Permalänk

Bästa spelen..

Ok, jag undrar såklart vilka som är de 3 bästa spelen ni har spelat i era liv. Skriv vad var det som gjorde dem till era favoriter, t.ex. story, känsla, gameplay, multiplayer, campaign, moddar/custom maps osv.

Min lista:
1. Half Life 2 (storyn, såklart, det är en väldigt bra, och lång, campaign. Det är en helskön känsla i det och variationen är ganska stor. Och så är det ju Gordon!! gmod: whatever you want to do, do it!)

2. World in Conflict (campaignen har en skön storyline. Inget uppdrag är det andra likt. Skönt snack i campaignen också "God damn it Bannon!!". Mycket taktik, Tactical Aid och man slåss oftast på flertalet fronter samtidigt och så har man ingen bas man behöver tänka på.)

3. Warcraft III TFT (campaignen är skitbra. Men multiplayer är det bästa med det, det finns hur många olika spel som helst i samma spel:up: och WorldEditorn är också skitbra. Störtskönt spel att sitta och lana med några polare.)

Posta nu eran top 3 lista (med kommentarer:))

Permalänk
Avstängd

Finns det inte redan typ hundra såna här trådar?

Iaf:

1. Starcraft. Bästa spelet någonsin helt enkelt. Det spelet har _allt_.

2. Ocarina of Time till 64. Köpte de när de kom ut och spelat spelet om och om och om igen tills Majoras Mask kom ut.

3. MsRöj (ja seriöst ni anar inte....)

Visa signatur

| GA-P35-DS3 | Intel E4500@3,2Ghz | 2x1024mb Corsair XMS2 6400 | GeCube HD3850 512mb | 320Gb SATA2 16mb |

Har vart här sen -04 men hette tidigare "the_7_eleven".

Permalänk

Silver var ett väldigt bra spel.

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

1. Fallout 2 (PC) - Humorn, strategin, storyn, karaktärerna, möjligheten att totalt massakrera en stad.

2. Elder Scrolls III: Morrowind (PC) - Stor värld, sandbox, massor med timmar, många olika möjligheter till karriärval, massor med moddar

3. Contra (NES) - Fruktansvärt roligt i co-op, massor med vapen, snabb action och sikte mer än rakt framåt och bakåt. Dessutom var miljöerna skiftande och roliga.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Min lista

1: Call Of Duty - United Offensive = FPS - Bra spelkänsla + MP mm

2: Call Of Duty 2 = FPS - Bra spelkänsla + MP mm

3: Titan Quest = Hack´n slash - Enormt bra spelkänsla + story + MP COOP mm

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

1: Diablo 2 (allt med spelet är klockrent, älskar det och spelar det fortfarande, väntar som bara den på trean)

2: Star Wars Battlefront 2 (så förbannat kul, spelade de först på konsol co-op o de ägde, skaffade det sen till pc och shit va roligt röj spel)

3: CS:source (tja vad ska man säga, det håller fortfarande)

Visa signatur

PC1: Ryzen 7 2700X / Noctua NH-D15 / GTX 1080 / 16GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Rog Strix X470-F / 500GB SSD / Define C
PC2: i7 7700k / Cryorig C7 / GTX 1060 6GB / 32GB 3200MHz DDR4 / Win 10 / Asus Strix Z270F / 500GB SSD / In-Win 904
PC3: i5 3570k / Be Quiet pure rock / GTX 960 / 8GB 1600MHz DDR3 / Win 10 / ASRock P67 Extreme4 / 80GB SSD / AeroCool Shard TG

Permalänk

1: DooM (ja ettan)

2: Half-Life (återigen, ettan)

3: Half-Life 2/DooM 3 (För att dom spelen gav mig den starkaste "WOW-känslan" senast... det var lika revolutionerande att lira dom som det ar att spela deras föregångare...
Annarts måste jag nog säga att min näst starkaste WOW-känsla kom med S.T.A.L.K.E.R. samt Call Of Duty 1... helt fantastt stämningsgivande spel som förkapslar en i en värld av höga ljud och hak-tappande ögonblick från start till finish...

