Permalänk
Avstängd

Yellow Dog Linux - VLC player

Hejsan, unrar hur man far in VLC player i YDL

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Googlah
Testat googla? http://www.qj.net/Tutorial-Alert-Installing-YDL-and-VLC-on-yo...

Och var ar guiden?

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

i länken

Installing VLC: (For the codes, no quotations)
a) Log in as root. That means in YDL’s login menu your Username should be “root” and your password is the root password you typed during installation.
b) At the bottom, beside the firefox icon to the left there is a black box icon called Gnome Terminal. Click it.

c) In the Terminal. Type “yum install vlc” hit Enter, during the process it will ask if "this is ok?", just type "y" and hit Enter.
g) After completion congrats! You have installed VLC

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Fungerar ej....

Detta kommer upp
[root@localhost ~]# yum install vlc
Setting up Install Process
Setting up repositories
freshrpm-frpm [1/8]
http://ayo.freshrpms.net/fedora/linux/5/ppc/freshrpms/repodat... [Errno 12] Timeout: <urlopen error timed out>
Trying other mirror.
Cannot open/read repomd.xml file for repository: freshrpm-frpm
failure: repodata/repomd.xml from freshrpm-frpm: [Errno 256] No more mirrors to try.
Error: failure: repodata/repomd.xml from freshrpm-frpm: [Errno 256] No more mirrors to try.
[root@localhost ~]#

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

uppdatera yum's källor.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Redan lagt in yums nyaste filer.. vet inte alls vad man kan gora..

Fungerar nu, editerade yum filerna lite.

Ville inte enda, far upp detta

Error: Missing Dependency: libfribidi.so.0 is needed by package vlc
Error: Missing Dependency: libSDL-1.2.so.0 is needed by package vlc
Error: Missing Dependency: libartsc.so.0 is needed by package vlc
Error: Missing Dependency: libSDL-1.2.so.0 is needed by package wxGTK
Error: Missing Dependency: libSDL-1.2.so.0 is needed by package mpeg2dec
Error: Missing Dependency: libSDL-1.2.so.0 is needed by package ffmpeg
Error: Missing Dependency: libSDL-1.2.so.0 is needed by package SDL_image

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Medlem

ladda hem dom dependency då. yum install libfribidi.so.0 t.ex.
Observera att jag aldrig använt yum så lita inte helt på mig men läs även vad det står så hade du nog varit klar nu.

Visa signatur

Fuck fruit! Sitting around being all smug on trees and in pies.
En vänlig liten puff blev en hatisk knuff.
Keso är köttfärs gjord på mumintroll.

Permalänk
Avstängd

Lost sig. Foljde denna guiden. http://www.tbreak.com/forums/showthread.php?t=38117
Nu en annan fraga, hur far jag svenskt tangentbord

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neoNmaZteR
Lost sig. Foljde denna guiden. http://www.tbreak.com/forums/showthread.php?t=38117
Nu en annan fraga, hur far jag svenskt tangentbord

Jag utgår ifrån att du kör X, då ställer du in det i xorg.conf genom att lägga till:
Option "XkbModel" "pc105"
Option "XkbLayout" "se"
Under keyboard i xorg.conf

Jag skulle dessutom vilja tipsa om det alldeles ypperliga programmet mplayer som du kan ersätta VLC med.
Bättre på alla sätt och vis

Permalänk
Avstängd

Tackar, installera mplayer också Synd bara att det inte fungerar, programmet hakar upp sig när jag ska prova spela upp en .avi film, kör med gnome...

Visa signatur

Phenom II 955BE 3,2@4,5GHz| 3 x XFX HD4890 "xXx" 1GB| MSI 790FX-GD70 | SS Phase Switch -40C | Corsair Dominator W/Fan 6GB | Samsung F1 1TB | Corsair HX1000W | Samsung 32" LCD | Logitech G7 Carbon Edition |Galleri