Stora kylare på Cebit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WrongTarget
Faran är väl inte att moderkortet knäcks, snarare att moderkortet böjs så att ytmonterade komponenter sprätter loss. Borde vara störst risk när datorn transporteras.

Glömde fylla i det i inlägget :)..

Thx Wrongtarget

/.S

Visa signatur

..MK:P8Z77-V DELUXE..
......Cpu:3570K@4,7......
....Ram:Ballistix 16gb....
..Hdd@:SSD 840 PRO..
........GPU:GTX 760........

Permalänk
Medlem

Jag gillar utvecklingen av kylflänsar. Jag har nyligen skickat in en skiss till Zalman med pipelines som går genom hela huset och vidare in till grannen.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FredrikMH
Jag gillar utvecklingen av kylflänsar. Jag har nyligen skickat in en skiss till Zalman med pipelines som går genom hela huset och vidare in till grannen.

Say woot? Ironisk med att du gillar utveckligen av kylflänsar också? Tänk på klockan, jag e trött, rakt svar önskas

Visa signatur

•Alienware: Q9450 @ CoolIT-FreeZone, HD2900XT, Blitz Formula, Crucial Ballistix 8500(old rev), Raptor 36GB 16mb+560GB, Hipro5 PSU
•Lian-Li + VappoLS: E6300, P5B, 2GB KHX 800mhz CL4, X1600XT, Hiper 580w Modular
•Lanbox Lite All @ H2O: P4 CedarMill @3,2Ghz, GA-G33M-DS2R, 2GB-667mhz, 7300GS Passiv, 320GB, Hiper530w

Permalänk
Medlem

Eeeeeeeeller så kör man vattenkylning.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zm
Say woot? Ironisk med att du gillar utveckligen av kylflänsar också? Tänk på klockan, jag e trött, rakt svar önskas

Egentligen skulle jag väl bara vilja ha en liten kylfläns och utan fläkt med samma prestanda men det är lite svårt. Så jag föredrar stor kylfläns på så sätt.

Men man borde utnyttja värmen från datorerna bättre. Jag har mitt fönster vidöppet mitt i vinter med 10 minus utanför och ändå blir det inte kallt i rummet förrän jag stänger datorerna/ljuset eller om det börjar blåsa in mycket kall luft. Jag får ju ha Aircondition redan i slutet på Mars/början av April.

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Thermaltake i låder med fönster helt klart.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AlbinNdoja
För liten fläkt, ser man ganska tydligt. Skulle vart i alla fall 40mm större men det är en kostnadsfråga samt ljudfråga säkerligen.

Visst kunde fläkten varit större, men det borde räcka med en 120mm med lite mer fart, runt 1200-1600 Rpm.
Dock presterar den ju förvånansvärt dåligt ändå, frågan är vad True har för temps i jämförelse med samma Rpm ?

Borde vara något fel på det testet, typ att de lyckat knäcka heatpipesen eller kört testet utan chassi och normal ventilation/ kört i icke passande chassi
http://www.frostytech.com/articleview.cfm?articleid=2258&page...

Jag får inte ihop tempssiffrorna med vad Scythe brukar fixa med sina kylare och denna kylare ser på pappret ut att vara bättre.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jaha, då vet man varför råvarupriserna har gått upp så mycket de senaste åren.

Permalänk
Medlem

Men vad fan...?

Jag är ingen expert på termodynamik men jag slår vad om att kylaren hade presterat bra mycket bättre med något annat material än luft för att leda värmen till heatpipsen.

Visa signatur

CPU: Ryzen 5 1600 GPU: Asus GeForce GTX 1060 6GB DUAL Moderkort: MSI B350M Mortar
RAM: 16GB Corsair Vengeance DDR4 3200MHz PSU: Corsair RM750X
Laptop: ThinkPad T480s, Core i7 8550U, 16GB RAM Mobil: Samsung Galaxy S10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse Laserman
Men vad fan...?

Jag är ingen expert på termodynamik men jag slår vad om att kylaren hade presterat bra mycket bättre med något annat material än luft för att leda värmen till heatpipsen.

Jadu...?? och sockeln verkar knappt sitta som den skall...fastkruvad och inte gjuten ?

Har dom varit på någon mässa och snott ett pre sample av en icke färdig kylare som Scythe bara plockat med för att visa upp vad som komma skall ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av banck
Inte ens jag kan välta en dator och jag är mr clumsy!=)

Haha ^^ jag har lyckats, fast det var i samband med en förlust i ett spel som heter coun... eller ja....

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bullibert
Haha ^^ jag har lyckats, fast det var i samband med en förlust i ett spel som heter coun... eller ja....

Alla dessa olyckor händer tydligen lättare än vad jag trodde=)