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Det är verkligen svårt att nominera de tre absolut bästa, men här är tre höjdarspel:

Baldur's Gate-serien: Man blev verkligen fängslad av dessa fantastiska spel från början till slut. Hela spelen är otroligt välgjorda. Storyn var kanske inte den mest nyskapande, men presentationen gjorde den tillräckligt intressant för att man skulle bry sig. Striderna var varierade, episka och framför allt utmanande. En del av karaktärerna var kanske lite väl stereotypa men det får man leva med i fantasy-spel. Ett plus för modding-communityn som än i dag är ganska aktiv.

Mafia: Ett mästerverk. Det känns som att man tar en tidsresa tillbaks till 30-talet. Gameplayet i detta spel var tyvärr kanske inte det bästa, men det vägdes upp av allt annat. Det är framför allt story och atmosfär som är kanonbra i spelet.

Planescape Torment: Ett spel som tyvärr kom i skymundan på sin tid. Karaktärerna är väl genomarbetade, dialogen är superb, och storyn är väldigt intressant att följa. Det är kul att utforska spelvärlden för den är så annorlunda och vrickad.

Runner-ups: Civilization-serien, Transport Tycoon, Operation Flashpoint, KotOR, NWN2, Starcraft, HL2, Monkey Island, Vietcong, Deus Ex, WoW med mera.

Jag kan lägga till att jag inte har spelat så väldans många spel de senaste åren, så därför är alla mina favoriter lite äldre spel.

Permalänk
Avstängd

Hehe, world in conflict... märker snabbt att det är svenskar som gjort spelet.

På någon laddnings bild så ser man att finland är okuperat av ryssar men inte sverige, hm.. sverige har mindre armé än finland och finnarna har slagits mot ryssarna som förlorade mer än finland som knappt hade några resuser redan då (oh, börjar bli rörigt)... men som sagts, fantasi spel

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

1. Final Fantasy VII
2. Final Fantasy VIII
3. Bioshock

På PC

Visa signatur

MacBook Pro 13,3" C2D 2,26Ghz 2GB 1066Mhz RAM

Permalänk

1: COD 4 Modern Warfare

2: Flatout 2

3: NFS Hot Pursuit

Bubblare: GTA Vice City, COD 2, C&C Red Alert, Timeshift och en massa som jag inte kommer på just nu.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

1.Need for Speed Underground 2, bästa bilspelet någonsin alla kategorier...enligt mig!

2. COD 4, bästa skjutspelet jag spelat

3. Need for speed MostWanted, nästan samma nivå som underground 2

(4): Assassins creed: nästan lika bra som cod 4...men
man tröttnar på tok för snabbt.

stor flopp: Need for speed: ProStreet.... (kul ett par dagar men..)total förstörde känslan i serien!!!!!

Visa signatur

Main Fractal Design Define R2. Gigabyte GA-P67A-UD3. Intel Core i5 2500K. Asus GTX760-DC2OC. Samsung 840 PRO 128GB. 2x SpinPoint F4 320GB. Samsung SpinPoint 500GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-620HX 620W.
HTPC Lian Li PC-V351B. MSI K9AGM2-FIH. AMD Athlon 64 X2 5600+. XFX HD4850 1GB. Samsung SpinPoint 250GB. WD Green 1TB. Corsair CMPSU-520HX 520W.

Permalänk
Medlem

Zelda : Link to the past
helt klart klockrent.

Battlefield 2

sen samtliga Blizzard spel (måste nog fan erkänn att man är ett fanboy där) =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 3 - Det är en odödlig klassiker.

Company of Heroes - Mycket, mycket bra rts.

Medieval Total War 2 - Så fruktansvärt underbart.=)

Permalänk
Medlem

1. Goldeneye.
Otroligt bra spel som står över allt enligt mig.

2. Half-life 1.
Vapnen är skitbra, fienderna är grymt bra. Antagligen det mest välgjorda spelet någonsin.
Längtar till Black Mesa kommer!

Har väl ingen 3'a än... Men kommer väl bli Far cry 2 eller Project Offset på den antagligen

Permalänk

Doom spelen dva alla förutom doom3 och efter följare.

Zelda OFT :Ocarina of Time till N64

Unreal tournament 99 (ettan)

Även Goldeneye till N64 var skoj på sin tid. beror på vad man är ute efter

D2 och D1 spelades även slitigt under några år så pass att man fick utskällning datorförbud och ett avstäng internet

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

1: Diablo 2, zonen tristram var underbart gjord med Griswold, Act 4 med Diablo, Mephisto och självklart Deckard Cain och andra karaktärer, grafiken var på sin tid väldigt bra gjord, varierande nivåer och roliga bossar, väldigt snygga CG filmer
(Act filmerna), att köra battlenet på 56k modem var tider det. ¨
Det bästa rollspelet på länge helt enkelt.

2: Unreal Tournament ( UT99),väldigt roligt att köra på internet ibland och så är det extremt roligt att få en headshot med Rippern, överträffar de flesta UT spel på senare tid, trots sin ålder.

3: Half-Life 2, väldigt cinematiskt intro, och en i överlag bra story, väldigt snygg grafik, lagom kraftfulla vapen, roliga fordon, och spellängden var lagom lång, bra tempo genomsyrar hela spelet.

Runner-ups: Half- Life , Starcraft , Diablo 2: LoD, Red Alert 2.

Visa signatur

Fractal Design Define R5 l Intel i7 5820k l Gigabyte X99-UD3 l MSI RX 480 8gb l EVGA G2 850W l Crucial Sport 8gb ddr4 l WDC Black 3tb + WDC Black 1TB + WDC Red 1TB + Intel 530 SSD 120gb l Cooler Master Hyper 212 EVO l Dell U2515H l Asus MG248Q freesync l Windows 10 64-bit

Permalänk
Avstängd

1. Shining Force 2^^ Det spelet är klockrent

2. Warcraft III

3. Mystical Ninja Starring Geomon till N64

Visa signatur

Jag är en vampyr, jag suger och spyr, låt mig komma in, jag vill bli din

Permalänk

1. Super Mario 64. Helt enkelt det bästa spelet som finns, spelade ut det senast för några månader sedan och är fortfarande lika kul.

2. Call of Duty 2. Spännande och kul Singeplayer. Multiplayer är bland det roligaste man kan ha på lan. CoD4 är inte långt efter.

3. F.E.A.R. Ruskigt spännande lir som fångade mig direkt. Spelat ut det minst 4 gånger. Anledningen till att jag gillade det var väl striderna, grafiken och skräcken.

Visa signatur

AMD 5600+ X2, HD3850 256 MB, 4 GB DDR2 800 MHz, 1Tb HDD

Permalänk
Medlem

1.Final Fantasy VII
2.Final Fantasy VII
3.Final Fantasy VII

Detta är utan tvekan det bästa spelet som någonsin gjorts. Spelat det om och om och om och om igen och tröttnar aldrig. Det perfekta spelet.

Visa signatur

Det var High noon. Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät.
-haxorn

Permalänk
Avstängd

1. C&C "1": Väcker sånna minnen. Visst, alla C&C är bra, men ettan är utan tveckan det bästa. Bara jag som stör mig på att NOD aldrig "vinner" i någon campain?

2. World in Conflict: för den underbara strategiska känslan man får. Svenskarna gör det igen.

3. BF2: Riktigt bra krigarspel, även detta har svenskarna gjort bra.

Visa signatur

Gigabyte GA-MA790FX-DQ6 | AMD Phenom 9950 @ 2,6 Ghz | Sapphire Radeon HD 4850 512MB GDDR3 | Samsung 400 GB | Corsair Dominator TWIN2X8500C5DF 4096MB | Tagan 400W

Permalänk
Medlem

1. Half life 2: har allt, bra story, variation, och action.

2. TES IV: Oblivion: Absolut bästa rollspelet som gjorts har också allt.

3. Call of duty 4: modern warfare: Riktigt bra kampanj grafik m.m, men vilket MP sen! och herre kefflar!!

Visa signatur

Apevia X-Plorer + Apevia 450W | Asus M2N-E | AMD Athlon 64 x2 4200+ 2.21GHz | 2x1024 mb PC4300 667MHz | Sparkle 8800GT 512mb |

Permalänk
Medlem

Two Worlds
The Witcher
Daikatana

Baldur's Gate 2
Mass Effect
Metal Gear Solid

Dold text
Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Diablo 2/LOD. Först fattade jag inte ett smack. Vid första ögonkastet ångrade jag köpet. Sen upptäckte jag multiplayerdelen, och började greppa det litegrann. Smack, sen blev man fast flera år. Riktigt kul på sin tid.

Har svårt att nominera andra faktiskt. CS och WoW har man väl spelat och njutit av en viss tid, men inget jag egentligen vill nämna som bäst. Dessa spelade jag mestadels av i brist på annat, åtminstone CS, som jag mest spelade pga klasskompisar.

Sedan känns det som jag har blivit kräsnare med åren (ett fenomen jag hört flera känner igen sig i).

Ah, GTA-serien får jag ju inte glömma. Vet dock inte vilken av dem som jag gillade mest. 1:an och 2:an var helt annorlunda, men fan så grymt kul. De senare har sin charm med.

Och Age of Empire II är ju ett annat guldkorn.

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk

Heroes of might and magic 3
World of warcraft
Halflife -counterstrike modden
Fallout 2

Lätt dom bästa spelen

Visa signatur

::Joel::
Köp och gör eget snus hos oss på www.snusmajoren.se

Permalänk
Medlem

Re: Bästa spelen..

1. Battlefield 1942 + Forgotten Hope känsla ,gameplay ,multiplayer, moddar/custom maps

2. Company of Heroes känsla, gameplay, multiplayer

3. Battlefield 2 + Project Reality och Forgotten Hope 2 (Mest tack vare PR sedan FH2 och nästan ingent alls själva BF2 ) moddar/custom maps, känsla, gameplay, multiplayer

4. Half-life Orginellt moddar/custom maps, känsla, gameplay ,multiplayer , Story ,Campagn

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ChristofferC
Det är verkligen svårt att nominera de tre absolut bästa, men här är tre höjdarspel:

Baldur's Gate-serien: Man blev verkligen fängslad av dessa fantastiska spel från början till slut. Hela spelen är otroligt välgjorda. Storyn var kanske inte den mest nyskapande, men presentationen gjorde den tillräckligt intressant för att man skulle bry sig. Striderna var varierade, episka och framför allt utmanande. En del av karaktärerna var kanske lite väl stereotypa men det får man leva med i fantasy-spel. Ett plus för modding-communityn som än i dag är ganska aktiv.

Mafia: Ett mästerverk. Det känns som att man tar en tidsresa tillbaks till 30-talet. Gameplayet i detta spel var tyvärr kanske inte det bästa, men det vägdes upp av allt annat. Det är framför allt story och atmosfär som är kanonbra i spelet.

Planescape Torment: Ett spel som tyvärr kom i skymundan på sin tid. Karaktärerna är väl genomarbetade, dialogen är superb, och storyn är väldigt intressant att följa. Det är kul att utforska spelvärlden för den är så annorlunda och vrickad.

Runner-ups: Civilization-serien, Transport Tycoon, Operation Flashpoint, KotOR, NWN2, Starcraft, HL2, Monkey Island, Vietcong, Deus Ex, WoW med mera.

Jag kan lägga till att jag inte har spelat så väldans många spel de senaste åren, så därför är alla mina favoriter lite äldre spel.

Baldur's gate har alltid, och kommer alltid vara en av mina favoriter, men allt annat än BG, BG: Tales Of The Sword Coast, samt Icewind Dale är sugigt i serien, så speedat och fult i dom senare spelen...

