TV + Inwarehouse + SEGT!

Permalänk
Medlem

TV + Inwarehouse + SEGT!

Tjena.

Köpte en LCD tv för ca 1 år sedan och den pajade för några veckor sedan så jag skickade in den till PowerMill på inwarehouse begäran.

Hela processen kändes grymt segt, det började med.

V.1 = Tvn kommer fram och ligger där i 1v, ingenting händer.
V.2 = Felsökning sker, alltså en hel vecka
V.3 = Del beställd externt och sedan slutet på veckan ändras till Del beställd internt.
V.4 = Kostnadsförslag skickad och så har det stått nu en helg vecka.

Nu börjar V.5 , alltså 5 veckor och fortfarande ingen tv, är detta acceptabel tid eller ere bara jag som tycker det e toklång tid för en reparation?

MVH

Permalänk
Medlem

Borde inte rubriken lyda: TV + Powemill = segt?

För Inwarehouse verkar ju inte ha mer med det att göra än att de bad dig skicka den till Powermill direkt.

Nej, så toklång tid är det inte...det är bara att alla idag förväntar sig att allt ska gå så otroligt snabbt.

Det bästa är väl att du ringer till Powermill och hör efter än att skriva här?
DÅ kan du få reda på varför det tar så lång tid, de kanske väntar på delar som är restade etc.
Och delarna tillverkas förmodligen på andra sidan jordklotet.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Sant men samtidigt är det inwarehouse man handlat utav och ärendet ligger på dem, jag har inget med powermill att göra med mer än att de bad mig skicka tvn dit.

Tvn kommer ju inte hit förrens vecka 6 förmodligen om ens det och jag tycker redan 5v är helt sjukt lång tid för reparation med tanke på att alla steg tar 1v.

Är det fler som tycker som du? Så får man väl sitta tight då.

Nästa tv blir i fysisk affär med på plats service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Nästa tv blir i fysisk affär med på plats service.

Ledsen att säga det. Men det finns ingen egentlig "på plats service" längre.
Även om du köper den på Siba så skickar de den till Powermill eller liknande för service.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Ledsen att säga det. Men det finns ingen egentlig "på plats service" längre.
Även om du köper den på Siba så skickar de den till Powermill eller liknande för service.

Jorå det finns, Elgiganten har samt Mediamarkt har, tjejkompisen köpten förra veckan en LCD och det e på plats service på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Jorå det finns, Elgiganten har samt Mediamarkt har, tjejkompisen köpten förra veckan en LCD och det e på plats service på den.

Vad jag menar är att om du lämnar in en trasig TV på "service" i en av deras butiker så lagar de den inte på plats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av keyser
Vad jag menar är att om du lämnar in en trasig TV på "service" i en av deras butiker så lagar de den inte på plats.

Nej på plats service menar jag att en tekniker kommer hem till dig och lagar den på plats.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Nej på plats service menar jag att en tekniker kommer hem till dig och lagar den på plats.

mmm och då vet du vad som sker ifall han inte KAN laga den på platts? Jo, han tar med sig den till service-verkstad, ala Powermill...

Sällan som en tekniker kan ta med sig alla de tusen delar som sitter i en TV för att fixa felet på plats... dock är det ju ett argument som säljer fler apparater för återförsäljaren när man erbjuder "på plattsen service"...

sedan gäller det också i regel ENBART på sverige-köpt TV/produkt... och 90% av de större återförsäljarna idag köper inte in utav Samsung Sverige utan exempelvis fårn tyskland då det är billigare...

Permalänk
Medlem

Polarens lcd pajade, service killen kom , konstaterade han ej kunde fixa den pga av att han ej hade delen, men tog och beställde den och 1v senare var han tillbaka och kirrade tvn, så visst är det bättre än att skicka till powermill och vänta över 5v.

Tycker inte 5v är en acceptabel tid för att reparera en tv på garanti.

Permalänk
Medlem

Och då hade de den delen hemma.
Och hade det varit så att de INTE hade den delen hemma, utan den var restad, då hade det tagit mer än en vecka...typ fem veckor i värsta fall.

Men varför inte ta det med din lokala konsumentombudsman, om du tycker det tar för lång tid?

Själv skulle jag ringt Powermill och hört efter VARFÖR det dröjer...men det är jag det.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tekwar
Och då hade de den delen hemma.
Och hade det varit så att de INTE hade den delen hemma, utan den var restad, då hade det tagit mer än en vecka...typ fem veckor i värsta fall.

Men varför inte ta det med din lokala konsumentombudsman, om du tycker det tar för lång tid?

Själv skulle jag ringt Powermill och hört efter VARFÖR det dröjer...men det är jag det.

Du anser att det tar flera veckor att få elektronik levererat?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

måste iaf säga att jag själv jobbat i just kundservice hos en utav de större aktörerna på e-handel i sverige...

Och de gånger man måste skicka in en TV på service, hos den servicepartner som TILLVERKAREN använder som service-verkstad, så tar det tyvärr mer än "någon dag" att fixa det... tråkigt men sant... självklart finns det de som kommer säga emot med att "för mig gick det snabbt, bara en vecka" men då har man haft tur...

tycker synd om folk vars tv pajjar och de måste skicka iväg den... det TAR tyvärr 4 veckor utan problem... inte ens ARN kan hjälpa dig få det snabbare utrett då man inte kan ringa dem efter en vecka och klaga... då får du kalla handen för inget som gjorts är emot någon "köp-lag" eller vad du vill kalla det...

men sedan finns det folk som aldrig borde köpa något NÅGONSIN då de förväntar sig byte vid dörren... detta är ofta samma människor som köper det billigaste de kan hitta med motivationen att "allt tillverkas i samma fabrik, så det är lika bra som den dyraste pioneer"

aja... thats it by me... alltid skoj med sådant här iaf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Du anser att det tar flera veckor att få elektronik levererat?

