Lian Li visar upp höghuschassi

Permalänk
Medlem

Jag tror att man lurar sig lite på utrymmer för att det är 180mm fläktar. Tror inte att det blir några problem att få in stora grafikkort i chassit. Sen så borde det finnas plats att trycka in lite extra hårddiskar under dom optiska enheterna tycker jag om man gjorde en ställning till dom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Skrämmande få HD-platser, som sagt.

Håller med dig dem borde ha fler platser för hdd då detta troligen kommer bli folks server chassi

Permalänk
Medlem

Förstår inte riktigt nyheten? Är det att just Lian-Li gjort ett chassi med en annorlunda form?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2takt
Förstår inte riktigt nyheten? Är det att just Lian-Li gjort ett chassi med en annorlunda form?

Ja? nåt fel med den nyheten?

Permalänk
Medlem

Nej inte direkt men det verkar på folk som att det skulle vara något unikt och revolutionerande.

Permalänk
Medlem

Ser mycket intressant ut, lite som ett halvt thermaltake mozart tx...
Den stora frågan är ju bredden på chassit och möjligheten till kylare som tex. ultra 120 extreme...verkar som om chassin idag blir smalare och smalare med, mycket obra.

EDIT:
Vad heter burken då??

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem

Hade velat ha en liknande konstruktion fast med plats för minst 8 diskar där nere.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Ser mycket intressant ut, lite som ett halvt thermaltake mozart tx...
Den stora frågan är ju bredden på chassit och möjligheten till kylare som tex. ultra 120 extreme...verkar som om chassin idag blir smalare och smalare med, mycket obra.

EDIT:
Vad heter burken då??

med tanke på att fläktarna som sitter i är 180 mm så borde den få plats ultra 120 extreme är väl runt 16 cm hög?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pingy
denna typ av layout har jag väntat på dock skulle jag föredra hårddiskarna högst upp, och nätagget längst ner.
http://imageshack.dk/imagesfree/FIg62176.png

typ sådär

Lådan skulle bli typ 30 djup, 30+12+10=52 hög och dvd-enhetssize? bred

Varför skulle du vilja ha hårddiskarna längst upp? De flesta moderkort har ju sataportarna längst ner till höger så om du lägger diskarna framför nätagget så har du inga problem med kabellängd och du slipper dra stömkablar genom "mittsektionen".
Ett antec p182 har precis denna layout, wunderbaum!

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk

Nu är (kanske) jag gammal och knepig, men vad i h-e behöver man mer HDD-platser än 6 st till? Porrsamligen? Alla olagliga downloads?

Annars gillar jag idén med jättechassie, luft i lådan är bra. Mekutrymme är jättebra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Nu är (kanske) jag gammal och knepig, men vad i h-e behöver man mer HDD-platser än 6 st till? Porrsamligen? Alla olagliga downloads?

Annars gillar jag idén med jättechassie, luft i lådan är bra. Mekutrymme är jättebra.

Bara för att man har många hårddiskar så måste man inte ha flera TB i hårddiskutrymme

Permalänk

Till er som inte orkar klicka er in på källan:

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Skrämmande få HD-platser, som sagt.

yep, men Bandidos och Hells Angels parkerar väl någon annanstans

Förlåt, jag kunde bara låta bli

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffster
Nu är (kanske) jag gammal och knepig, men vad i h-e behöver man mer HDD-platser än 6 st till? Porrsamligen? Alla olagliga downloads?

Annars gillar jag idén med jättechassie, luft i lådan är bra. Mekutrymme är jättebra.

Min systemdisk består av fyra stycken 80GB diskar i RAID-0, lagringsenheten är en extern 750GB disk. Tyvärr är jag lite begränsad med mitt nuvarande moderkort, de sex SATA-portarna är nu fyllda av föregående diskar samt DVDn.

Jag skulle gärna slänga in 10-12 billiga diskar för att få upp hastigheten, men tyvärr kostar diskreta RAID-kontrollers lite väl mycket, samt använder sig av PCIe x8. Men platser behövs helt klart, och ska man ändå fläska på med ett sådant stort chassi så känns det märkligt med endast sex platser...

Ser gärna fler portar på moderkorten också - men inte fler kontrollrar än en, så att man kan köra en stripe över alla diskarna.

Permalänk

Granis_1980: Ok, tack för svaret. Iofs är det en väldigt främmade lösning för mig som sitter på en Raptor som systemdisk och en "250-giggare" för det andra, sparar saker som foton och liknande gör jag på min 250 GB extern.
Har länge funderat på en extra extern eller tom en större sekunärdisk, men har inte riktigt kommit på varför jag skulle behöva det...

Permalänk
Medlem

jösses, sicken klump

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Avstängd

Lian Li gör ju bra chassin. Plats för 6st HDD är kanske lite för vissa men för dom flesta duger detta ju ypperligt..Dock kan jag hålla med om att chassit är lite väl massivt. Skulle varit mindre för att komma in i mitt hem..

Thermaltake chassit var väl snyggt om man vill köra en dator som "tankar" medans man gör något annat på andra datorn. Men fy så fult

Visa signatur

HP 255 | Nexus7 16Gb | Sony Xperia Z 16GB White Edition | Jays a-Jays Two | Arbetslös sedan 2012 | [url="https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers]Inet frakt fritt[/url]

Permalänk

säker på att det är 180mm fläktar? ;o ser mer ut som 120mm iof

edit: ops var visst 180mm, såg inte så mkt på första bilden.
coolt chassi i övrigt

Visa signatur

Game: PC7 - Nexus 400W - 3700+ med NINJA- 2gb - x800gto med AC - raptor36gb/seagate200gb - 5500z - G5
School: HP 6510b= T7100 - 3100x - 2gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av contra
sen är de ju ett smalt chassi som vissa kanske itne läste eftersom dom kolla på bilden o sen dömde chassit? citat från nyheten "Anledningen till chassits design är dock lika enkel som den är genial. Genom att göra bredden på chassit smal kan luftgenomströmningen optimeras. Kylningsmöjligheterna blir bättre då hela chassit är delat i tre delar"

Jo, det står så i nyheten, men det gör det inte mer sant. Lådan är ju minst lika bred som ett standardchassi om man kollar på bilderna! (vilket nästan blir ett krav för att kunna få in en lite djupare DVDspelare från sidan)

Själva lådkonceptet med en låda med minimal längd är inte så dumt (har haft lite liknande idéer själv) men tycker de schabblat bort det med skumma lösningar som tex den sidomonterade DVD:n...

Pingu, gillar din layout, med liten reservation för hur man enklast fixar ventilation till hårddiskarna. (ja plus att DVD:n hamnar rätt högt upp om man har burken på skrivbordet förstås)
... och visst skulle man även kunna trycka in en (löstagbar!) hårddiskbur även framför nätagget som lian-li gjorde?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Mina söknings skillz här på forumet är tydligen inte så bra

http://sweclockers.com/forum/showthread.php?threadid=779128

Visa signatur

Asus A8N-SLI Premium 939, Amd 64 3700+, Evga 7800gt 470mhz(orginal), OCZ platinum 2048mb.