Permalänk

Gettext och php

Hej!

Jag kör en server med fedora core 6 på och har laddat ner elgg som är en open source community. Den använder något som kallas för gettext för att översätta all text på sidan till andra språk, men jag får inte gettext att fungera. Jag laddade ner det senaste rpm-paketet jag hittade för min distribution och installerade det. Men utan resultat. Läste lite mer och kom fram till denna sida: http://se2.php.net/gettext där det verkar som att man måste ha med gettext när php kompilerades. Eftersom jag inte är jättehaj på linux så verkar det enligt mig vara ett himla jobb att kompilera om php och jag vet inte riktigt var jag ska börja...

Finns det något smidigare sätt att få php och gettext att fungera bra? Eller ska man kanske uppdatera hela servern när man ändå är igång? Eller vad tror ni är bäst?

Tack på förhand!

Visa signatur

Dator1: CM Stacker, Opteron 144@2,1Ghz, 512MB PC3200, 1600GB HD, PNY 6600GT 128Mb.
Dator2: Opteron 144@1,8Ghz, 1024MB PC3200, 160GB HD, 7800GT 256Mb
Server: P4 2,8Ghz, 512Mb RAM, 80Gb HD.

Permalänk
Medlem

debian har de inkompilerat i php från början.. jag skulle koda med detta i php o de var lite pill o få php att använda de, fast inget problem o få de installerat på systemet.