Hjälp mig identifiera AMD Processor socket A...

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Hjälp mig identifiera AMD Processor socket A...

Ska sälja mitt socket A moderkort ASUS A7V600-X och processorn som redan sitter på den.

Vet att det är AMD Athlon 3000+ och körs på 200FSB men är det typ barton eller throughbred eller....?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Har du den ikopplad så kan du kolla med CPU-Z.

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Just det jag inte har

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Det står ju på processorn
pytteliten text men om man inte är halvblind så går det läsa.
sen googlar du förstås

Visa signatur
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ska jag vara helt ärlig vet jag inte hur jag får bort kylningen :/

AMD Athlon 3000+ 2,1ghz, 200FSB ?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Ska jag vara helt ärlig vet jag inte hur jag får bort kylningen :/

Det brukar bara vara våld och en lagom stor skruvmejsel som behövs.

Å andra sidan verkar beteckningen "3000+" endast ha funnits på Bartonmodeller. I alla fall om man får tro denna lista:
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_AMD_Athlon_XP_microproce...

Thoroughbred och Thorton fanns dock som 3100+.

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ok men lite gissningar på informationen jag har då?????

AMD Athlon 3000+ 2,1ghz, 200FSB ?

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Ok tack så mycket

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk
Medlem

Borde vara en 2,1 GHz Barton om den körs med 200 MHz FSB.

Visa signatur

ASRock X470 Taichi, AMD Ryzen 7 5800X, 2x16GB G.Skill Ripjaws V CL14 3600MHz

Permalänk
Medlem

Re: Hjälp mig identifiera AMD Processor socket A...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smartidiot89
Ska sälja mitt socket A moderkort ASUS A7V600-X och processorn som redan sitter på den.

Vet att det är AMD Athlon 3000+ och körs på 200FSB men är det typ barton eller throughbred eller....?

Det är en Barton, fråga direkt nästa gång

Visa signatur

[ AMD 7800X3D // EK-Block @ custom loop, 2x420mm ][ MSI B650 Tomahawk ][ 32GB G.Skill Z5 Neo @ DDR6000 CL28 1T ][ AMD 7900XTX @ custom loop ][ Corsair 750D // Corsair RM1000X ][ 2TB Samsung 990PRO M.2 SSD ][ Win10 PRO x64 ][ LG 34GN850 ]

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻

Re: Re: Hjälp mig identifiera AMD Processor socket A...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av 2good4you
Det är en Barton, fråga direkt nästa gång

Hehe hade kollat upp det innan jag plockade isär allt men sen aldrig blivit av att sälja det.

Var precis påväg att skicka ett PM till dig innan jag fick ett svar i tråden

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner