Flytta systemdisk till ny dator utan ominstallation - möjligt?

Permalänk
Medlem

Flytta systemdisk till ny dator utan ominstallation - möjligt?

Har som tidigare nämt i en annan tråd en powerfull dator som står och myser här och tänkte kanske en UT3 server skulle lämpa sig på den. Kan jag ta min systemdisk som sitter i nuvarande server och bara flytta över eller måste en ominstallation ske, tänkte experimentera lite. Eller tycker ni jag ska ta en ren disk och köra in ett nytt?

Permalänk
Medlem

"operativsystem hittas inte" (i inläggstexten alltså)

men nä, det bör inte vara nått problem om det är nått slags Linux , BSD eller liknande. jag bytte ut samtlig hårdvara och körde samma disk, funkade perfekt då iaf. (Ubuntu) fast vårstädning är ju alltid bra när man ändå tar ut möbelemanget sas.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk

Alltså det beror på om du har kompilerat din kärna efter din hårdvara i den datorn disken ska tas ur eller om du bara kör på en "standard"kärna. Sen kanske det inte är så smart att lämna proprietära Nvidia drivrutiner installerade på disken när man kör ATI.

Visa signatur

Kung of överstepräst av Israel, tidigare kung Salomo

Corsair One i160 - MSI GT76 Titan 17,3" FHD 144Hz - Lenovo Thinkpad X1 Tablet 2nd gen - Apple Macbook pro 15" 2019 with touchbar - Xiaomi 12 Pro 256GB - Synology DS920+ - iPhone 14 Pro Max 256GB

Permalänk
Medlem

Bara att testa.