Komplett plockar bort dåliga recentioner

Permalänk
Medlem

Komplett plockar bort dåliga recentioner

Tänkte passa på att avreagera mig lite. Denna gång är det komplett som beter sig riktigt illa.
Först har de med en bild på Saphire 3870 som inte stämmer.
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=344778
Beställde kortet men det hadde en mycket sämre kylare.
Jag påpekar det 2 ggr utan att de gör något åt det.
Sen när jag skriver en recention på deras hemsida med dåligt betyg tar dom inte med den (har skrivit 2 ggr).

De lurar alltså medvetet kunder med en annan bild för att tjäna pengar.
Dåligt komplett, vad skulle Sverker Olofsson tycka om det?

Permalänk
Medlem

står ju klart och tydligt i en röd ruta alldeles under bilder;
"OBS! Felaktig bild, detta kortet har en annorlunda kylning och har blå PCB"

Så vad finns det att klaga på?

Visa signatur

Intel Core2Duo E6600@3.8Ghz 425*9 | Gigabyte DQ6 rev 1.0 | XFX Geforce 8800GTS 320Mb | 2Gb Corsair XMS2 PC6400 4-4-4-12 | Windows Vista Business

Permalänk

Står ju klart och tydligt; ...."OBS! Felaktig bild, detta kortet har en annorlunda kylning och har blå PCB" Kanske bara var du som missade?

Permalänk
Medlem

Det ska ändå vara rätt bild tycker jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Står ju klart och tydligt; ...."OBS! Felaktig bild, detta kortet har en annorlunda kylning och har blå PCB" Kanske bara var du som missade?

ah, missade det, då har de nyligen ändrat det, men ändå dåligt av komplett att inte byta bild och att censerera resentioner med dåliga betyg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
ah, missade det, då har de nyligen ändrat det, men ändå dåligt av komplett att inte byta bild och att censerera resentioner med dåliga betyg

Dom censurerar inte något, dom väljer dock att inte ha med recensioner som är helt felaktiga som exempelvis kunder som fått defekta produkter och skriver att produkten fungerar dåligt som tusan. Det är ju iaf. min åsikt att en recension ska vara på en fungerande produkt annars ger den ju inte rättvisa till kunder som får fungerande produkter.

Sedan kunde dom förmodligen inte byta bild då det kanske inte fanns en korrekt bild från tillverkaren när produkten kom upp på sidan. Och därför skriver dom nedanför att det är fel bild.

Visa signatur

| Opteron 146 @2,95ghz | DFI SLI-DR Expert | Corsair TWINX 2048-3500LL PRO@250mhz | XFX 7800GTX | Gainward GeForce 7800GTX @465/1280 | 36gb Raptor | Chieftec CA-01SL-SL-B | Hiper 580w |

Permalänk
Komplett.se

Hej!

Jag svarade på detta (samma kort) i vår tråd i återförsäljarforumet. Jag skrev följande:

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&postid=818...

"...Om kortet inte motsvarar bilden på webben så går det givetvis bra att få ett annat kort via ångerrätten.

Skall genast undersöka varför bilden fortfarande är felaktig då jag inte känner igen detta ärende sedan tidigare. Det kan ha blivit något fel här i vår feed från leverantör då jag ser att det inte bara är vi som har detta problem. "

Skriver även senare i samma tråd att bilden nu är ändrad, men jag märkte idag att den gamla bilden kommit tillbaka av någon anledning. Jag har talat med IT och det verkar vara en bugg som orsakat detta, men att bilden skall uppdateras inom de närmaste dagarna. Tills dess ligger varningen kvar och vi beklagar givetvis att fel bild ligger där.

Vad gäller recensionerna skrev jag följande i samma tråd:

"Hej!

Vi har tydliga rättningslinjer för vad man kan skriva om i recensionerna (finns synliga när man lägger in en recension) som jag även lägger in här nedan:

----
Alla recensioner kontrolleras innan de godkänns för publicering på sidan. Om punkterna nedan inte efterföljs förbehåller vi oss rätten att ta bort recensionen.
Vad skall en recension innehålla?
Din erfarenhet med fokus på den aktuella produkten.

Recensionen skall inte innehålla:
Åsikter som inte är produktspecifika
Referenser till Kompletts konkurrenter.
Länkar, priser, tillgänglighet eller annan tidskänslig information.
Upplevelse i samband med support eller retur av den aktuella produkten.
Detta är inget "forum". Om du har problem med en vara eller tvekar inför köp kontakta vår support. Recensioner av denna natur godkänns inte.
Recensioner kan inte lämnas av våra leverantörer.
Komplett förbehåller sig rätten till att acceptera, avslå eller ta bort recensioner som inte följer våra rättningslinjer.
Komplett förbehåller sig rätten till att publicera recensioner i t.ex. annonsering.
Komplett tar inget som helst ansvar för riktigheten i recensionerna
-----

Fokus skall alltså alltid vara på produkten!

Ibland händer det att en recension som inte följer ovan nämnda rättningslinjer slinker igenom och då kan den tas bort i efterhand.

Vi godkänner dagligen recensioner som är av mindre fördelaktig natur. Det är bara att surfa runt på siten så finner du dem med enkelhet. Däremot är det så att vi får in mestadels positiva recensioner av förklarlig natur. De flesta vill hellre berätta om ett bra köp än ett dåligt är väl en slutsats man kan dra eller bara det att vi säljer himla bra produkter .

Jag kan ju dock berätta att avslagsfrekvensen är aningen högre på negativa inlägg eftersom de ofta blandas friskt med svärord och irrelevant information som inte har med produkten att göra. Tyvärr är de ofta taskigt skrivna, t ex "Den suger" "Tycker den är skit" osv, utan att ge en anledning till vad som är fel. Det är knappast upplysande.

Vi vill att recensionerna skall fungera som vägledande både för kund och oss själva och censurerar inte annat än om man inte följer rättningslinjerna ovan. "¨

Orsaken till att din recension inte blivit godkänd (utan att ha läst den själv) är troligen
1) Det ligger idag en varning på produktsidan som nämner just detta.
2) Recensioner skall ha fokus på aktuell produkt. Du har troligen skrivit din med utgångspunkt att du skulle få den andra kylaren...
3) Bilden kommer ändras asap och då kommer din recension att vara inaktuell.

Hoppas det var svar på din fråga. Vi censurerar inte recensioner som är ofördelaktiga, men då skall fokus vara på aktuell produkt, inte något annat. Om du är av en annan uppfattning i detta ärende är du mer än välkommen att kontakta mig via PM.

Glad påsk!

Mvh
Sebastian
Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Orsaken till att din recension inte blivit godkänd (utan att ha läst den själv) är troligen
1) Det ligger idag en varning på produktsidan som nämner just detta.
2) Recensioner skall ha fokus på aktuell produkt. Du har troligen skrivit din med utgångspunkt att du skulle få den andra kylaren...
3) Bilden kommer ändras asap och då kommer din recension att vara inaktuell.

Hoppas det var svar på din fråga. Vi censurerar inte recensioner som är ofördelaktiga, men då skall fokus vara på aktuell produkt, inte något annat.

det tror jag inte en sekund på

Jag fokuserade på den aktuella produkten, det låg INGEN varning då jag skrev min recention eller beställde produkten.
(jag har en skärmdump som kan bevisa det). Jag påpekade det 2 ggr muntligt och 2 ggr via recentionen och 1 ggr via detta forum, och nu är den ändrad, det kallar jag inte "asap"

den enda anledningen du skriver allt ovan är för att det finns en profitintresse för ditt företag bakom

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN

den enda anledningen du skriver allt ovan är för att det finns en profitintresse för
ditt företag bakom

Komplett? Profitintresse? OMGZ11!!!!!! ska aldrig handla där mer då ^^
...
tacka vet jag datorbutiken som jobbar helt utan vinstkrav..

Permalänk
Medlem

Du skriver en "recension" om att det är felskrivet på hemsidan?
På vilket sätt ett webdesign produktspecifikt?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aresz
Komplett? Profitintresse? OMGZ11!!!!!! ska aldrig handla där mer då ^^
...
tacka vet jag datorbutiken som jobbar helt utan vinstkrav..

Har jag någonsin påstått att det finns butiker som jobbar utan "vinstkrav"?
Nej, men inte alla butiker beter sig illa för att uppfylla dom

Permalänk
Medlem

Sen när är klagomål på en hemsida produktrelaterat då?

Vill Wirn svara på det?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Sen när är klagomål på en hemsida produktrelaterat då?

Vill Wirn svara på det?

Sen när man skriver det relaterat till en produkt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Sen när man skriver det relaterat till en produkt

Du har hel rätt Wirn.

Detta kortet har sålts länge nu med felaktig kylare, samma bild låg framme för drygt 1 månad sedan när jag köpte mitt kort, dock visste jag redan att det satt en helt annan och billigare kylare på, så jag är nöjd ändå...vilket jag inte hade varit om jag förväntat mig den andra störrre kylaren.

Inte första gången jag sett denna diskussion om detta kort här på SweC, för ett par veckor sedan var det någon ur kompletts staff som lovade att fixa bilden.

Naturligtvis är en bild en konsumentupplysning och har inget med webbdesign att göra överhuvudet taget.

Oddnamne, kan du tala om för oss andra varför du verkar sabla ner alla som har ens en antydan av kritik till komplett ? Bara att kolla i tidigare trådar för att se mönstret.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Bogey, kan du tala om för oss andra varför du klankar ner alla som inte tycker som du, bara att se mönstret i alla trådar om komplett där du klankar ner komplett.

Dumma frågor får dummare svar.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

Det är väldigt stor skillnad att på ett konsumentforum ständigt försvara vissa butiker som blir kritiserade, i princip oavsett ärende, mot att framföra sin personliga åsikt.

Du är välkommen att förklara på vilket sätt du, genom ditt ständiga försvarande, bidrar med hjälp till konsumenterna som surfar in på detta forum. Vilken glädje har dem av att ständigt bli ifrågasatta, ibland idiotförklarade, när de kommer hit för att ventilera sin frustration och försöka få råd och hjälp?

Butikerna har redan anställda som får ersättning för att ta hand om företagens image, även på detta forumet. Är det så enkelt att du är en av dem?

Glöm inte bort att du skriver under rubriken konsumenträtt.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antonprod
Står ju klart och tydligt; ...."OBS! Felaktig bild, detta kortet har en annorlunda kylning och har blå PCB" Kanske bara var du som missade?

Det har dykt upp de senaste 2 dygnen.. Kikade själv på det kortet för typ 1 vecka sedan och konstaterade att det inte stämde riktigt. Dock stod det "Blue PCB" i huvudrubriken.. Har varit prat om det där på NH ett tag också.

Visa signatur

[b]MSI K9N Neo V2 - AMD X2 5200+@3GHz - Corsair XMS2-6400 2X1024 Xtreme - Sapphire HD3870 512MB (855/1200)[/b]

Das Blogg. -Lira lite Gubb-CSS?. Moget?

Permalänk
Hedersmedlem

Multiman: Konsumenträtt betyder inte att konsumenten alltid har rätt. Du kanske lever för devisen att "kunden har alltid rätt" men det finns alltid två sidor av ett mynt.

Komplett har klart och tydligt sagt att den felaktiga kylaren är nog för att acceptera ett återköp/byte. Komplett har tusentals produkter och produktbilder visst är det tråkigt om det visar sig att kylaren har blivit utbytt i de kort som säljs nu men jag har svårt att se hur Komplett skulle tjäna på att "ljuga". Uppenbarligen har de fått fel bild och inte lyckats fixa en korrekt än. Faktum är att det verkar vara svårt att få tag i en bild på detta kort alls. På Sapphires sida verkar det inte finnas (deras HD3870 är röd med stor täckande kylare) och det verkar inte heller vara ett av deras Atomica kort.

Komplett skulle däremot defintivt varit snabbare på att uppdatera texten så att det blev klart att kylaren var utbytt så det är något de får ta till sig. Tittar man på kommentarerna så pratas det redan om den felaktiga bilden redan 10 mars så de har haft tid att titta på detta. å andra sidan har de tusentals produkter som de måste hålla uppdaterade så det kanske har fallit mellan stolarna.

Missförstå mig inte nu Wirn, jag förstår att du bliv miff på att det var fel kylare men jag förstår inte varför du är oförskämt mot Komplett-killen i ditt svar, särskilt som han direkt gav dig möjlighet att byta ut kortet p g a den fealktiga bilden. Respekt går åt båda hållen och likaväl som jag inte gillar säljare som är oförskämda tycker jag illa om kunder som inte klarar av att framföra klagomål som vuxna människor.

Att påstå att de cencurerar negativa recensioner är dessutom löjligt när man läser recensionerna under det kortet:

"Bytte till detta från ett Sapphire ATI Radeon 1950 PRO 512mbram som va 10 ggr tystare... är riktigt besviken på kylaren kyler inte så bra heller.. å kör ett antec chassi med riktigt bra flöde i å detta kort blir väldigt varmt ändå.. men visst är det bra prestande med tanke på vad de kostar, men som sagt, riktig skit kylare på de orginal, dom hade kunnat höjt priset på de å satt dit en bättre sådan, "

"Bilden stämmer inte överrens med kortet, utan den är blå och har en slimmad fläkt, vilket tar bara upp 1 PCI-slot. Och hur är ljudnivån på fläkten? Ja den är INTE tyst! Den överröstar allt annat i datorn och jag gissar att den ligger vid 30 decibel, men jag är inte kräsen när det gäller ljudnivån så det spelar ingen roll för mig. En annan sak som är dåligt är att fläkten blåser in den varma luften från grafikkortet in mot chassit, alltså blåser varm luft mot hårddiskarna. "

"obs för framtida köpare så är det fel bild på detta kort här på sidan!

Har nu haft detta kort i 3-4 veckor och dem som påstår att fläkten är tyst måste vara döva ...visst har haft sämre men denna är inte tyst .
fördelar ...priset ...tar bara en slot...
nackdelar ...kylaren ...högljudd...blåser luften in i datorn istället för som vanligt ut genom pci platserna "

Så även om jag håller med om att Komplett bör titta över sin rutin för att hålla bilder uppdaterade finns ingen anledning att påstå att de cencurerar negativa recensioner. De finns överallt på siten om man bara öppnar sina ögon.

/B

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem

Inte mitt fel att alla trångsynta personer verkar ha haft problem med komplett på sistone.

En recension har inget med utformning eller information av en produkt att göra. Slutdiskuterat. Att man tar bort "recensioner" med gnäll om hemsidans fel är inget konstigt i mina ögon...

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Hedersmedlem

ODDNAME: Istället för att vara nedlåtande mot forumets medlemmar och gäster, så kanske du kan besvara mina frågor istället?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ODDNAME
Inte mitt fel att alla trångsynta personer verkar ha haft problem med komplett på sistone.

En recension har inget med utformning eller information av en produkt att göra. Slutdiskuterat. Att man tar bort "recensioner" med gnäll om hemsidans fel är inget konstigt i mina ögon...

det han påpekar har inget med hemsidan att göra? det har med företaget och deras produkter, om dem använder en fel bild på en produkt tycker jag att man skall säga till men kanske inte i en beskrivning på produkten kanske skicka mejl till komplett?!

//en trött korv;)

Visa signatur

Lian Li LanCool: PC-K62 Corsair HX: 750W Gigabyte: P55-DS3 Intel Core: i5 750 @ 2.67GHz Corsair XMS3: 4x2GB 1333MHz DHX XFX Radeon HD: 5870 "XXX" 1GB Creative SB: X-Fi Fatality XtremeGamer Western Digital: VelociRaptor, Caviar Green & Caviar Green

Korwish @ TS & NH

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
ODDNAME: Istället för att vara nedlåtande mot forumets medlemmar och gäster, så kanske du kan besvara mina frågor istället?

Du slår huvet mot en vägg. Han gjorde ju själv en tråd för ett tag sen och gnällde på Dustin över att dom inte ville byta ut en över 14 dagar gammal kamera åt honom på fläcken. Dom ville fräckt nog att han skulle göra som alla andra och kontakta Canon direkt för snabbare service, eller iallafall vänta lika länge som andra får göra. Maken till fräckhet. Sen är han först av alla i varje tråd där nån har ett problem och klankar ner på trådskaparen över att deras "gnäll" är obefogat. Med andra ord definitionen av en så kallad hypocrit.

Angående recensionen och komplett. Om bilden hade legat uppe i några dagar så hade jag hållt med om att det är inget man bör skriva en recension om, och shit happens. När den som vissa säger ligger uppe o flera veckor och det är vida känt och diskuterat på flera forum, men fortfarande ändras inte bilden eller någon information, då ser jag inte problemet med att skriva en recension på det. När felet sen är åtgärdat så beror det ju lite på hur recensionen är utformad. Nämns det bara klart och tydligt att det är just pga kylaren som recensionen är negativ så ser jag ingen anledning att ta bort den. Nämns inte detta så kan väl komplett gå in och göra en anmärkning med att rätt kort nu visas eller något.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoAim
Du slår huvet mot en vägg. Han gjorde ju själv en tråd för ett tag sen och gnällde på Dustin över att dom inte ville byta ut en över 14 dagar gammal kamera åt honom på fläcken. Dom ville fräckt nog att han skulle göra som alla andra och kontakta Canon direkt för snabbare service, eller iallafall vänta lika länge som andra får göra. Maken till fräckhet. Sen är han först av alla i varje tråd där nån har ett problem och klankar ner på trådskaparen över att deras "gnäll" är obefogat. Med andra ord definitionen av en så kallad hypocrit.

