"Call forwarding active" vid utgående samtal

Permalänk
Medlem

"Call forwarding active" vid utgående samtal

Får när jag ringer från mina mobiler alltid systemmeddelandet "Call forwarding active". Visas olika beroende på mobiltelefon, naturligtvis, men det kommer på alla, villket betyder att det måste ha något med mitt abonemang att göra.

Det är ett väldigt gammalt abonemang som för typ 4-5 år sedan konverterades till ett refill.

Vad tror ni meddelandet betyder, och hur får bort det? Någon vidarbefodring av samtal finns inte, vad jag vet, i alla fall.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Mors!

Det betyder bara att dina inkommande samtal vidarekopplas till ett annat nummer medan du ringer ut. Går att kontrollera under "Vidarekoppling" i de flesta telefoner vilket nummer vidarekopplingen gäller. Är nätstyrt och ligger inte i telefonen, därav förföljelsen

Ha det!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem

Hmm, villket telefonnummer kan det vara? Det enda kan jag tänka mig är röstbrevlådan, men har för mig att det bara blir en upptaget-ton om någon försöker ringa mig medans jag pratar..

Kollade inställningarna för vidarekoppling i telefonen, och det står att det är av. Det är dock en iphone, så kanske har problem med att känna av det för våra nät...

Tack för svaret!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Annars kan du testa ringa till operatören och fråga ifall de kan se någon vidarekoppling.

Troligtvis kan inte "First Line" se något utan dom måste kolla med sina tekniker som får logga in i telefonväxeln.
Men det går alltid att testa ringa dom.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

Om det är en iphone, ssh:a dig in till /var/root/Library/Preferences/ och ändra ShowCallForwarding och ShowCallForwarded i com.apple.carrier.plist till false. Detta fick jag göra med min iphone för att ta bort de jobbiga meddelandena.

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware