Permalänk
Inaktiv

WC3 kraschar?

Hej!

Jag har ett konstigt problem. Warcraft III fungerar mycket fint, men bara ungefär 1 timme, sen låser datorn sig totalt och allt jag kan göra är att starta om. Nån som vet vad det kan bero på, eller har samma problem? Dator och OS i sign, fglrx 8.3.

Permalänk
Medlem

Du skickar väl för mycke creeps

Visa signatur

Server: Intel Pentium D 2.66Ghz, 2x80GB SATA RAID-1, 2GB Ram, FreeBSD-7.0

Permalänk
Inaktiv

ROLIGT!

Hehe. Lirar bara dota, är väl för imba;) Nä men seriöst, jag provade Wine versoin 0.9.43, den verkar fungera fint. (Skön lösning, byt från nyaste till en gammal version så funkar det)

Permalänk
Medlem

Hallo! jag är väldigt grön på linux, för det första så vet jag inte vilken distr. som jag tror skulle passa mig, jag har googlat runt men dom flesta tycker bäst om sina distar om läser runt på deras forum, men jag har insett att gentoo är ingen större ide'(verkar avancerat). Nu håller jag på att tjorva med debian, men hur får man t.ex dota att funka? hur fungerar wine? hur installerar man win baserade grejjer? hur kommer jag åt mina ntfs diskar? måste jag mounta dom eller nått ?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Hallo! jag är väldigt grön på linux, för det första så vet jag inte vilken distr. som jag tror skulle passa mig, jag har googlat runt men dom flesta tycker bäst om sina distar om läser runt på deras forum, men jag har insett att gentoo är ingen större ide'(verkar avancerat). Nu håller jag på att tjorva med debian, men hur får man t.ex dota att funka? hur fungerar wine? hur installerar man win baserade grejjer? hur kommer jag åt mina ntfs diskar? måste jag mounta dom eller nått ?

Sök.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
Hallo! jag är väldigt grön på linux, för det första så vet jag inte vilken distr. som jag tror skulle passa mig, jag har googlat runt men dom flesta tycker bäst om sina distar om läser runt på deras forum, men jag har insett att gentoo är ingen större ide'(verkar avancerat). Nu håller jag på att tjorva med debian, men hur får man t.ex dota att funka? hur fungerar wine? hur installerar man win baserade grejjer? hur kommer jag åt mina ntfs diskar? måste jag mounta dom eller nått ?

Prova dig fram. Om du kör 32-bitars så är Wine väldigt lätt att installera. Hett tips: Ska du lira dota, leta upp Wine v.0.9.43, den fungerar stabilast till Warcraft. Resten; Sök.

Permalänk
Medlem

haha bra svar! informationen/forumen säger ju olika om olika distar! Vad är skillnaderna mellan Suse, debian, fedora osv ? vad är dom ämnade till ? nånå förtsätter att söka

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Inaktiv

Jao, egentligen är dom väl ganska lika, är väl mest vad som följer med som är skillnaden...och loggan, typ...jag vet inte=)

Permalänk
Medlem

ok

vad ska man köra för version av debian om man av dessa ([alpha] [amd64] [hppa] [i386] [ia64] [mips] [mipsel] [powerpc] [sparc]
om man kör med en core2duo cpu`?

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Epyon
ok

vad ska man köra för version av debian om man av dessa ([alpha] [amd64] [hppa] [i386] [ia64] [mips] [mipsel] [powerpc] [sparc]
om man kör med en core2duo cpu`?

Du, vi kom fruktansvärt offtopic nu faktiskt...(jag skulle kört på i386)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Du, vi kom fruktansvärt offtopic nu faktiskt...(jag skulle kört på i386)

ja sant, men tack iaf !

Visa signatur

.:: DELL S3422DWG 34", MSI GS75 Stealth, Bioboard Plutonuim / FluX AT
.:: Razer Blade '18RiP :( Razer Mice+Keyboard ofc ;)
.:: Nanna