Ny standardkylare för Intel Core 2 Duo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av str8forthakill
Jag tror att denna kylare är en mer kompakt kylare för att maximera vinsten ännu mer. Halva materialkostnaden på kylaren är inte lite pengar det i stora mängder.

ja dom får ut 2 flänsar istället för en så klart dom använde celleron fläns som inte har koppar baserad kärna som är en kompakt klump o är typ inte ihåliga o konaktiga som dom med kopparkärna

Visa signatur

Blir så jävla less ,aldrig mera E8XXX eller nånsin 45nm teknologi.. bara skit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lowrider89
Asså, jag hatar , inom parentes, verkligen org-kylaren.. Dummare montering existerar inte då hälften av de kylare man får med måste våldas på så till den milda grad att det knakar i mb't.. Nya fästen, gärna skruv-lösning så e ja nöjd me den.. Resten duger väl..

Snälla intel, sätt tumskruvar i kylarna, och låt moderkorten levereras med förmonterade backplates med gängor i sig!

Visa signatur

Silvertejp, silvertejp!

Permalänk
Medlem

Men hörrni, det är väl så att moderkortstillverkarna kan byta fäste rakt uppochner och tvinga kylflänsarna att byta till något mer bra. Prata med moderkortstillverkarna om ni vill göra en revolution mot alla helt värdelösa fästmetoder.

Permalänk
Medlem

Har inte kört med orginal kylare sedan P2-P3.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElWeed
Hur f-n kan man svara vet ej i pollen......?

hehe.. vår inne på nån sida med poll: " yes or no? " resultatet blev 70%+ på yes.

Visa signatur

Samlingstråd om SSD/HDD | PC:amd ryzen 9 5900x, 64gb, nvme SSDs | Silverstone ft03 svart | Seasonic x460FL Server:Intel, 8GB, 20+TB,Ubuntu | Kamera:Canon 5d mk4 oj vad gammal länk MySpace

Permalänk

har denna kylaren bredvid mig haha. fick den med min E8400..
fast jag tyckte den var gullig.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Jag har också beställt en e8400. Men vette tusan om inte min gammle pentium 4 kylare får bo på nya cpun.
Undra just vilken som är bäst? Men jag ska ju självklart köpa en ny kylare till den när jag har råd

Permalänk

Packade upp en E4500 nyss, och den hade den nya kylaren. Tveksamt om man kan höja spänningen alls utan att den blir för varm.

Visa signatur

i3 6100 | B150M-A REV. 3.1 | Corsair DDR4 8 GB | Crucial MX200 250GB + 2TB WD Green | Corsair CX430-M | Silverstone Milo ML04 | Windows 10 Pro

Ät mer lök.

Permalänk
Medlem

varför klagar alla på att den är mindre?
hade det varit bättre om dom gjort kylaren dubbelt så stor?
jag tycker den var söt iaf och kyler nog helt tillräckligt. ska man klocka så ska man byta kylare ändå.

Visa signatur

Rgeek L65, hdplex 200w, 4650G, Asrock a520 ITX, Crucial 32gb 3600 cl16, Black ridge.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Emrik
varför klagar alla på att den är mindre?
hade det varit bättre om dom gjort kylaren dubbelt så stor?
jag tycker den var söt iaf och kyler nog helt tillräckligt. ska man klocka så ska man byta kylare ändå.

jag tycker samma som dig, att det inte gör något sämre. haha ändå söt.

t.ex. med E4300 så går den och klocka oftast från 1.8ghz till 3.0ghz och där behövs oftast inte höja något alls på vcore och den är ändå knappast i närheten för varm.

Visa signatur

Fina datorn: CPU: i7 sandybridge 2600K 3.4ghz Turbo 3.8ghz | Moderkort: Maximus-Extreme-IV | GPU: Asus 780GTX | SSD: 128gb 840pro x2 raid0 | nuclear power plant: Corsair hx1000w | Minne: 16GB 1600mhz corsair vengeance.

Permalänk
Medlem

Wow, det var iaf någon som drog rätt slutsats i sin kommentar.
Om man gissar vilt på att 1% av alla Intel-processorer kommer överklockas, tror jag att man gissar alldeles för högt. Varför skulle Intel skeppa en design som är gjord för mindre än 1% av sina kunder?

Vidare har det faktiskt inte visats att eller hur mycket sämre denna kylare är än den gamla. Som någon annan påpekade kan det mycket väl vara så att en mindre fläns är mer effektiv per gram.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av krafs
Wow, det var iaf någon som drog rätt slutsats i sin kommentar.
Om man gissar vilt på att 1% av alla Intel-processorer kommer överklockas, tror jag att man gissar alldeles för högt. Varför skulle Intel skeppa en design som är gjord för mindre än 1% av sina kunder?

- Största anledningen idag att köpa en Intel vs. AMD är nog för överklockningen....=D