kan informera mig lite om hur det är?

Vill också veta lite om hur studentlivet är på ky-utbildningar...eller om det bara är 30-40 åringar som går på ky och sedan går hem och byter blöja på sin son?

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abo
Vill också veta lite om hur studentlivet är på ky-utbildningar...eller om det bara är 30-40 åringar som går på ky och sedan går hem och byter blöja på sin son?

Det varierar nog lite mellan utbildningarna. Jag gick en 2-åring KY i Jönköping och jag var allt annat än nykter på onsdagarna under de 2 åren. Är det bara förlaggt till en vanlig större högskola/universitet med massa andra utbildningar så finns det nog en hel del att hitta på.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av abo
Vill också veta lite om hur studentlivet är på ky-utbildningar...eller om det bara är 30-40 åringar som går på ky och sedan går hem och byter blöja på sin son?

Det är i stort sätt obefintligt såvidare man inte bestämmer sej några för att hitta på något själv.

Har man tur så är utbildningen knuten till något universitet där det finns fart & liv.

Permalänk

Datorspelsutveckling. Gick det 2 år för att få jobba med kreativt arbete.

1. Säkert på tok för låg för min roll.. haha, därför väljer jag och inte skriva ut den.
2. Assistant animator, Digital Illusions.
3-4. www.gamemaker.nu, 90 KY-poäng, Arvika.
5. Njae inte direkt. Välj mest utifrån vad du vill göra, men även vad som behövs (gillar du två saker, varav en är framtidssäker medans den andra inte har behov alls så välj den som är framtidssäker.)

Tilläggas kan att drygt 32-34 av 40 fick jobb efter skolan (efter praktik-> provanställning -> fast.) Praktiska utbildningar är och kommer förbli bäst enligt min mening. Det finns ingen anledning att sitta i skolbänken, för det är ute i arbetet som man lär sig.

Erik

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Det varierar nog lite mellan utbildningarna. Jag gick en 2-åring KY i Jönköping och jag var allt annat än nykter på onsdagarna under de 2 åren. Är det bara förlaggt till en vanlig större högskola/universitet med massa andra utbildningar så finns det nog en hel del att hitta på.

Okej! Verkar ju nice...men nån som vet något om JENSEN yrkeshögskola? Ifall den ligger ansluten till någon större skola eller om det är nåt liv där? Sen vad är bästa sättet för att skaffa bostad i centrala stockholm? Går det att skaffa studentrum när man går på KY?

Visa signatur

DFI Lanparty NF4 Ultra-D | A64 Venice 3000+ 2700mhz 1.536v 24/7 | Twinmos BH-5 2x512mb 2-2-2-5 225mhz | Gainward 7800GT 450/1180 | 410gb HDD | Hiper Type-R 580W |
Super pi max: 29.765 3dmark 01: 31961 03: 17176 05: 8012

Permalänk
Korsordsguru

Sitter också kollar på KY-utbildningar men hittar ingen som passar mig riktigt bra. Är sugen på någon fotoutbildning men har en känsla av att de är svåra att komma in på och inte är något man kan räkna med då det inte finns så många att söka.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av abo
Okej! Verkar ju nice...men nån som vet något om JENSEN yrkeshögskola? Ifall den ligger ansluten till någon större skola eller om det är nåt liv där? Sen vad är bästa sättet för att skaffa bostad i centrala stockholm? Går det att skaffa studentrum när man går på KY?

Vad jag vet så finns det inga studentrum i Stockholm såvida inte själva skolan kan förse dig med ett sådant (vilket vissa skolor kan). Skulle själv vilja gå i Stockholm eller Göteborg, om jag nu hittar någon utbildning, och har räknat med att det som gäller är att köpa en lägenhet om jag hamnar i de städerna.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Praktiska utbildningar är och kommer förbli bäst enligt min mening. Det finns ingen anledning att sitta i skolbänken, för det är ute i arbetet som man lär sig.

Erik

Helt sant för vissa yrken, men inom många klarar man sig inte på det. Tar man t.ex. de flesta civilingenjörsutbildningarna så finns det mer saker de egentligen borde klämma in för att de som går ut skall vara helt förberedda, men de har fått begränsa utbildningen till 5 år. De som fixar med broar, hus , flygplan bör ju ha tillräckligt med kunskaper för att klara det. Även läkare kommer ju alltid behöva gå många år på högskolan.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Helt sant för vissa yrken, men inom många klarar man sig inte på det. Tar man t.ex. de flesta civilingenjörsutbildningarna så finns det mer saker de egentligen borde klämma in för att de som går ut skall vara helt förberedda, men de har fått begränsa utbildningen till 5 år. De som fixar med broar, hus , flygplan bör ju ha tillräckligt med kunskaper för att klara det. Även läkare kommer ju alltid behöva gå många år på högskolan.

Finns väl inte såvitt jag vet några KY som ger en civilingenjörsutbildning? Eller gör det det? Trodde dom flesta KY låg runt 2 år- max 3.? Men exemplen du ger borde ju vara rätt bra att vara med på plats med ju? "Så här bygger man hus - säger ens handledare och visar" snarare än "Ja, enligt boken "bygg ditt eget hus" så ska jag göra så här... hmmm..", du förstår vad jag menar.

Bästa är helt enkelt att göra saker i arbetet snarare än i böcker och teori. Teori är bra, men att vara ute och göra det direkt är bättre än att läsa om det, för att sedan tillämpa det.

Jag är helt säker på att man får ut mer av att gå ut 1/3-del av tiden på jobb och lära sig och förhoppningsvis få fortsatt efteråt. Skulle tippa på att över 85-90% av alla som gått skolan jag gick har fått jobb. Det kan man inte säga om folk som slutade gymnasiet, oavsett betyg.

Erik

Edit. Desto mer jag läser det, desto luddigare blir det, du får försöka förstå vad jag menar, sovdags nu.

Visa signatur

Asus P5B, Core2Duo E6600, 2.4 ghz, Corsair value 2048 mb, Geforce 8800GTX

Permalänk
Medlem

Jag går IT-Säkerhet i Växjö
Ska vara en riktigt bra utbildning säger folk, och nu efter snart ett år så kan jag inte mer än att hålla med..
Har redan fått massor med jobberbjudanden efter praktik och lönen (om man väljer rätt arbetsplats) ligger på runt 25k.
Vi jobbar mycket med både windows och linux-servrar och confar och har oss, mycket IT-S också.
Pillar en hel del med att "hacka" varandra i skolan för att lära oss hur allt funkar
Medelåldern i klassen ligger nog på runt 24år och vi har grym sammanhållning och festar så ofta alla kan.
Dessutom har vi en hel del tjejer också, vilket är kul!

Lärarna är riktigt bra och kompetenta aswell, vi jobbar inget med läroböcker utan först en föreläsning och sedan sitter man och jobbar praktiskt.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Praktiska utbildningar är och kommer förbli bäst enligt min mening. Det finns ingen anledning att sitta i skolbänken, för det är ute i arbetet som man lär sig.

Erik

Men för de teoretiska grunderna så är skolbänken väldigt bra, då man inte hittar någon arbetsgivare som vill kosta på pengar för att lära ut det. Och beroende på vad man skall göra så krävs det olika mängd teoretiska grunder. T.ex. 2år mattematikgrunder som i ett civilingenjörsprogram.

Annars självklart är praktik väldigt bra, tar vi högskola/universitet så får de detta de första åren som de arbetar. Det finns även några skolor som har 1år praktik i utbildningen och därmed gör utbildningen 1år längre.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikSvensson
Bästa är helt enkelt att göra saker i arbetet snarare än i böcker och teori. Teori är bra, men att vara ute och göra det direkt är bättre än att läsa om det, för att sedan tillämpa det.

Jag är helt säker på att man får ut mer av att gå ut 1/3-del av tiden på jobb och lära sig och förhoppningsvis få fortsatt efteråt.

Kombination är det bästa, på högskola har man något år teori sedan hela livet praktik efter.

Min senaste utbildning konstruerade jag bl.a. olika visionfilter från grunden, medan de i KY lärde sig använda något färdigt program. Detta är en typisk skillnad och beroende på vad man skall arbeta som ger de olika utbildningarna olika bra start.
Arbeta som robotoperatör på en lina, ja en från KY har bättre erfarenhet än mig av dagens programvaror. Arbeta på t.ex. ABB vid forskning, ja jag är nog mycket bättre på detta. Vilken av dessa arbeten som är bäst, ingen då de båda behövs! Och det är en smaksak vad man vill göra.

Så jag påstår inte att någon utbildningssätt är bättre än det andra då de inte utbildar elever/studenterna för samma sak. Och som jag sa, de båda är lika viktiga. Dessutom är det olika för person till person hur praktisk/teoretisk kunnig man är och detta kan ju vara smart att lägga med denna parameter i valet.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Smaken är som baken, delad. Vi alla lär oss bäst på olika sett. Vissa är bättre på teori och andra på den praktiska delen.

Gick själv en KY-utbildning i Katrineholm på 100p. Utbildningen heter "Installation" och var på skolan IUC.

Folk får säga vad de vill, men jag gillar utbildningsformen, först läser du en hel del teori för att sedan gå ut på "LIA" där du får använda dig av dina nyvunna kundskaper, och enligt mig är det grymt!.

Företaget jag jobbar på är riktigt nöjda med mina kundskaper, redan från första dagen började jag producera. Och innan de anställde mig så började en nyexamerad från högskola att jobba här. Även fast han har jobbat längre än mig är det jag som får hjälpa honom med olika systemlösningar.

