Permalänk
Medlem

Behöver fler externa USB portar!

Hejsan.
Håller på med en HTPC och jag vill ha fler USB portar på fronten..
Det gör inget om det är interna portar, vill bara ha tips på hur jag ska lösa det med fler portar..
Har ett Asus P4GD1 PCI-E moderkort som ska användas om det spelar roll..
Vill ha mellan 4 och 8(!!) USB kontakter.. För det har jag lärt mig att nog med USB's kmr jag nog aldrig att få =D

En tanke jag hade var om man kunde använda sig utav USB-hubbar, skulle det fungera?
Det enda jag kan tänka på som skulle vara "problem" skulle väl vara strömförsörjningen av hubben..
Kom gärna med tips & trix!

Mvh
Jonas

Edit: Det var ngn liknande den här hubben jag hade tänkt mig..

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

Köp den då? finns frontmoduler som passar i en 5.25 plats i fronten men jag har aldrig set någon med mer än 4 portar

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

antingen en usb hubb eller pci kort med interna usb kontakter. det du tänker på strömförsörjningen vore ju enklast om du hittar en hub som går på 5 eller 12 volt, så är det ju bara att köra på med en kabel från nätagget.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
antingen en usb hubb eller pci kort med interna usb kontakter. det du tänker på strömförsörjningen vore ju enklast om du hittar en hub som går på 5 eller 12 volt, så är det ju bara att köra på med en kabel från nätagget.

Ja precis.. Får leta reda på en sån

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk
Medlem

kan tänka mej att dom flesta går på 12 volt, så slipper hubben switcha om spänningen.

Permalänk
Medlem

Usb är väl ändå 5v?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Whitewiz
Usb är väl ändå 5v?

Aah men inte själva hubben

Visa signatur

Pennywise: Beep-beep Richie!

Permalänk

Eller så använder du en hub utan extern strömförsörjning, detta beror på vad du ska koppla in dock. Om det skall vara strömkrävande saker så ska du ta en med extra strömförsörjning.

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 5000+ (2,6 GHz) | 4 GB RAM | 8600GT | 2 * WD Caviar 500 GB + WD My Book 250 GB = 1,25 TB |||| Windows XP | Windows Vista | Windows 7