Tycker du skall kolla lagarna lite, har du köpt en vara av Dustin så är det deras SKYLDIGHET att ta emot den trasiga produkten och förmedla kontakten till tillverkaren. Så att skapa en tråd om det är ju helt okej då Dustin i sådant fall försökte slinka undan ett serviceärende.

Angående trådskaparen, jag förstår inte vad du gnäller över. Man tittar ju garanterat inte på bilden från första början, man tar reda på faktan istället. Sen har ju komplett sagt att du får lämna tillbaka det, vad är problemet? Sen förstår väl även du att omdömmena är till för hur bra produkterna är, inte att det hade blivit fel bild. Nu har de ju t.o.m lagt in text så att de som inte förstod innan att man inte skall kolla på bilden förstår.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
jag förstår inte vad du gnäller över.

Vad är det med folk som inte förstår problematiken, det trodde jag då aldrig att jag skulle stöta på när jag skapade tråden.
Komplett utger sig för att sälja en annan produkt än de gör. Jag påpekar det ett flertal gånger, efter ett bra tag (och efter produkten varit "veckans erbjudande" i en vecka) sätter de dit en skylt om säger att det är en annan produkt och efter ytterlikare ett tag byter de bilden.
Dessutom har de ett resentionssystem där bara de ressentioner som de vill kommer med.
Jag tycker inte det är fair buisness och jag är förvånade att så många av er tycker det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WIRN
Vad är det med folk som inte förstår problematiken, det trodde jag då aldrig att jag skulle stöta på när jag skapade tråden.
Komplett utger sig för att sälja en annan produkt än de gör. Jag påpekar det ett flertal gånger, efter ett bra tag (och efter produkten varit "veckans erbjudande" i en vecka) sätter de dit en skylt om säger att det är en annan produkt och efter ytterlikare ett tag byter de bilden.
Dessutom har de ett resentionssystem där bara de ressentioner som de vill kommer med.
Jag tycker inte det är fair buisness och jag är förvånade att så många av er tycker det.

Vadå, vad från den tekniska datan stämde inte med kortet du fick?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Hedersmedlem

Annan kylare innebär annan kortmodell och förändrad prestanda avseende kylningen som i förlängningen påverkar bla livslängden. Inte speciellt svårt att tänka ut, men har man bestämt på förhand vad man tycker är förändring en svår prövning.

Edit: Ändrat ordval

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Min åsikt är kort och gott, att trådskaparen överdriver det hela.
Komplett erbjuder byte/hävning av köp om produkten inte stämmer överrens med beskrivningen. Sen att han inte vill följa kompletts riktlinjer för recensioner är väl inte deras fel. All form av recension kräver riktlinjer, inte bara spotta ut allt om inget om något.

Kan påpeka att jag avskyr komplett och deras support. Dustins support är oslagbar jämfört med kompletts.

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
Annan kylare innebär annan kortmodell och förändrad prestanda avseende kylningen som i förlängningen påverkar bla livslängden. Inte speciellt svårt att tänka ut, men har man bestämt på förhand vad man tycker är förändring en svår prövning.

Edit: Ändrat ordval

Som alla andra webshoppar står det ju: # Tryckfel etc.
Vi reserverar oss för tryckfel, fel i information samt för fel i varuspecifikationer. Alla bilder är att se som illustrativa och behöver inte återge produktens exakta utseende och beskaffenhet.

Sen om man är för dum för att kolla upp det innan om det är så viktigt får man skylla sig själva. Du köper en produkt via teknisk data, inte via bilden. Eller anser ni att så länge den ser ut som bilden så har ni fått rätt?

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Tycker du skall kolla lagarna lite, har du köpt en vara av Dustin så är det deras SKYLDIGHET att ta emot den trasiga produkten och förmedla kontakten till tillverkaren. Så att skapa en tråd om det är ju helt okej då Dustin i sådant fall försökte slinka undan ett serviceärende.

Läs vad jag skrev. Kontakta Canon direkt _för snabbare service_ eller åtminstone vänta lika länge som alla andra.

Visa signatur

E det så?