Visst kan han en hel del teori, men samtidigt kan även jag det, men jag har även det praktiska vilket i detta yrket är en enorm fördel. Att det fungerar teoretiskt innebär inte alltid att det fungerar i verkligheten.

Men som jag sa i början, smaken är som baken!

Permalänk
Medlem

Var hittar man dessa utbildningar? Finns det någon hemsida där de står listade?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Re: Re: KY-utbildningstråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
Hej!

Jag började Hyper Islands digital media KY utbildning i Karlskrona när jag "bara" var 20.
Jag fick jobb på ett stort bolag i sthlm innan jag gick ut ens, jobbar med webbutveckling och jobbar kvar fortfarande efter 1 år där.
Ingångslönen var 25.000. Jag är nöjd. kan verkligen rekomendera KY och hyper island.

Så jag skulle säga att det är rätt stor chans i låg ålder, och utsikterna ser bra ut. Webb är en lite tuffare bransch eftersom det är så stor konkurens, men är man lite drivande så.
Numera finns Hyper Island förövrigt både i Sthlm och Karlskrona med flera inriktningar.
Hyper Island har mycket gott ryckte världen över. Minst 95% av dom på digital media fick jobb direkt inom branschen efter att dom slutade på skolan 2007.

Jag är riktigt ruskigt sugen på Hyper Island efter min ITS utbildning.
Hur ser det ut med intagningen? Är det helt omöjligt att komma in eller fyller dom på duktigt?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: KY-utbildningstråden

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Triphys
Jag är riktigt ruskigt sugen på Hyper Island efter min ITS utbildning.
Hur ser det ut med intagningen? Är det helt omöjligt att komma in eller fyller dom på duktigt?

När jag gick så trodde jag det var riktigt svårt att komma in, så visade sig inte fallet vara dock. Nu på senare år har ju skolan blivit mera välkänd, så jag tror det är mera sökande, men det finns ju 2 skolor också.
Det är absolut inte omöjligt att komma in, men det gäller att kunna något innan om man chansen ska vara större. Är man helt nybörjare lär det nog vara svårt nu.
Det är ju begränsat antal platser, så dom kan inte fylla på speciellt, skicka in arbetsprov även om du är osäker så ser du var du ligger till, ifall du går vidare är det ju bara en bonus, så gjorde jag.
Det är ju även olika arbetsprov att välja mellan så ta det som du kan prestera bäst på såklart.

Visa signatur

1. MacBook Pro | Dual 2.53 Ghz | 250 GB | 4 GB ram |
2. Asus Eee PC | 0.9 Ghz | 4 GB | 1 GB ram |

Permalänk
Medlem

hur går det till när man får lia plats
Fixar skolan platser som det bara lottar ut eller?

Permalänk
Medlem

Hur ser lönen ut? 25.000 brutto som ingångslön. Sen har vi beredskapsveckor och lite annan övertid.

Vad arbetar ni som? Drifttekniker

Vad pluggade ni? Unix/Linux IT-Tekniker

Vilken skola? C3L

Är helnöjd, fick jobb under andra praktikveckan (första var inget att ha)

Meto: Vi fick leta själva, men skolan försökte hitta platser också som man kunde söka till.

Permalänk
Medlem

Jag har gått Kreativ Designer i Skellefteå, två års utbildning med 25 veckors praktik. Slutade i Maj och har inget jobb än. Förhoppningsvist får man något jobb nu under hösten.
Kreativ Designer har samma inriktning som Hyper Island, dock inte lika stor. Har inte startats nu på 2 år på grund av för få sökare och för dålig marknadsföring.
En från klassen fick jobb i sthlm, ingång på 25.000, tre andra i Skellefteå, ingång på 20.000 kr.
Ni som bor i Norrland (egentligen hela landet) och är intresserade av Flash actionscript så startar det en Avancerad actionscript utbildning till vårterminen i Skellefteå. Många av företagen vill ha duktiga flash kodare så där finns jobb chans. Det är en utbildning på ett år.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jali
När jag gick så trodde jag det var riktigt svårt att komma in, så visade sig inte fallet vara dock. Nu på senare år har ju skolan blivit mera välkänd, så jag tror det är mera sökande, men det finns ju 2 skolor också.
Det är absolut inte omöjligt att komma in, men det gäller att kunna något innan om man chansen ska vara större. Är man helt nybörjare lär det nog vara svårt nu.
Det är ju begränsat antal platser, så dom kan inte fylla på speciellt, skicka in arbetsprov även om du är osäker så ser du var du ligger till, ifall du går vidare är det ju bara en bonus, så gjorde jag.
Det är ju även olika arbetsprov att välja mellan så ta det som du kan prestera bäst på såklart.

Hur mycket förkunskaper hade du inom webb när du började där?