Det kan göra det, JA.

De kanske skickar delarna med båt, för jag tror inte att det bara är Powermill i Sverige som beställer en liten del, de kanske skickar delen tillsammans med delar som ska till olika delar av Europa i kontainer.

det är därför jag uppmanat ett flertal gånger till att RINGA och höra efter VARFÖR det dröjer...
Hur kan det vara så svårt?
Man behöver inte vara en raketforskare för att förstå det... men, men.

Det går ju att göra fler saker med en mobil än bara SMSa.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Det är väl skitsamma om jag ringer o frågar varför det dröjer eller ej, det SKA INTE dröja så länge.

Sen att ta hem service delar med båtfrakt på ex tv apparater som ligger hos service parten är KNAPPAST troligt.

Aja inget nytt iallafall på tv fronten, andra veckan "Kostnad Förslag Skickat" som notering hos PowerMill... inwarehouse är snabba....NOT!

Permalänk
Medlem

Ska inte och ska inte.

Men det KAN, och det gör.
Problemet idag är att man förväntar sig att man ska få tillbaka varan 2 - 5 dagar efter det att man skickat in den.

Nej det är inte skitsamma, det är väl DIN tv?
Vad är problemet?
Att du får reda på VARFÖR det dröjer?
Att de inte har delen hemma och den måste tillverkas och skeppas/flygas/skickas med V.I.P raket till Powermill INNAN de kan sätta in den?

Varför är det knappast troligt att de skulle skicka det med båt ifall de ändå ska skicka en stor sändning till Europa?
Det vore inte den första gången.

Och igen, så är det Powermill och inte Inwarehouse.

*suck* Varför försöker man ens?
Stöter på samma problem på jobbet...

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem

Ja ifall det du säger att man tar hem delar via båt från andra sidan klotet så är det ju tyvärr inte RÄTT, för en kund ska inte behöva vänta över 4v pga av sådant fall som du påstår. Sen har jag aldrig hört talas om att ta hem delar med båt till produkten liggandes på service som tvn, men det är väl sådana stolpskott som dig som tycker det är okej antar jag?

O ja jag skrev Powermill eftersom det är där statusen uppdateras.

Permalänk
Medlem

Mer än 5 Veckor skulle jag aldrig acceptera, när min tv var trasig (1röd pixel) så kom de minsann med bil hem till mig hämtade den, fixxade en ny panel och vipps veckan efter plingar det i dörren och de har tven med sig.

Och allt detta på garantin, betalde inte ett enda korvöre inte ens för hämtning/hemkörning.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Ja ifall det du säger att man tar hem delar via båt från andra sidan klotet så är det ju tyvärr inte RÄTT, för en kund ska inte behöva vänta över 4v pga av sådant fall som du påstår. Sen har jag aldrig hört talas om att ta hem delar med båt till produkten liggandes på service som tvn, men det är väl sådana stolpskott som dig som tycker det är okej antar jag?

O ja jag skrev Powermill eftersom det är där statusen uppdateras.

Ja, namnkallning gör ju alltid saken bättre!

Men det är väl rätt som det sägs: Det krävs ett stolpskott för att känna igen ett stolpskott.

Jag vet vad jag är...vet du vad du är?

Men har jag sagt att det är okej?

Nej!

Kan det hända?
Förmodligen.

Får du reda på varför det tar tid?
Förmodligen inte.

Case closed.

Visa signatur

90% av dagens ungdomar kan inte vara dyslektiker, det är fysiskt omöjligt...
Så vem FAN har pissat i genpoolen?
JA, jag kan vara spydig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Mer än 5 Veckor skulle jag aldrig acceptera, när min tv var trasig (1röd pixel) så kom de minsann med bil hem till mig hämtade den, fixxade en ny panel och vipps veckan efter plingar det i dörren och de har tven med sig.

Och allt detta på garantin, betalde inte ett enda korvöre inte ens för hämtning/hemkörning.

Ser ut att tvn inte ens kommer denna vecka, vad ska man göra eller säga, någon som har tips?

MVH

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Ser ut att tvn inte ens kommer denna vecka, vad ska man göra eller säga, någon som har tips?

Har du ringt powermill och frågat varför det tar tid? Om inte, gör det och skriv sedan här vad de säger..

och när du ringer, var trevlig och bli inte arg och skrik inte åt dem i telefon... då vill ingen hjälpa dig...

Permalänk
Medlem

Har ju skrivit i första inlägget hur statusen ser ut nu, de väntar på Inwarehouse ska ge dem klartecken att laga tvn, alltså "Kostnad Förslag Skickat", därav är det Inwarehouse som segar nu, ena gången dessa andra gången dem andra etc.....

Permalänk
Medlem

När pratade du med inWarehouse senast då?

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Ca 5 dagar sedan, då svarade de att de ska skynda på Returavdelningen med Kostnad Förslaget....

Permalänk
Medlem

Begär omleverans eller hävning av köpet för som sagt 3 - 4 veckor är normal väntetid men drar det över 6 veckor utan att nått händer då får säljaren fixa detta för det är dennes huvudvärk och inte repverkstan då du ahr avtal med säljaren och inte repverkstan.

Permalänk
Medlem

Mailade idag igen, fick svar att de skulle kolla IGEN med returavdelningen då något stog ej rätt till med tanke på tiden... huhu gomorgon typ...