Permalänk
Medlem

Billigare strömbrytare

Hej en kort fråga bara.

Folk köper sånna här jättesnygga och fina tryckströmbrytare med inbyggda lysdioder för 220 spänn på elfa. Finns det inget liknande alternativ för ca 50-100 kronor? Med eller utan lysdioder.

Permalänk
Medlem

Köp en strömbrytare från närmaste mack. Kanske inte lika snygga som dom dyra men BILLIGARE!!!

Visa signatur

Win 10: Ryzen 5800X | Ek Supreme, EK SE 240,Corsair XR5 360, Laing DDc2 m. Petras tech top | ASROCK RX 6900 XT Phantom Gaming OC @2710/2100 | HyperX Fury Black 3600MHz 32Gb | Gigabyte X570 Aorus Elite
Win 98: Celeron 533MHz@800MHz | ASUS CUSL-2 | Voodoo 3 3000@186MHz | 384Mb PC100 | Creative CT4810
DOS: Compaq Presario 433: Intel DX2 66MHz | 4Mb ram | Sound Blaster 16 | 200 Mb HDD

Permalänk
Medlem

Jag tycker den här är snygg:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Fast den verkade återfjädrande-->till läget så det var inte så bra =(

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Externos
Jag tycker den här är snygg:
http://www.kjell.com/content/templates/shop_main_details.aspx...

Fast den verkade återfjädrande-->till läget så det var inte så bra =(

Det är ju jsut sånna folk vill ha för att tex starta datorn dessa går ju även använda till lite annat om man sätter lite ic kretsar mm bakom som triggas av ett knapptryck 55kr var inte farligt, kan tänka mig köpa några sånna här till något senare bygge

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Perfekt Externos! Att jag inte hade kollat på kjell tidigare

Permalänk

Jag får iaf mina gratis så jag har aldrig behövt tänka på det.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NabalXela
Jag får iaf mina gratis så jag har aldrig behövt tänka på det.

Oj, vad du tillför tråden mycket..

OnT:
Clas Ohlson
Biltema

Visa signatur

Raid is not backup

Permalänk
Medlem

Tack FoxOne, hittade tyvärr inga av den modellen jag är ute efter där, men kjell brytaren blir perfekt. Om någon har tips på liknande med lysdioder, säg till!
Får man fråga varför du får dina gratis? Skriver du det för att hjälpa mig att hitta eller bara för att du tycker att det är beundransvärt?

Permalänk
Medlem

Kan någon förklara för mig vad som menas med "Från-(till)". Jag tänker så här: När du trycker bryter du och när du släpper sluter du kretsen. Eller är det tvärtom? Undra varför jag fått det för mig :S

Permalänk

när man trycker in så går det ström genom brytaren och allt som behövs för att starta en dator är en liten impuls vilket det blir om den bara är intryckt en liten stund, håller man den inne för länge blir det en stor impuls vilket resulterar i att datorn stängs av.

Permalänk
Medlem

Oki. Man tackar Gymnasten