OPF är oxå underbart som fan, ett bortglömt spel som är den egentliga LAN kungen...

WoW kan du ju inte säga e bra, det trodde jag iaf inte ifrån någon som inser storheten bakom Mafia, BG och t.ex. Planescape Torment....

Visa signatur

| AMD Ryzen 9 7950X3D @ 5.6ghz | Asus STRIX RTX 3080 | Asus B650E-I | Toshiba 512GB NVME | Samsung 970 Pro 1TB NVME | Kingston 1TB Hybrid | PNY 2TB SSD | 32 GB G.Skill Trident 6400 CL32 DDR5 | EK Nucleus CR240 Lux AIO | ASUS Loki 1000W SFX-L | SSUPD Meshroom S |

Permalänk
Medlem

Pc:

1. Mafia

2. Vampire: Bloodlines

3. Never winter nigths

Konsoll:

1. Donkey kong serien på snes

2. Super mario serien till Nes/Snes/N64

3. Zelda: OOT

4. Sen kan jag inte bestämma mig, många av mina 360 spel delar denna plasten.

Permalänk

1: Wolfenstein: Enemy Territory (2003), helt gratis multiplayer spel.
Så förbaskat bra att jag nu var tvungen att avinstallera det, då jag blev beroende igen... 2 veckor konstant spelande nu. Förra gången (runt 2004) slutade jag att spela för det krashade på min dator hela tiden, men nu har jag ny dator och gjorde om tabben att installera det.
Det är team-arbetet tillsammans med vanlig FPS som gör det, att bara springa runt och skjuta tycker jag inte är så skoj. Likaså jaga någon flagga eller liknande, nä mer avancerat samarbete skall det vara.

2: Kalles monopol, helt gratis såklart
Det bästa monopol spelet jag har testad och jag har testat många. (inkl Monopoly 2008) Orsaken till just detta monopol spel är att det är enkelt och snabb, men har ändå det som den ska ha. Visst kan ett brädspel låta tråkigt, men detta håller sig i många år.

3: Legend of Zelda.
Hela spelet och musiken, jag kan spela nya kloner än idag. Jag har självklart en klon på mobilen.

Nå det var de bästa spelen, inte de spel som jag har bäst minnen ifrån. För jag kan då inte komma på något roligt minne från kalles monopol. hehe Men det är dock ett förbaskat bra spel.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk

PC:
Star Wars: Battlefront II. Springa fram som Darth Maul i ljusets hastighet och plöja ner fiende efter fiende... DET roligaste jag någonsin gjort på en PC:D

WoW: Ett mäktigt spel helt enkelt. Blir ju lite långtråkigt ibland men i slutändan så kan man inte slita sig från datorn:P

Diablo 1 & 2: Bara måste vara med helt enkelt. Dessa var dom första PC-spel som fångade mig ordentligt.

Silver: Andra PC-spelet som fick mig fast. Helt enkelt dödsskönt lir alltså!

Konsoll:
Zelda Ocarina of Time(Nintendo 64): Första konsoll spelet som tog mig i nätet. Inte bara första konsoll spelet föresten, första spelet över huvud taget:D Kom ihåg när jag klarade det första gången alltså... höll fan på att börja gråta då;)

Övriga Zelda spel(Nintendo konsoller): Resten av Zelda serien. Jag tycker detta är den bästa, jag menar BÄSTA, spel serien som gjorts. Das über game!:D

Super Mario serien(Nintendo konsoller): Enligt mitt tycke den näst bästa spel serien som gjorts. Favoriten var nog Super Mario 64. Jakten på dom 120 stjärnorna, helt underbart.

007 Goldeneye(Nintendo 64): På sin tid, världens bästa FPS spel:D Satan i gatan alltså... Var så jäkla kul på alla banor där man skulle smyga och ta vakterna tyst... Sen släppte man en smygare också så det knarrade i soffan... Mäktigt!:D

Blev visst 4 spel på varje kategori, men det var fan inte lätt att bestämma sig alltså.